پنج گام برای اینکه به چهره شرکتتان تبدیل شوید

5 Steps to Becoming the 'Face' of Your Company

پنج گام برای اینکه به چهره شرکتتان تبدیل شوید
جیسون دِمرس

چهره شرکت بودن نقشی مرعوب‌کننده است، برای همین بسیاری از مدیران عامل و بنیان گذران شرکت‌ها از اینکه موردتوجه قرار بگیرند معذب می‌شوند. آن‌ها این حرکتشان را به عنوان نشانی از فروتنی تلقی می‌کنند اما در این صورت شرکت مجبور است بدون وجود بِرندی شخصی در رأس آن به حیات خود ادامه دهد و این عاقلانه نیست.
در جهان امروز داشتن برند شخصی قوی برای اداره شرکت بسیار مهم است و بعضی‌ها حتی عقیده دارند داشتن برند شخصی نه تنها مهم بلکه ضروری است. امروزه مشتریان بیش از هر زمان دیگری نسبت به شرکت‌ها و تبلیغات آن‌ها بی‌اعتماد شده‌اند و بیشتر به افراد اعتماد می‌کنند. مطالعات موردی نشان می‌دهد وجود چهره انسانی نرخ مکالمات را افزایش می‌دهد و برند شخصی افراد در رسانه‌های اجتماعی سبب ایجاد سهولت در جذب افراد و برقراری ارتباط با آن‌ها می‌شود. در حقیقت این مسیر اگر درست اجرا شود برند شخصی شما می‌تواند مخاطبان سایت شرکت را بسیار بیشتر کند، نفوذ و قدرت برند شما را افزایش دهد و ارتباط مشتریان و برند شما را نیز ارتقا دهد.
اما تبدیل شدن به چهره شرکت عملی ساده نیست و زمان زیادی را طلب می‌کند. زمانی که آماده‌اید با این پنج گام شروع کنید:
خودتان را در وب‌سایت شرکت نشان دهید
اولین گام ساده‌ترین گام است. در سایت شرکت یک پروفایل کوچک برای خودتان ایجاد کنید که شامل نام و زندگینامه مختصری از شما باشد و لینکی نیز به سایر پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی شما مانند لینکدین و اینستاگرام داشته باشد. شما همچنین می‌توانید به عنوان نویسنده وبلاگ شرکت، خود را بالای صفحه نگه دارید. مطمئن شوید عکس صورت شما به وضوح دیده می‌شود زیرا مردم ترجیح می‌دهند عکس چهره افراد را ببینند تا اینکه توصیفاتی بی‌نظیر بخوانند.
انتشار محتوا
در قدم بعدی به صورت منظم محتوا منتشر کنید تحت نام شخصی خودتان نه نام شرکتتان. به موضوعات صنعتتان بچسبید و همیشه به عنوان اولین نفر دیدگاهتان را بیان کنید. در نوشته‌هایتان قدری راجع به ویژگی‌های شخصی‌تان نیز صحبت کنید. از این طریق مردم بیشتر با شما آشنا می‌شوند تلاش کنید هفته‌ای حداقل یک مطلب جدید روی وبلاگ شرکت یا روی وبلاگی که خودتان بصورت جداگانه ایجاد کرده‌اید بگذارید. در بلندمدت وبلاگ جداگانه‌ای که خودتان تأسیس کرده باشید تأثیر بیشتری می‌گذارد اما اگر برای این کار آماده نیستید با همان چیزهایی که دارید شروع کنید.
در رسانه‌های اجتماعی فعال باشید
بصورت مرتب در رسانه‌های اجتماعی مطلب منتشر کنید. اطمینان حاصل کنید تمام مطالبتان را به هم پیوند داده‌اید. به هرکس از شما سوالی می‌پرسد پاسخ دهید. از کسانی که مطالب شما را بازنشر می‌کنند تشکر کنید. در بحث‌هایی که هم‌اکنون در صفحات سایر افراد فعال در رسانه‌های اجتماعی در حال انجام است شرکت کنید. هرچه بیشتر در رسانه‌های اجتماعی مطلب منتشر کنید بیشتر دیده می‌شوید؛ اما حتماً مطالبتان در چارچوب صنعتی باشد که می‌خواهید در آن شناخته شوید.
شبکه‌سازی کنید
سعی کنید به عنوان یک فرد متخصص در رویدادها یا بصورت آنلاین در لینکدین و وبینارها شبکه ارتباطی خود را گسترش دهید. مخاطبان بیشتری را به سمت رسانه‌های اجتماعی خود جذب کنید و فهرستی از مخاطبان هدف برای بازاریابی سمینارها و وبینارهای خود داشته باشید. در رویدادها به عنوان سخنران صحبت کنید یا کارگاه‌های آموزشی رایگان برای فعالین صنعتتان برگزار نمایید. فعالیت‌هایی از این قبیل توجه زیادی را به سمت پروفایل‌های شخصی شما جلب می‌کند.
به طور مکرر از شرکتتان مثال بزنید
وقتی شروع به کسب شهرت می‌کنید از شرکتتان بیشتر بگویید در تمام رسانه‌های اجتماعی‌تان نام شرکتتان را بیاورید در هر رویداد یا هرجایی که برای سخنرانی دعوت می‌شوید نام شرکتتان را ذکر کنید. می‌توانید از شرکتتان به عنوان منبع اصلی مثال‌هایی که می‌زنید یا مطالعات موردی که در نوشته‌هایتان به کار می‌برید استفاده کنید. هدف شما در اینجا این نیست که شرکتتان را تبلیغ کنید اما برای اینکه موضوع برایتان روشن شود به یاد داشته باشید مردم به شما اعتماد می‌کنند و تا مادامی که نخواهید چیزی را به زور به آن‌ها قالب کنید به طور طبیعی اعتمادشان به هرچیز دیگری که به شما مربوط می‌شود نیز جلب می‌شود
ساختن و مدیریت برند شخصی فرآیندی مستمر است که به مراقبت و تعهد احتیاج دارد. هرچه زمان و تلاش بیشتری بر روی آن صرف کنید در بلندمدت بازده بیشتری خواهد داشت. نقش جدید شما به عنوان چهره شرکت ممکن است استرس بیشتری به برنامه‌تان اضافه کند و یک موضوع دیگر نیز به فهرست کارهای شما افزوده شود که باید آن را مدیریت کنید اما در آینده متوجه خواهید شد که ارزشش را داشته است.

تهیه شده توسط مرکز آموزش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی
با همکاری ره آورد مدیریت

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی