برگزاری «کارگاه عملی ثبت سفارش کالا و خدمت» با هدف گره‌گشایی از مشکلات فعالان اقتصادی

برگزاری «کارگاه عملی ثبت سفارش کالا و خدمت» با هدف گره‌گشایی از مشکلات فعالان اقتصادی
نویسنده خبر : مدیر سایت تاریخ بارگذاری : پنج شنبه ، 04 خرداد 1396

برگزاری «کارگاه عملی ثبت سفارش کالا و خدمت» با هدف گره‌گشایی از مشکلات فعالان اقتصادی

کارگاه عملی ثبت سفارش کالا و خدمت با حضور مدیران شرکت‌ها و فعالان اقتصادی 31 اردیبهشت ماه در محل مرکز آموزش و پژوهش اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ غلامرضا کاملان، مدرس این دوره در خصوص ضرورت‌های برگزاری آن عنوان کرد: سامانه جامع تجارت ایران یک ساختار مهم برای آن دسته از فعالان اقتصادی است که اقدام به واردات محصولی می‌کنند. اگر این افراد به ساختار و مراحل پیشبرد کار در این سامانه آشنا نباشند؛ در روند پیشبرد برنامه‌هایشان با مشکلاتی روبه رو می شوند.

وی ادامه داد: اغلب شرکت‌ها برای ثبت واردات کالای خود، دست به دامن واسطه‌ها می‌شوند که این امر برای فعالان اقتصادی هزینه‌زا است. حال اگر با آموزش بتوان این افراد را با این سامانه و مسیر ثبت سفارش کالا و خدمات آشنا کرد، می‌توان هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی نمود و هم بستر استقلال عملکرد شرکت‌های اقتصادی را فراهم کرد.

رئیس سابق اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، با تقدیر از مرکز آموزش اتاق بازرگانی برای برگزاری این دوره‌های آموزشی و مهارتی، عنوان کرد: خوشبختانه این مرکز، حلقه‌ای از مباحث اساسی مورد نیاز فعالان اقتصادی را احصاء نموده و براساس آن دوره‌هایی را به صورت مستمر برگزار می‌کند که این امر در مسیر ارتقای آگاهی فعالان این بخش بسیار مؤثر است.

وی استقبال صورت گرفته از کارگاه عملی ثبت سفارش کالا و خدمت را خوب توصیف کرد و متذکر شد: باتوجه به اینکه سامانه جامع تجارت ایران به تازگی ایجاد شده، دارای اشکالات و پیچیدگی‌هایی است که سعی در رفع آن‌ها برای فعالان اقتصادی داریم. خوشبختانه ماحصل این دوره‌ها خوب بوده و شرکت‌کنندگان مشتاقانه بعد از اتمام کلاس نیز پیگیر عملیاتی ساختن آموزش‌ها در سیستم کاری خود هستند.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی