شهریورماه امسال برگزار می‌شود؛ اولین رویداد صنعت غذا و محصولات کشاورزی با محوریت کارآفرینی و نوآوری

شهریورماه امسال برگزار می‌شود؛ اولین رویداد صنعت غذا و محصولات کشاورزی با محوریت کارآفرینی و نوآوری
نویسنده خبر : تاریخ بارگذاری : چهارشنبه ، 18 مرداد 1396

شهریورماه امسال برگزار می‌شود؛

اولین رویداد صنعت غذا و محصولات کشاورزی با محوریت کارآفرینی و نوآوری

 

نخستین رویداد صنعت غذا و محصولات کشاورزی با محوریت کارآفرینی،  بازرگانی و نوآوری و با نگاهی آخرین دستاوردها و اطلاعات نوین در این حوزه، 2 تا 5 شهریورماه در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برپا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ علی شریعتی مقدم رئیس کمیسیون کشاورزی و آب این اتاق در تشریح جزئیات این برنامه عنوان کرد: اولین رویداد صنعت غذا و محصولات کشاورزی، همزمان با هجدهمین نمایشگاه صنایع غذایی و ماشین‌آلات وابسته(آی فود) برگزار می‌شود و نیت آن حمایت از نوآوری‌هایی است در این حوزه‌ها شکل گرفته و نیازمند توجه و سرمایه‌گذاری هستند. به بیان بهتر، بستر مذکور پیوندی برای صنعت و حوزه‌های تولید دانش خواهد بود.

وی کارآفرینی، بازرگانی و نوآوری را از محورهای این رویداد برشمرد و عنوان کرد: در این حوزه‌ها نگاهی به آخرین دستاوردها و اطلاعات نوین موجود خواهیم داشت. براین باوریم که جایگاه مهم این محورها باید صنعت غذا و کشاورزی، مورد توجه و تاکید قرار گیرد.

شریعتی مقدم با اشاره به اهمیت حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در چنین رویدادی متذکر شد: این خلاء حضور در دوره‌های پیشین برگزاری نمایشگاه نیز احساس می‌شد و در همین راستا تلاش نمودیم تا امسال بستری را فراهم نماییم که به حضور این مراکز بیانجامد، چرا که باور داریم، توسعه صنایع غذایی در ایران و رقابت‌پذیری آن در قیاس با رقبای جهانی، از مسیر توسعه دانش و نوآوری میسر می‌شود. برای این منظور از همکاری و همراهی نهادهای ذی‌ربط نظیر پژوهشکده علوم وصنایع غذایی، پارک علم و فناوری استان و ... بهره گرفتیم.

وی ادامه داد: همچنین در چهارچوب این برنامه شاهد برپایی نمایشگاه اختصاصی شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور و همچنین برگزاری سمینار، کارگاه آموزشی، میز تخصصی و مراسم انتخاب شرکت‌های برتر نوآور و دانش‌بنیان خواهیم بود.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان، «کاربردهای فناوری نانو در صنایع غذایی»، بازارشناسی و تحقیقاغت بازار با رویکرد صنعت غذا»، «نقش مراکز پژوهش در تقویت واحدهای R&D و مزیت آن‌ها در ایجاد بهره‌وری در صنعت غذا» و «برندینگ و هویت تجاری»ذ را عناوین کارگاه‌ها و سمینارهای بخش دانش‌بنیان نمایشگاه آی‌فود عنوان کرد.

شریعتی‌مقدم متذکر شد: به منظور حمایت و کمک به شرکت‌های دانش بنیان فعال در این عرصه، غرفه‌های این بخش را با تخفیف‌های بسیار خوبی به ایشان عرضه می‌کنیم. خوشبختانه به رغم زمان اندکی که برای اطلاع‌رسانی این رویداد وجود داشت، تاکنون شاهد استقبال خوبی از سوی فعالان این بخش بودیم و از صاحبان ایده و پژوهشگران دعوت می‌کنیم تا از این ظرفیت، بهره لازم را ببرند.

وی خاطر نشان کرد: علاقه مندان به شرکت در اولین رویداد صنعت غذا و محصولات کشاورزی می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و حضور در این نمایشگاه به آدرس http://mashhad.ifoodexpo.com/fa  مراجعه کنند.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی