شافعی در نشست هیات نمایندگان اتاق مشهد: خواسته بخش خصوصی، برقراری عدالت مالیاتی است

شافعی در  نشست هیات نمایندگان اتاق مشهد:  خواسته بخش خصوصی، برقراری عدالت مالیاتی است
نویسنده خبر : تاریخ بارگذاری : پنج شنبه ، 26 مرداد 1396

شافعی در  نشست هیات نمایندگان اتاق مشهد:

خواسته بخش خصوصی، برقراری عدالت مالیاتی است

 

چهل و دومین نشست هیات نمایندگان اتاق مشهد به ریاست غلامحسین شافعی  برگزار شد.


به گزارش  روابط عمومی اتاق مشهد ، غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران در چهل و دومین نشست شورای گفتگوی استان که با حضور مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی برگزار گردید   با اشاره به اینکه  باید  برای فعالان اقتصادی شرایط فعالیت یکسانی فراهم شود اظهار داشت : عدالت مالیاتی بسیار مهم و مورد توجه است و بخش خصوصی خواهان حذف معافیت‌های مالیاتی است چرا که همه نهادهای معاف از مالیات در یک رقابت نابرابر با فعان بخش خصوصی هستند.

رییس پارلمان بخش خصوصی کشور  درادامه به حضور دو وزیر پیشنهادی  امور اقتصادی و دارایی مسعود  کرباسیان  و وزیر پیشنهادی صنعت معدن تجارت محمد شریعتمداری  در اتاق ایران اشاره کرد افزود:در نشستی با حضور دو وزیر پیشنهادی  کابینه ،ماموریت  و الویت های این دو وزارتخانه با حضور فعالان بخش خصوصی تشریح شده است.

شافعی با بیان اینکه بزودی هیاتی تجاری از اتاق ایران به کشورهای اسپانیا و کرواسی سفر خواهند کرد از فعالین اقتصادی  استان در  برای شرکت در این دو هیات تجاری دعوت به عمل اورد.

در ادامه مدیر کل  امور مالیاتی استان به تشریح سیاستهایش در سازمان امور مالیاتی استان پرداخت.

وی که برای استماع گلایه های فعالین اقتصادی استان  در جلسه هیات نمایندگان حضور یافته بود با تاکید بر اینکه سیاست های کاریش بر مبنای تعامل با بخش خصوصی  مبتنی بر عدالت  و قانون  و اعتماد دو طرفه است  افزود : در حال حاضر مهم ترین رویکرد و سیاست سازمان امور مالیاتی کشور، اعتماد آفرینی و تعامل با مودیان است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اقدامات سازمان در جهت ایجاد اعتماد در جامعه، تکمیل سامانه های اطلاعاتی در جهت شفافیت مالیاتی و عدالت مالیاتی است.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی  استان ، با بیان اینکه با پیاده سازی کامل سامانه های اطلاعاتی سازمان، عملا شیوه علی الراس از نظام مالیاتی برچیده خواهد شد، عنوان کرد: حذف روش علی الراس، زمینه اعتماد و تعامل مناسبات دو جانبه میان مودیان و نظام مالیاتی را فراهم خواهد کرد.
وی اظهار داشت: مالیات اگر چه جزو حقوق دولت است، اما ما اعتقادی به دریافت مالیات به شیوه های ناعادلانه نداریم و عدالت زیربنای تحولات و اقدامات در سازمان امور مالیاتی است.
 یعقوب نژاد با اشاره به اینکه مالیات از درآمد اخذ می شود، گفت: مالیات بر پایه سود اخذ می شود و طبیعتا اگر یک فعال اقتصادی زیان کرده باشد، مالیاتی از او اخذ نمی شود و این رویکرد، برگرفته ازمقوله عدالت است.

اما  سوالات فعالین اقتصادی از مهمان  این نشست ادامه یافت.فرار های مالیاتی،دادرسی های مالیاتی، فساد اداری ،اجرا نشدن طرح جامع مالیاتی از جمله  ابهاماتی بود که یعقوب نژاد به تشریح آن پرداخت .

رییس سازمان امور مالیاتی استان با بیان اینکه ما به دنبال آن هستیم که رفتار جدیدی را در نظام مالیاتی تعریف کنیم ابراز کرد:افتخار  ما این است  که بخش خصوصی که متولی صنعت و تولید است به بخش دولتی اعتماد کند تا در کنار هم به توسعه اقتصادی کشور کمک کنیم.

یعقوب نژاد افزود: هدف نهائی طرح جامع مالیاتی که از آن به عنوان یک ابر پروژه  بزرگ اقتصادی نام می برند، تبدیل نظام سنتی مالیاتی به نظامی مدرن و کاملا الکترونیکی است که از سال 1383 در کشور اجرائی و استان خراسان رضوی نیز به عنوان استانهای مرحله دوم این طرح از سال 92 شروع به پیاده سازی این طرح عظیم ملی نموده است.

مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی اظهار داشت: با اجرای طرح جامع مالیاتی تمام فعالیت های اقتصادی از قبیل خرید و فروش و واردات و صادرات به‌ صورت کاملا مشخص رهگیری شده و با این اقدام جلوی بسیاری از فرارهای مالیاتی گرفته می‌شود.

 

تکمیلی

 

 

 

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی