برگزاری پیش رویداد نوآوری تکآپ با هدف گسترش تولید

برگزاری پیش رویداد نوآوری تکآپ با هدف گسترش تولید
نویسنده خبر : مرکز آموزش تاریخ بارگذاری : چهارشنبه ، 06 آذر 1398

به همت مرکز آموزش اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد:

 برگزاری پیش رویداد نوآوری تکآپ با هدف گسترش تولید

 به گزارش  مرکز آموزش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی رویداد نو آوری تکاپ با هدف ارایه آموزش های اولیه کاربردی به علاقه مندان فعالیت های استارتاپی و مخاطبان این رویداد به همت مرکز اموزش برگزار شد.

در این برنامه ضمن تشریح لزوم بکارگیری خلاقیت و نوآوری در عصر کنونی برای ماندگاری کسب  و کار ها به بیان نکات کلیدی و کاربردی در ارزیابی ایده های کسب وکار و اهمیت بررسی این موضوع پیش از سرمایه گذاری پرداخته شد.

در بخش دیگری از این برنامه آقای مهندس عباس زاده طراح و دبیر رویداد نوآوری تِکآپ ضمن معرفی این برنامه و پیشینه شکل گیری رویداد توضیحات تکمیلی در خصوص برنامه های پیش بینی شده رویداد از جمله دوره تجهیز با هدف توانمندسازی و رشد طرح ها و تیم های پذیرش شده ، رقابت تیم ها و برنامه ارایه به سرمایه گذاران و داوران را برای حضار ارائه نموده و به سوالات حضار در خصوص رویداد پاسخ داد.

لازم به ذکر است این رویداد با هدف شناسایی و توانمندسازی طرح های نوآورانه تولیدی طراحی شده است. تِکآپ، در فرآیندی پویا ضمن شناسایی و ارزیابی اولیه طرح های نوین کاربردی، آن ها را به چالش کشیده و ضمن تجهیز ( توانمند سازی ) آن ها از بعد فنی، بازار، کسب وکار و…، زمینه لازم برای تجاری سازی طرح را فراهم می آورد.

دبیر این رویداد در مصاحبه با مرکز آموزش اتاق مشهد با بیان اینکه تلاش ما این است که ایده‌هایی که به طو مشخص در حوزه تولید قرار دارد در رویداد استارت آپی تکاپ وارد شوند.،گفت: تاکنون شرکت شهرک‌های استان چهار استارت‌آپ ملی اسباب بازی با حضور 27 تیم شرکت کننده و 10 ایده برگزیده، تجهیزات پزشکی با حضور 19 تیم شرکت کننده و 5 ایده برگزیده، بسته بندی با شرکت 10 تیم و 3 ایده برگزیده و علم و صنعت در حوزه خدمات شهری با حضور 15 تیم و 3 ایده برگزیده برگزار کرده است.

وی تصریح کرد : رویکرد ما درابتدا   پذیرش افرا د  است .پس از ان افراد وارد دوره تجهیز می‌شوند که 20 روز به طول خواهد انجامید و در این مدت 10 ساعت دوره آموزشی و 200 ساعت مشاوره برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده تا خلاءهای موجود در ایده آنان رفع شود و نهایتا این رویداد در 14 و 15 آذرماه برگزار خواهد شد.

وی تأکید بر شبکه سازی و کمک جهت ورود به‌عرصه صنعت را از جمله اهداف این رویداد خواند و ابراز کرد: متاسفانه چنین رویدادهایی آن گونه که باید در جامعه شناخته شده نیست و این در حالی است که در کشور افراد خلاق و مخترع بسیاری داریم که کافی است با حضور در این رویدادها بتوانند با سرمایه‌گذاران ارتباط گیرند.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های ما این است که همزمان با نمایشگاه هفته پژوهش 20 تا 25 نفر از شرکت‌کنندگان این رویداد در نمایشگاه حضور پیدا کرده و طرح خود را ارائه دهند تا مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار بگیرد. تاکنون 20 تیم ثبت‌نام کرده‌اند، از جمله ویژگی‌هایی که طرح‌های مورد پذیرش باید دارا باشند می‌توان به جنبه خلاقیت و نوآوری و جنبه تولیدی اشاره کرد.

دبیر رویداد بزرگ استارت‌آپی تکاپ خاطرنشان کرد: بعد از آن که افراد در این رویدادها منتخب می‌شوند، رها نمی‌شوند و از مشاوره‌های فنی و تخصصی تکمیلی برخوردار می‌شوند و در این راستا رایزنی با فنی‌وحرفه‌ای استان انجام شده است.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی