رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان رضوی خبر داد: برگزاری پنجمین نمایشگاهئ ملی آی فود و هجدهمین دوره از نمایشگاه های صنایع غذایی مشهد

نویسنده خبر : تاریخ بارگذاری : سه شنبه ، 23 خرداد 1396

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان رضوی خبر داد:

 پنجمین نمایشگاهئ ملی ای فود و هجدهمین دوره از نمایشگاه های صنایع غذایی مشهد از دوم تا پنجم شهریور ماه سال  جاری  با نگاهی به ظرفیت های تجاری و فن آوری  و بخصوص توجه به نو آوری برگزار خواهد شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی از بسترسازی برای برگزاری پنجمین نمایشگاه ملی «آی فود» و هیجدهمین دوره از نمایشگاه‌های صنایع غذایی مشهد از 2 الی 5 شهریورماه جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ علی شریعتی مقدم در نشست کمیته هماهنگی برگزاری این نمایشگاه  که با حضور تشکل ها و بخش های مختلف صنعتی در اتاق مشهد تشکیل  شد  گفت : با توجه به ظرفیت بالای استان در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی  همچنین ظرفیت استثنایی استان از نظر علمی با اشاره به بخش نو اوری در صنعت غذا و اطلاعات صنعت غذا عنوان کرد:در این نمایشگاه اخرین دستاوردها در صنعت غذا و در بخش کشاورزی ارایه خواهد شد.

وی ادامه داد: در این دوره از نمایشگاه چند رویکرد مهم را در اولویت قرار داده‌ایم که شامل؛ کارآفرینی و صادرات، ایجاد بانک اطلاعاتی بخش کشاورزی و صنعت غذا و توجه به مقولاتی همچون نوآوری و رویکردهای دانش بنیان در بخش تولید مواد غذایی هستند.

وی بر اهمیت نوآوری و ورود ظرفیت‌های دانش بنیان به صنایع غذایی تاکید کرد و گفت: اگر این نگاه در صنایع ما تقویت نشود، توان رقابت‌پذیری از دست می‌رود و مراکز تولیدی ما با بحران مواجه می‌شوند. امیدواریم در این نمایشگاه به واسطه همزمانی دو مقوله علم و فناوری و همچنین به کارگیری تجارب موجود در بخش بازرگانی و صادرات شاهد یک تحول خوب باشیم.

وی از برپایی این نمایشگاه در سطح ملی خبر داد و ابراز امیدواری کرد که در سال 2018 شاهد برگزاری نخستین نمایشگاه آی‌فود به صورت بین‌المللی باشیم.

شریعتی مقدم بیان کرد: در نمایشگاه مذکور، 260 شرکت داخلی و 40نمایندگی خارجی از کشورهای چین، افغانستان، آلمان، هند، ایتالیا، فرانسه و... حضور خواهند داشت و محصولات و توانمندی‌های خود را عرضه می‌کنند. در حاشیه این رویداد نیز تلاش خواهیم کرد با برگزاری فن‌بازار، سمینارهای تخصصی و... بستری غنی را شکل دهیم که برکات آن در بلندمدت نصیب فعالان حوزه صنایع غذایی شود.

وی به حضور 400میهمان داخلی و خارجی در نمایشگاه مذکور اشاره کرد و گفت:نمایشگاه آی‌فود، دومین نمایشگاه بزرگ کشور در حوزه صنایع غذایی و تکنولوژی‌های مرتبط است و از این حیث دارای اهمیت فراوانی می باشد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان گوشه چشمی به ظرفیت های بالقوه کشورمان در حوزه تجارت داشت و خاطر نشان کرد:ایران، به واسطه جایگاه جغرافیایی‌اش در چهارراه مبادلات منطقه قرار گرفته و این ظرفیت بزرگی را برای تجار ایرانی فراهم کرده است، از این حیث برگزاری نمایشگاه مذکور را یک فرصت مهم برای بهره‌مندی همه بخش‌های مرتبط با صنعت غذا می‌دانیم.

وی یادآور شد: شرکت‌کنندگان در نمایشگاه «آی فود» در فضایی بالغ بر 17هزار متر مربع و در 5 سالن نمایشگاه بین‌المللی مشهد، توانمندی‌های خود را عرضه می‌کنند.

شریعتی گفت: هر سال در این نمایشگاه رشدی 45درصدی را شاهد بودیم اما در این دوره، نظر به شرایط رکود اقتصادی، احتمالا رشد کمتری را تجربه خواهیم کرد.

وی یادآور شد: اغلب یکی از انتقادات جدی ما به نمایشگاه‌های مختلف این است که بستر بازاریابی در آن‌ها ضعیف می باشد و به طبع تحول مثبتی که از این گونه رویدادها انتظار می رود را محقق نمی کند. از این حیث، درخواست ما از تیم برگزاری، ایجاد ظرفیت موثری در این بخش است. در این راستا یک اقدام ما باید رایزنی با وزارت امور خارجه، تعامل با کمیته بازرگانی و شناسایی و دعوت از مشتریان منطقه‌ای باشد. در کنار آن تلاش خواهیم کرد تا بستر تعامل با فعالان صنعت غذا در کشورهای هدف را فراهم آوریم و از مشتریان بالقوه برای حضور در این برنامه دعوت به عمل آوریم.

وی تاکید کرد:تعاملاتی نیز با کمیسیون گردشگری اتاق خواهیم داشت تا امکان اسکان ارزان قیمت شماری از مهمانان خارجی فراهم آید و در مجموع امتیازاتی ارائه گردد که فعالان صنعت غذا و بخش کشاورزی را مشتاق به حضور در این نمایشگاه سازد.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی