چهل و سومین نشست هیات نمایندگان اتاق مشهد برگزار شد.

چهل و سومین  نشست هیات نمایندگان اتاق  مشهد برگزار شد.
نویسنده خبر : تاریخ بارگذاری : پنج شنبه ، 13 مهر 1396

.

 

برگزاری نشست هیات نمایندگان اتاق مشهد

 چهل و سومین  نشست هیات نمایندگان اتاق  مشهد برگزار شد.

در این نشست، ضمن اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و شناخت دلایل اصلی و ریشه‌ای مسائل،  الویت های کاری کمیسیونهای اتاق مشهدمورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اتاق خراسان رضوی ،رییس اتاق ایران  در جلسه هیات نمایندگان اتاق مشهد  با اشاره به مجوز  بهره‌برداری از مرکز تجاری ایران در آستراخان روسیه اظهار داشت: استفاده از پتانسیل‌های بخش خصوصی و تلاش در توانمندتر سازی این بخش زمینه‌ساز افزایش تجارت خارجی می باشد.

وی افزود: ایجاد مرکز تجاری ایران در روسیه، پایه‌گذار تحول جدیدی در روابط تجاری ایران است.

وی ابراز امیدواری کرد: با آغاز به کار مرکز تجاری ایران در آستراخان روسیه و همکاری و همیاری بخش دولتی و بخش خصوص، شاهد جهش صادرات محصولات ایرانی به کشور روسیه باشیم.

وی تصریح کرد: این مرکز ایجاد شرایط مناسب برای تجارت خارجی را عهده‌دار است و ایجاد شرایط نمایشگاهی برای محصولات ایرانی و جذب بازار روسیه جزو برنامه‌های ما در این مرکز است.

رییس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه سیاست های اقتصادی باید ثبات داشته باشند و این  گونه حرکت ها در مسیر بستر سازی برای رونق یافتن تولید و جلب اعتماد سرمایه گذاران بسیار اهمیت دار د اظهار کرد: بسیاری از تصمیماتی که در مورد اقتصاد گرفته می شود مانند یک شوک وارد می شود و این تصمیمات یک شبه به ضرر بخش خصوصی است.

عضو هیات نمایندگان اتاق مشهد تاکید کرد: برخورداری از اطلاعات و آمار صحیح در برنامه ریزی بسیار مهم است زیرا برنامه ریزی صحیح و علمی نیازمند داشتن تصویری مناسب از واقعیت های موجود جامعه است و بدون داشتن اطلاعات و آمار صحیح امکان برنامه ریزی وجود ندارد.

علی اصغر پورفتح الله ، تاکید کرد:زمینه های مختلف، شناخت جایگاه واقعی و چشم انداز و اهداف و برنامه ها و همچنین مسیر و جهت گیری رسیدن به اهداف، نیازمند آمار صحیح و علمی است که بر پایه ی آن می توانیم برنامه ای جامع و علمی برای توسعه تدوین کنیم.

علی اصغر پورفتح الله ، رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی خراسان رضوی با اشاره  به سفر اعضای کمیسیون صنعت مجلس شورای اسلامی  و برگزاری نشست مشترک با کمیسیون معدن اتاق خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت فعلی حاکم بر بدنه اقتصادی جامعه و وجود پاره‌ای مشکلات و خلاء‌ها امکان تحقق این برنامه های توسعه‌ای را نخواهیم داشت لذا باید ساختار مناسبی برای آن در نظر گرفته شود.

رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه قوانین خوبی در بخش معدن تصویب شده است، از عدم اجرای برخی از آن‌ها انتقاد کرد و افزود: یکی از وظایف مجلس نظارت بر حسن اجرای قوانین است و باید در این زمینه جدی تر عمل کند.

 

عضو دیگر هیات نمایندگان اتاق مشهد نیز با تاکید بر استفاده از پتانسیل  اتاقها تاکید کرد:استفاده از خرد جمعی و پتانسیل مشاوره ای بخش خصوصی برای ایجاد اتاقهای فکر و ارایه نظرات کار شناسی بخش خصوصی به دولت از اقداماتی است که ماندگار خواهد ماند.

محمد مهدی سیادت یادآور شد؛ خواسته اصلی بخش خصوصی ازاستفاده از این ظرفیت  و اقدام و عمل در راستای شعار سال مقام معظم رهبری است. همچنین تقاضای دیگر استفاده از خرد جمعی، نظر مشارکتی و  پتانسیل مشاوره ای بخش خصوصی برای  کمک به دولت می باشد.

در نشست هیات نمایندگان اتاق مشهد گزارش گزارش مدیریتی عملکرد کمیسیونهای تخصصی اتاق مشهد از سوی دبیر  دبیر خانه کمیسیونهای اتاق مشهد ارایه گردید.

در این گزارش خلاصه ارزیابی عملکرد کمیسیونهای تخصصی در سال 95 ارایه گردید.

یاسر مهر آور دبیر دبیرخانه کمیسیونهای اتاق مشهد در این نشست به الویت های کاری کمیسیونهای تخصصی پرداخت  و نظرات و در خواست های کمیسونها را به سمع اعضای هیات نمایندگان رساند.

 

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی