سرپرست مرکز آموزش اتاق بازرگانی استان خراسان رضوی: آزمون فرهنگستان نوآوری و کارآفرینی دانش آموزی، با هدف کشف استعدادهای جوان حوزه کسب و کار برگزار شد

سرپرست مرکز آموزش اتاق بازرگانی استان خراسان رضوی:  آزمون فرهنگستان نوآوری و کارآفرینی دانش آموزی، با هدف کشف استعدادهای جوان حوزه کسب و کار برگزار شد
نویسنده خبر : مرکز آموزش تاریخ بارگذاری : دوشنبه ، 03 تير 1398

سرپرست مرکز آموزش اتاق بازرگانی استان خراسان رضوی:

آزمون فرهنگستان نوآوری و کارآفرینی دانش آموزی، با هدف کشف استعدادهای جوان حوزه کسب و کار برگزار شد

 

آزمون فرهنگستان نوآوری و کارآفرینی دانش آموزی با حضور داوطلبان جوان و مشتاق این حوزه و در راستای کشف و آموزش استعدادهای دانش آموزی در حوزه کسب و کار، صبح پنج‌شنبه در محل مرکز آموزش و پژوهش اتاق مشهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ پیام رشیدی، سرپرست مرکز آموزش اتاق مشهد در تشریح دلایل برگزاری این آزمون گفت: نظر به تاکیدات ریاست اتاق ایران و خراسان رضوی مبنی بر اهمیت پرورش نسل آینده و تعمیق اندیشه جانشین‌پروری در فضای کسب و کار کشورمان، رویکرد جامع و متمرکزی در اتاق بازرگانی مشهد تدوین شد تا آغاز این سیستم تربیتی از دوران دانش آموزی رقم بخورد و نسل نوجوان ما به شایستگی و از مسیر استعدادهایش با فضای کسب و کار و اقتضائات آن آشنا شود و ادبیات این عرصه را بیاموزد.

وی تاکید کرد: فقدان تنوع فکری و خلاقیت در نسل آینده برای یافتن و ایجاد اشتغال و کارآفرینی و توسعه زیرساخت های اقتصادی، زنگ خطر بزرگی برای جوامع در حال توسعه به شمار می آید و تاکید نخبگان جامعه بر تربیت و انتقال تجارب به نسل جوانی است که آتیه جامعه را در دستان خود دارد.

*استقبال گسترده از فراخوان فرهنگستان نوآوری و کارآفرینی اتاق مشهد

رشیدی در بخش دیگری از این گفتگو به ساز و کار آزمون فرهنگستان نوآوری و کارآفرینی دانش آموزی اشاره کرد و توضیح داد: دانش‌آموزان نیازمند دوره‌هایی هستند تا با ادبیات کسب و کار و تنوع ظرفیت ها و ایده ها در این عرصه آشنا شوند و آموزش‌هایی را نیز باید بعد از ورود به جریان خلاقیت و نوآوری دریافت کنند. شکل گیری این فرهنگستان، در واقع با هدف پوشش خلاء‌های آموزشی موجود در دو عرصه ذکر شده است. برای اولین بار در اتاق بازرگانی در سال 98 آموزش‌هایی در این زمینه آغاز شد و آن مسیر را ادامه خواهیم داد.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم مشارکت خانواده‌ها و نهادهای مرجع این حوزه نظیر آموزش و پرورش را  داشته باشیم، این فرهنگستان که معادل آکادمی است را در طول سال ادامه خواهیم داد.

سرپرست مرکز آموزش اتاق مشهد به آزمونی اشاره کرد که مسیر ورود به این دوره ها را هموار می کند و یادآور شد: برگزاری دوره های آموزشی در فرهنگستان نوآوری و کارآفرینی دانش آموزی را در چارچوب فراخوانی اعلام کردیم. جالب اینجاست، به رغم آنکه این دوره ها مختص خراسان رضوی است، اما از خارج استان نیز متقاضی برای حضور در آزمون ورود داشتیم. از سویی، به دلیل اینکه در نیشابور نمایندگی اتاق مستقر است، برای دانش‌آموزان این شهر در خود نیشابور  امتحان را برگزار شد.

وی اظهار کرد: در دوره اول این فرهنگستان که در تابستان برگزار می‌شود، نهایتا 50 نفر می‌توانند حضور داشته باشند. پذیرفته‌شدگان این آزمون اصطلاحا بورسیه اتاق بازرگانی می‌شوند و حضور در این دوره‌های آموزشی برای آنان رایگان خواهد بود.

 رشیدی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ما این است که در یکی دوسال آینده باید امکانات بیشتری را به این دوره اختصاص دهیم و دوره‌ها را در طول سال تکرار کنیم. ظرفیت شرکت در آزمون این دوره 150 نفر بود و ناگزیرشدیم پس از تکمیل ظرفیت، ثبت‌نام را متوقف نماییم چون تقاضا بالا بود و با توجه به تجارب قبلی ما، در صورت تداوم ثبت نام، شمار متقاضیان به پنج الی شش هزار نفر می‌رسید.

سرپرست مرکز آموزش اتاق بازرگانی استان خراسان رضوی در خصوص جزئیات این آزمون نیز توضیح داد: مخاطب این آزمون، دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه یعنی پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم بودند. آزمون مذکور شامل دو قسمت بود، در مرحله اول تست‌های استاندارد بین‌المللی که در حوزه شناسایی استعدادهاست، ارائه گردید و در قسمت بعد، آزمون تشریحی انجام گرفت که در 18 سوال، فعالیت‌های اجتماعی و دستاورهای دانش‌آموزان را در بخش های مختلف بررسی می کرد.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی