رئیس اتاق ایران در جشنواره کارآفرینان برتر کارآفرینان برتر، اهداف اقتصادی را در خدمت اهداف اجتماعی قرار می‌دهند

نویسنده خبر : تاریخ بارگذاری : چهارشنبه ، 03 خرداد 1396

رئیس اتاق ایران در جشنواره کارآفرینان برتر

کارآفرینان برتر، اهداف اقتصادی را در خدمت اهداف اجتماعی قرار می‌دهند

تندیس میرمصطفی عالی‌نسب در یازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کارآفرینان برتر در حوزه‌های مختلف اهدا شد.

 

یازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با سخنرانی رئیس اتاق ایران و رئیس دفتر رئیس جمهور برگزار شد.

رئیس اتاق ایران در جشنواره تقدیر از کارآفرینان برتر با اشاره به اهداء تندیس مرحوم میرمصطفی عالی‌نسب به کارآفرینان برتر گفت: این ابتکار بی‌بدیل مقام‌های دولتی که تندیس یک کارآفرین برتر را ساخته و به کارآفرینان می‌دهند، جای قدردانی دارد.

غلامحسین شافعی با طرح این سوال که افرادی مانند مرحوم عالی نسب چگونه به کارآفرینانی ماندگار تبدیل شدند گفت: این افراد اهداف اقتصادی را در خدمات اهداف اجتماعی و انسانی قرار داده‌اند.

به باور رئیس اتاق ایران کارآفرینان برتر در اداره امور به منابع انسانی توجه دارند و موضوع رشد و پرورش انسان‌ها، اولویت نخست آن‌هااست.

رئیس پارلمان بخش خصوصی کشور در مورد نگاه کارآفرینان برتر به کارکنان خود گفت: یک کارآفرین شایسته باور دارد که هر انسانی می‌تواند یک سرمایه عظیم باشد؛ باور دارد که انسان‌ها الماس‌های نتراشیده‌ای هستد که باید جلا داده شوند.

شافعی همچنین در مورد توجه کارآفرینان برتر به مسئولیت اجتماعی گفت: توجه به موضوع مسئولیت اجتمای شاخصه‌ای دیگری است که کارآفرینان را ماندگار می‌کند. رهبر کارآفرین کسی است که بتواند تعادل مناسب را بین ماشین و انسان همچنین معیشت و فضیلت ایجاد کند.

شافعی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مصوبه اسفند ماه ستاد اقتصاد مقاومتی در مورد بازرسی سازمان تأمین اجتماعی از دفاتر بنگاه‌های اقتصادی گفت: مقرر شد بازرسی دفاتر تأمین اجتماعی به یکسال تقلیل یافته و صرفاً دفاتر یکساله بخش خصوصی آنهم تنها دفاتر حقوق و دستمزد بازرسی شود.

وی افزود: مصوبه دیگر ستاد اقتصاد مقاومتی در ارتباط با سازمان امور مالیاتی بود و مقرر شد ماموران مالیاتی اظهارنامه‌ها و صورت‌های مالی تسلیمی واحدهای کوچک و متوسط را لحاظ کرده و از صدور برگ تشخیص مالیاتی خودداری کنند. که این دو اقدام خوب دولت  در سال 95 ، بیشترین تأثیر را برای فضای کسب و کار بخش خصوصی گذاشت. باید از این دو سازمان تشکر کرد.

تأکید رئیس دفتر رئیس جمهور بر حضور مردم در عرصه اقتصاد

 رئیس دفتر رئیس جمهور هم در این جشنواره بر لزوم حضور حداکثری مردم در اقتصاد تأکید کرد.

محمد نهاوندیان با اشاره به مشارکت بالای مردم در انتخابات اخیر ریاست جمهوری گفت: شرکت مردم در انتخابات 96 آثار عمیق و مثبت خود را در سیاست داخلی و خارجی، اقتصاد و فرهنگ کشور خواهد گذاشت.

نهاوندیان افزود: رای‌اولی‌های این انتخابات فقط افراد 18 ساله نبودند بلکه افرادی در این انتخابات شرکت کردند که در گذشته قانع نشده بودند در انتخابات شرکت کنند و این توفیق نظام است که می‌تواند همه افراد را جذب کند.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری با اشاره به مشارکت مردم در عرصه انتخابات گفت: کلید پیشرفت در عرصه اقتصاد هم مشارکت مردم است. اگر مردم پای کار اقتصاد و تولید و ثروت‌آفرینی بیایند، حتماً موفق خواهیم شد.

نهاوندیان تصریح کرد: نکته مهم در رشد مستمر اقتصادی نه در سرمایه‌گذاری و فناوری بلکه در مشارکت مردم است.

رئیس دفتر رئیس جمهور با انتقاد از نگاه دولتی به اقتصاد گفت: نگاه دولتی از ریشه نادرست است و موضوع اصلی در عرصه اقتصاد مشارکت مردم است.

نهاوندیان در عین حال بر نقش دولت در ایجاد زمینه و محیط مناسب برای کسب و کار مردم تأکید و به پنج وظیفه دولت برای افزایش مشارکت مردم در عرصه اقتصاد اشاره کرد.

نهاوندیان ایجاد محیط مناسب سرمایه‌گذاری و تولید، ایجاد زیرساخت‌ها، توانمند سازی استعدادها، تقویت تشکل‌های اقتصادی و مردمی و همچنین درپیش گرفتن رویکرد کمک به محرومان را پنج وظیفه مهم دولت برای افزایش مشارکت مردم در اقتصاد عنوان کرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور در مورد رویکرد دولت در مورد محرومان گفت: توزیع فقر مشکل فقر را حل نمی‌کند و رویکرد دولت‌ مقابله ریشه‌ای با فقر است.

نهاوندیان گفت: تا سال 1400 فقیر مطلق نخواهیم داشت و باید از امکانات عمومی برای کمک به افرادی که توانایی کار کردن ندارند، استفاده کنیم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در این زمینه تصریح کرد: کارآفرین برتر هم کسی است که به برداشتن فقر مطلق از جامعه کمک کند.

بیش از 100 هزار نفر در شرکت‌های دانش بنیان کار می‌کنند

معاون علمی رئیس‌جمهور سخنان خود را در مورد شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری محور و رشد آن‌ها در دولت یازدهم ارایه کرد.

سورنا ستاری گفت: در زمانی که بنده در دولت یازدهم بر سرکار آمدم، تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار کم بود اما در حال حاضر بیش از سه هزار شرکت دانش‌بنیان با اشتغال بیش از 100 هزار نفر در کشور فعال هستند.

ستاری با تأکید بر حمایت دولت و معاونت علمی از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: معاونت علمی رئیس‌جمهور از طریق دانشگاه‌ها و پیوند این مراکز دانش‌بنیان با دانشگاه‌ها، برای توسعه دانش در بین صنعت تلاش می‌کند.

رئیس بنیاد نخبگان با اشاره به گسترش استارتاپ‌‌ها گفت: در زمانی این استارتاپ‌ها عامل نفوذ تلقی می‌شدند اما در حال حاضر، افتخار هستند.

رئیس بنیاد نخبگان تصریح کرد: دوران فولاد و پتروشیمی و سیمان گذشته است. دوران سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌هایی که سالی 1000 درصد رشد دارند، فرارسیده است.

ستاری افزود: در حال حاضر محیط کسب‌وکار ما در حوزه دانش‌بنیان تعریف‌شده و کسب‌وکارهای دانش‌بنیان بیش از 110 نوع خدمت ارائه می‌دهند.

رئیس بنیاد نخبگان بابیان اینکه کارآفرینی یک فرهنگ است، بر نقش نیروی انسانی در ترویج کارآفرینی تأکید کرد.

ستاری افزود: مهم‌ترین عامل مؤثر در کارآفرینی نیروی انسانی است. این نیروی انسانی هم به آموزش و محیط مناسب احتیاج دارد و ایده و اختراع در مراحل بعدی مهم هستند.

معاون علمی رئیس‌جمهور تصریح کرد: قدرت‌های بزرگ اقتصادی دنیا قدرت‌های علمی بزرگ هستند و ما هم برای توسعه باید اقتصادی متکی بر نیروی انسانی آموزش‌دیده و دانش داشته باشیم و نه متکی بر منابع طبیعی.

ستاری از بهبود رتبه نوآوری ایران ظرف دو ماه گذشته از 120 به 78 خبر داد.

در جشنواره کارآفرینان برتر، از 10 کارآفرین برتر در حوزه‌های صنعت، خدمات و کشاورزی با اهداء تندیس مرحوم میر مصطفی‌عالی‌نسب تقدیر شد.

مجید بصیرنیا از شرکت نانو بتن امین، محمود ضرابی از شرکت پوشاک مهیار و محمد نخعی‌نژاد از شرکت صنایع ممتازان در بخش صنعت تجلیل شدند.

همچنین رضا خلج از شرکت امن پردازان سورنا، مهدی سنچولی از شرکت زال پارس و اصغر نبیل از شرکت مجموعه مشیر یزد در بخش خدمات تقدیر شدند.

مسعود توتونچیان، از صنایع غذایی سحر، قدرت‌الله حاج نوری از شرکت آرتا جوجه سبلان، روح الله صابری ریسه از شرکت پرشین بنیان آریا و بیژن قبادی از شرکت مجمتع شیمیایی بیستون در بخش کشاورزی تجلیل شدند.

محسن خلیلی عراقی و رضا فقیهی اصل هم به‌عنوان کارآفرینان برجسته تجلیل شدند.

تعدادی از کارآفرینان صندوق کارآفرینی امید هم در این جشنواره تقدیر شدند.

 

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی