والی قندهاردر دیدار با فعالین اقتصادی در اتاق مشهد: توسعه مناسبات تجاری با احترام به منافع تجاری طرفین

والی قندهاردر دیدار با فعالین اقتصادی در اتاق مشهد: توسعه مناسبات تجاری با احترام به منافع تجاری طرفین
نویسنده خبر : مدیر سایت تاریخ بارگذاری : يک شنبه ، 19 شهريور 1396

والی قندهاردر دیدار با فعالین اقتصادی در اتاق مشهد:

توسعه مناسبات تجاری با احترام به منافع تجاری طرفین

والی قندهار افغانستان در دیدار با فعالین اقتصادی  در اتاق مشهد اعلام کرد بندر چابهار و بندرعباس برای تجارت این کشور اهمیت حیاتی دارد و روابط بازرگانی بین ۲ کشور نباید تحت تاثیر مسائل سیاسی قرار گیرد.

به گزارش  روابط عمومی اتاق مشهد والی قندهار افغانستان در دیدار با فعالین اقتصادی اعلام کرد که بندر چابهار و بندرعباس برای تجارت این کشور اهمیت حیاتی دارد و روابط بازرگانی بین 2 کشور نباید تحت تاثیر مسائل سیاسی قرار گیرد.

زلمی ویسا خاطرنشان کرد: گاهی اوقات روابط بازرگانی تحت تاثیر مسائل سیاسی قرار می گیرد که تجارت بین طرفین را متضرر می سازد.

وی گفت: یکی از مسائلی که در تجارت بین ایران و افغانستان باید به آن توجه شود، توازن در صادرات و واردات است و تاکنون این تجارت یکجانبه بوده و افغانستان بیشتر واردکننده بوده است.

والی قندهار تأکید کرد: انتقال کالاهای افغانستان از طریق بنادر عباس و چابهار برای صدور به کشورهای دیگر و توسعه این روند، برای بازرگانان افغان گام حیاتی خواهد داشت.

سر کنسول ایران در این نشست گفت: ایران طرح‌های خوبی را برای توسعه بندر چابهار اجرا کرده و از والی قندهار خواست که یک هیأت تجاری را برای مشاهده این پیشرفت‌ها به چابهار اعزام کند.

قادری گفت: اتاق های بازرگانی مکانیزمهایی برای رسیدگی به اختلافات  تجار دو طرف فراهم آورند تا با رسیدگی به مشکلات تجار  از پتانسیل های موجود حد اکثر استفاده به عمل اید.

نایب رییس اتاق مشهد نیز در این دیدار با اشاره به اینکه بر قراری این دیدارها فرصت مناسبی برای  توسعه روابط تجاری دو کشور می باشد تصریح کرد: ارایه راهکار های ویژه  که در ان منافع تجار دو طرف  رعایت شود در دستور کار اتاق های مشترک می باشد.

توکلی زاده  با ابراز امیدواری  در توسعه ارتباط تجاری موثر بین دو کشور گفت:  برای تبیین راهکارهایی به منظور افزایش روابط دو کشور  راهکارهای مناسب از سوی اتاقهای بازرگانی دو کشور ارایه گردد.

  رییس سازمان صنعت و معدن استان نیز با عنوان اینکه خراسان رضوی دارای شش هزار واحد صنعتی می باشد ابراز کرد 27 در صد صادرات صنایع غذایی استان به افغانستان می باشد.

وی  از  تجار افغانستان در خواست کرد ضمن بازدید از واحدهای صنعتی استان  زمینه های سرمایه گذاریهای مشترک بین دو کشور بررسی گردد.

معاون اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز با تا کید بر اینکه عمده فعالیت های تجاری بین دو کشور از طریق  خراسان رضوی انجام می شود خاطر نشان ساخت:پذیرش هیات های تجاری و بر گزاری نمایشگاه ها  نیزاز فعالیت هایی است که با همکاری اتاق مشترک از طریق این استان انجام می شود.

وی با عنوان اینکه مشهد بطور سالانه پذیرای 28 میلیون گردشگر خارجی می باشد اعلام کرد در بحث توریسم سلامت دو کشور می توانند همکاری های مثمر  ثمری داشته با شند.


صادقی گلمکانی با اشاره به افتتاح نخستین سکوی تخلیه و بارگیری در سال گذشته گفت: سکوی مذکور با طول 60 متر و با توجه به درخواست‌های متعدد صاحبان کالا و هم‌جواری ریل عریض و نرمال در این منطقه احداث شده است.
رییس منطقه ویژه اقتصادی سرخس درباره لزوم افزایش سکوهای تخلیه بارگیری در منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: با توجه به این که احداث زیرساخت‌های مورد نیاز در صنعت حمل و نقل و تخلیه بارگیری یکی از نیازهای اساسی مناطق ویژه اقتصادی به شمار می‌رود، ساخت این‌گونه امکانات در زمره سیاست‌های جاری موسسه قرار گرفته است.
صادقی گلمکانی ادامه داد: امید می‌رود با تکمیل زنجیره این صنعت مهم طی یک سال آینده، حجم صادرات از خطوط ریلی منطقه به بیش از یک میلیون تن در سال برسد.

 

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی