برجام زمینه توسعه فعالیت های اقتصادی را فراهم کرد

نویسنده خبر : تاریخ بارگذاری : چهارشنبه ، 30 فروردين 1396

 

نائب رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: برجام و رفع تحریم ها زمینه را برای توسعه فعالیت های اقتصادی بین ایران و کشورهای مختلف دنیا فراهم کرده است.

به گزارش ایرنا مجتبی بهاروند، سه شنبه شب در نشست تخصصی 'ثبات اقتصادی بر مدار اعتدال' که در دفتر حزب اعتماد ملی خراسان رضوی برگزار شد، افزود: در دولت های نهم و دهم خطوط کشتیرانی و ترانزیت کشور تحریم شد و صادرات و واردات در کشور با مشکلات بسیار زیادی روبه رو شده بود.
وی با اشاره به اینکه حتی کشورهای همسایه در گذشته همکاری لازم را با جمهوری اسلامی ایران نداشتند، خاطر نشان کرد: انعقاد قراردادهای بین المللی در خصوص صادرات و ترانزیت کالا با دشواری و با حضور کشورهای ثالث انجام می شد.
رئیس هیأت مدیره انجمن شرکت های حمل و نقل بین المللی مشهد با طرح این سئوال که چرا عده ای نمی خواهند دستاوردهای برجام دیده شود؟ تاکید کرد: در شرایط فعلی مراودات اقتصادی از سر گرفته شده و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف اقتصادی دنیا احیا شده است.
بهاروند خاطر نشان کرد: بعد از تحریم ها بزرگترین شرکت های نفتی دنیا از حضور و فعالیت در ایران سر باز زدند و این موضوع باعث شد که فعالیت های نفتی کشور در پارس جنوبی به شدت کاهش پیدا کند.
وی با بیان اینکه پس از برجام تا کنون 130 هیات خارجی به ایران برای سرمایه گذاری سفر کرده اند، اظهار کرد: در شرایط فعلی دولت توانسته با همت جوانان این کشور دوباره صنعت نفت کشور را شکوفا کند.
این فعال اقتصادی گفت: کاهش ارزش پول کشور به منزله از بین رفتن اعتبار کشور در عرصه های مختلف اقتصادی است و این موضوع نباید به فراموشی سپرده شود که چگونه نرخ ارز در دولت قبل ظرف یک هفته سیری صعودی را طی کرد.
بهاروند ادامه داد: انعقاد قرارداد با شرکت های معتبر بین المللی در شرایط فعلی زیر سایه تلاش های دولت تدبیر و امید نتیجه داده است.
نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران یادآور شد: بیش از نیمی از عمر دولت یازدهم صرف درست کردن خرابی های گذشته شده و دوره آتی فرصتی مناسب برای یک جهش مناسب اقتصادی است.
این فعال اقتصادی گفت: کوچک سازی دولت و حمایت از بنگاه های خرد اقتصادی از رویکردهایی است که باید به صورت ویژه در دولت آینده مد نظر قرار گیرد.

* دوران انقلاب های رادیکال به پایان رسیده است
رئیس حزب اعتماد ملی خراسان رضوی نیز در این نشست اظهار کرد: حزب اعتماد ملی برخاسته از یک شکست بزرگ سیاسی در سال 1384 است ولیکن تاکنون توانسته در عرصه های مختلف نتایج درخشانی را کسب کند.
محمدصادق جوادی حصار گفت: نام حزب اعتماد ملی نیز با مشارکت مردم انتخاب شده و این موضوع باعث شده رای و دیدگاه مردم به شدت در این حزب مورد توجه قرار گیرد.
وی یادآور شد: حزب اعتماد ملی ظرف 5 ماه توانست در 31 استان کشور فعالیت های حزبی خود را آغاز کند.
رئیس حزب اعتماد ملی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: بعد از سال 88 که فعالیت های سیاسی بسیاری از احزاب کم رنگ شده بود حزب اعتماد ملی با برگزاری جلسات مختلف توانست زمینه تغییر را در سطوح مختلف کشور به وجود بیاورد.
جوادی حصار با اشاره به اینکه دوران فعلی دوران حاکمیت منطق و عقلانیت است و باید برای حفظ این مسیر تلاش های بسیار زیادی انجام شود، اظهار کرد: باید همه بدانند دوران انقلاب های رادیکال به پایان رسیده و در شرایط فعلی باید رویکرد مدارا و گفت وگو مد نظر قرار گیرد.

 

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی