ناظر گمرکات استان خراسان رضوی در حاشیه حضور در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی مطرح کرد: برگزاری مستمر نشست‌های اتاق بازرگانی؛ راهی به سوی ارتباط موثر گمرک و فعالان اقتصادی

نویسنده خبر : تاریخ بارگذاری : پنج شنبه ، 01 تير 1396

ناظر گمرکات استان خراسان رضوی در حاشیه حضور در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی مطرح کرد:

برگزاری مستمر نشست‌های اتاق بازرگانی؛ راهی به سوی ارتباط موثر گمرک و فعالان اقتصادی

 

 

 امید جهان‌خواه در حاشیه حضور در جلسه هیات نمایندکان اتاق بازرگانی خراسان رضوی و درگفت‌‌وگو با خبرنگار اتاق خراسان رضوی، تصریح کرد: جلساتی چون نشست امروز می‌تواند بسیار سودمند باشد زیرا بخش خصوصی می‌تواند مشکلاتش را مطرح کند.

وی در خصوص میزان مشارکت سازمان گمرک استان در نشست‌های اتاق بازرگانی اظهار کرد: ما در جلسات شورای گفت وگو و کمیته ماده12 و دیگر کمیسیون های مرتبط با تجارت به خوبی مشارکت داریم.

جهان‌خواه همچنین در مورد راه‌های دست‌یابی به آمار گمرکی کشوری و استانی تصریح کرد: آمار کشوری از طریق سایت اتاق بازرگانی قابل دریافت است. همچنین برای دست‌یابی به آمار گمرک خراسان رضوی، تشکل‌های استان می‌توانند با فرستادن یک نامه به اتاق، آمار آن را به دست آورند.

 

مسیر سبز، مسیری به سوی کاهش توقفات گمرکی

مدیرکل گمرک مشهد اظهار کرد: هدف گمرک ایران در راستای کاهش زمان در رویه صادرات، این است که برای شرکت‌های تولیدی، حداکثر حمایت را داشته باشیم.

ناظر گمرکات استان خراسان رضوی ادامه داد: در این ارتباط، کاری که ما انجام دادیم فراهم آوردن شرایط مناسب بود تا صادرکنندگان بتوانند صادرات عامی را که در تمامی گمرک‌ها قابل پیگیری است در هر گمرکی انجام دهند و آن‌هایی که در مسیر سبز هستند بتوانند بدون توقف و پلمب از مرزها خارج شوند تا سرعت صادرات افزایش یابد.

وی در خصوص جلسه هیات اتاق بازرگانی خراسان رضوی عنوان کرد: در این جلسه بیشتر مساله ترانزیت خارجی به مقصد دوغارون مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به این‌‎که من؛ خود برای ارزیابی مشکلات به مرز سفر کرده بودم، به توضیح راهکارهای دست‌یافته پرداختم.

جهان‌خواه در ادامه تصریج کرد: افزایش ساعت کاری از جمله مهمترین کارهایی بود که برای مشکل مرز دوغارون انجام دادیم اما در هر صورت بخش اعظم مشکل به آن طرف مرز برمی‌گشت که تعداد باسکول‌های پایین داشتند و به عبارتی آن بخش بود که باعث تاخیر در حرکت کالا می‌شد.

ناظر گمرکات استان خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که در جلسه مطرح شد مساله حمایت از صادرات و واردات واحدهای تولیدی و پیرو آن ماشین‌آلاتی که واحدهای تولیدی وارد می‌کنند، بود.

 

شاهد افزایش 60 درصدی ترانزیت در استان هستیم

وی در این نشست توضیح داد که  مساله ترانزیت را با چند جلسه حل کرده‌ایم تا جایی که در حال حاضر 60 تا 70 درصد افزایش ترانزیت نسبت به مدت مشابه سال قبل داشتیم.

ناظر گمرکات استان خراسان رضوی در مورد جابه جایی محل گمرک استان خاطرنشان کرد: پیشنهادات داده شده در حال بررسی است. محل گمرک مشخص شده و در حال حاضر فقط بحث خرید مکان از آستان قدس مطرح است که آن هم در حال ارزیابی است.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی