نکاتی از سفر یک روزه رییس جمهور به مشهد

نکاتی از سفر یک روزه رییس جمهور به مشهد
نویسنده خبر : تاریخ بارگذاری : پنج شنبه ، 19 اسفند 1395

نکاتی از سفر یک روزه رییس جمهور به مشهد

 

‌به گزارش روابط عمومی اتاق مشهد ، حجت‌الاسلام حسن روحانی که به منظور سفری یک روزه وارد مشهد شده بود

در افتتاح چند پروژه  عمرانی اقتصادی حضور یافت.

روحانی  در اغاز سفرش به مشهد در کنگره بین المللی بزرگداشت روز شهید سخنانی ایراد کرد.

 

چکیده سخنان رییس جمهور کشورمان در مشهد:

اگر در میدان اقتصاد باشیم، بگوییم دیگران پیروزند و ما نمی توانیم مشکلات را حل کنیم و ما نمی توانیم ابزار زندگی مردم را فراهم کنیم، هر جا در پیروزی اقتصادی شک کنیم، شکست خوردیم.

🔹 اقتصاد مقاومتی نه اینکه سوال کنیم در این اقتصاد مقاومتی موفق بوده ونبوده ایم؟ این چه سوالی است. ما پیروز اقتصاد مقاومتی هستیم. یک ملت بزرگ و یک دولت قدرتمند و یک رهبری فرهیخته و آگاه داریم. او هدایت می کند دولت به وظیفه عمل می کند. مردم  در صحنه اند؛ آیا سوال می کنید در اقتصاد مقاومتی شکست می خوریم؟

 

🔸از این سوال بدتر نمی شود.

 

🔹 ملت ما در برابر همه فشار در این 38 سال چگونه ایستادگی کرد؟ مگر تحریم و فشار نبود؟ مگر امروز تحریم نیست؟ مگر ملت ما در شرایط سخت دنیای امروز که همه کشورهای تولید کننده نفت تقریبا بدون استثنا یا به ذخایر گذشنه رو آورده اند و یا تورم آن ها افزایش یافته و یا ارزش پولشان کاهش یافت، چه کرده است؟

 

🔸این جمهوری اسلامی ایران است که تورم را کاهش داده و ارزش پول را حفظ کرده و رشد داشته است. سوال می کنند آیا همه تحریم ها کاهش یافته؟ البته که نه

 

🔸به اعتقاد من اگر امروز خدای ناکرده دشمن نادانی جنگی را بر ما تحمیل کند، از شهریور 59 که صدامیان جنگ را بر ما تحمیل کردند، هم قدرت ما بیشتر است؛ هم نیروی مسلح ما آماده تر است و هم جوانان این کشور برای ایستادگی و مبارزه آماده ترند. اگر کسی فکر می کند که ما از مسیری که از 22 سال 57 برمی گردیم و عقب نشینی می کنیم، اشتباه کرده است.

🔹ما این راه را تا پایانش ادامه خواهیم داد.

 رئیس جمهور ۱۱ طرح و پروژه در خراسان رضوی به ارزش 670 میلیارد تومان را افتتاح کرد این 11 پروژه و طرح ارزشی بالغ بر 670 میلیارد تومان داشته و برای 8844 نفر اشتغال ایجاد خوهد کرد.

این طرح ها عبارتند از:

🔹افتتاح بیمارستان 9 طبقه جایگزین امام رضا(ع) با اعتبار 225 میلیارد تومان و اشتغال زایی 3000 نفر و دارای 610 تخت، اتاق عمل، بخش های مختلف شامل قلب، اتاق عمل ICU- CCU  و... .

🔸بهره برداری از شرکت تولید یراق آلات در و پنجره دوجداره به ظرفیت 5500 تن در سال در زمینی به مساحت 42 هزار متر مربع در سبزوار و اشتغال زایی 47 نفر با اعتبار 15 میلیارد و 200 میلیون تومان.

🔹بهره برداری از یک شرکت سرمایه گذاری صنایع مشارکتی در سبزوار با ماده موثر دارویی پروژسترون با اشتغال 37 نفر و اعتبار 22 میلیارد تومان.

🔸آغاز عملیات اجرایی آبیاری تحت فشار در 18 هزار هکتار از اراضی استان با اشتغال زایی 4500 نفر و اعتبار 87 میلیارد تومان.

🔹بهره برداری از شبکه انتقال آب و آبیاری کم فشار در اراضی پایاب سد فریمان در سطح  1350 هکتار با اعتبار 8 میلیارد تومان و اشتغال زایی 330 نفر.

🔸آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه داروسازی  دام و طیور با اشتغال زایی 430 نفر و 135 میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار.

🔹افتتاح استادیوم 5000 نفری قوچان با 11 میلیارد تومان.

🔸افتتاح پست 132 کیلو ولت شهید رجایی مشهد و خط ارتباطی آن با 7 میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار.

🔹افتتاح ساختمان سد چهچه با 74 میلیارد تومان.

🔸افتتاح یادمان هنری شهیدان گمنام مشهد با 850 میلیون تومان

🔹افتتاح دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی