اعلام آمادگی بخش خصوصی استان برای همکاری دو جانبه با سازمان توسعــه منطقه ای کانتا بریای اسپانیا

نویسنده خبر : تاریخ بارگذاری : چهارشنبه ، 03 خرداد 1396

اعلام آمادگی بخش خصوصی استان برای همکاری دو جانبه

با سازمان توسعــه منطقه ای کانتا بریای اسپانیا

 

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی:

به منظور همکاری های اقتصادی و اطلاع از چگونگی سرمایه گذاری در بخش های مختلف هیأت 5 نفره از سازمان توسعه منطقه ای کانتا بریای کشور اسپانیا وارد مشهد شد و با عضو هیات رییس اتاق خراسان رضوی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار ابتدا توکلی زاده عضو هیأت رئیسه اتاق خراسان رضوی با اشاره به موقعیت خاص خراسان رضوی و شهر مشهد که همه ساله میزبان حجم عظیمی از گردشگران و زائرین بارگاه منور رضوی است با برشمردن توانمندیهای اقتصادی استان گفت: در حوزه کشاورزی به ویژه در زمینه تولید و صادرات زعفران، پسته، گندم، عناب، زرشک، میــوه و تره بار خراسان رضوی از قطبهای مهم تولید اینگونه محصولات می باشد وی با برشمردن صنایع کوچک و بزرگ مستقر در خراسان رضوی توانمندیهای این حوزه را خوب و مطلوب ارزیابی کرد و آمادگی استان را برای هر گونه همکاری و سرمایه گذاری در این حوزه ها مورد تأکید قرار داد.

توکلی زاده خطاب به هیأت اسپانیایی اظهار داشت: اکنون صنعت گردشگری و توریسم استان با ایجاد هتلهای و مراکز اقامتی بسیار فعال است و بخش خصوصی آمادگی دارد تا در این حوزه با طرف اسپانیایی وارد مذاکره شود.

در این دیدار ویکتور گیجون رئیس هیأت اسپانیائی با اشاره به بازدید خود و هیأت همراه از دانشگاه صنعتی شریف، توانمندیهای ایران را در حوزه های مختلف به ویژه پژوهش، علوم مختلف و نیز تحقیقات و فن آوری خوب ارزیابی کرد و گفت: ما آمادگی داریم در حوزه های سلامت و بهداشت، ایجاد ارتباط دانشگاه و صنعت، امور تحقیقاتی و پژوهشی، صنایع فلزی، تبدیل آهن به ماشین آلات مختلف با ایران و بخش خصوصی همکاریهای دو جانبه خــوبی داشته باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت ها و توانمندیهای استان خراسان رضوی گفت: شرایط مساعدی برای همکاری وجود دارد و امیدواریم طرفین به زودی در حوزه های مختلف اقتصادی و صنعتی و پژوهشی وارد سرمایه گذاری های مشترک شویم.    

 

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی