وعده برقراری پرواز ایران-قرقیزستان تا دو ماه دیگر

نویسنده خبر : تاریخ بارگذاری :

 

وعده برقراری پرواز ایران-قرقیزستان تا دو ماه دیگر

دنیای اقتصاد: رئیس مجلس قرقیزستان در ملاقات با رئیس اتاق ایران، ضمن اعلام خبر صدور فوری ویزا برای اتباع ایرانی، از برقراری خط پروازی میان دو کشورتا 2 ماه دیگر خبر داد. در این دیدار رئیس اتاق ایران گفت: به رغم اینکه روابط سیاسی ایران و قرقیزستان توسعه یافته است، شاهد رکود مبادلات اقتصادی بین دو کشور هستیم. غلامحسین شافعی با اشاره به سابقه روابط ایران و قرقیزستان گفت: ایرانی‌ها از دیرباز در بین کشورهای آسیایی علاقه ویژه‌ای به قرقیزستان داشته‌اند و در منطقه بیشکک سرمایه‌گذاری‌های زیادی انجام داده‌اند.

 

رئیس پارلمان بخش خصوصی کشور با اشاره به کمبود منابع آبی ایران و از طرف دیگر منابع آبی خوب قرقیزستان، بر لزوم همکاری‌های کشاورزی میان دو کشور تاکید کرد. شافعی همچنین انرژی و توریسم را از دیگر زمینه‌های همکاری دو کشور برشمرد. شافعی با اشاره به عضویت قرقیزستان در اتحادیه اوراسیا گفت: حضور شما در اتحادیه اوراسیا برای ما بسیار دارای اهمیت است و شما می‌توانید دروازه ورود ما به اوراسیا باشید. وی با بیان اینکه بعد از حادثه سقوط هواپیما در سال 87، پرواز میان ایران و قرقیزستان قطع شده، لزوم برقراری مجدد پرواز مستقیم میان ایران و قرقیزستان را مورد توجه قرار داد و گفت: ما برای برقراری این خط پروازی پیگیری‌های خود را انجام می‌دهیم و از شما هم می‌خواهیم در این ارتباط کمک کنید تا این پرواز برقرار شود. شافعی گفت: ما به خوبی از قانون سرمایه‌گذاری قرقیزستان آگاه هستیم و می‌دانیم که قوانین این کشور نسبت به کشورهای اطراف پیشرفته‌تر بوده و امنیت سرمایه‌گذاری به خوبی در این کشور برقرار است. رئیس اتاق ایران همچنین بر تسهیل صدور ویزا برای تجار و گردشگران ایرانی تاکید کرد. رئیس مجلس قرقیزستان نیز با تاکید بر لزوم حل مسائل تجاری میان دو کشور گفت: سعی ما بر حل مسائل و مشکلات تجاری میان دو طرف است تا شرایط بهبود پیدا کرده و قوانین و مقررات برای فعالیت اقتصادی اصلاح شوند.

چینی بای تورسون بکوف افزود: با توجه به علاقه‌ای که برای گسترش روابط دو کشور وجود دارد، تلاش می‌کنیم روابط اقتصادی ایران و قرقیزستان افزایش پیدا کند. از طریق همکاری‌های بین پارلمانی هم تلاش می‌کنیم شرایط مناسب‌تری برای سرمایه‌گذاران دو کشور فراهم شود. سرپرست هیات قرقیزستان همچنین از تسهیل صدور ویزا میان ایران و کشورش خبرداد و گفت: از این پس تجار و گردشگران ایرانی می‌توانند ظرف حداکثر سه روز ویزای قرقیزستان را دریافت کنند. تورسون بکوف همچنین از انجام مذاکرات برای برقراری خط پروازی میان ایران و قرقیزستان خبر داد و گفت: در حال حاضر سه شرکت‌ هواپیمایی در حال مذاکره هستند و به‌طور قطع از 2 ماه دیگر این پرواز برقرار می‌شود.

 

 

ر

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی