برگزاری سمینار تخصصی صدور خدمات فنی مهندسی با محوریت کشور عمان

برگزاری سمینار تخصصی صدور خدمات فنی مهندسی با محوریت کشور عمان
نویسنده خبر : تاریخ بارگذاری : شنبه ، 07 اسفند 1395

برگزاری سمینار تخصصی صدور خدمات فنی مهندسی با محوریت کشور عمان

همزمان با روز مهندس سمینار تخصصی صدور خدمات فنی مهندسی با محوریت کشور عمان در اتاق مشهد برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مشهد:

در این سمینار که از سوی مرکز آموزش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی برگزار گردید، صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی به کشور عمان دور هم جمع شدند تا برای رونق این بازار به صورت عملی، راهکارهای مناسب ارایه دهند.

بابازاده رئیس اتحادیه خدمات فنی مهندسی در این سمینار ضمن تبریک روز مهندس به تشریح صدور خدمات فنی مهندسی پرداخت و ضمن ارایه تعریف جامعی از صدور این خدمات نقش آن را در توسعه پایدار توضیح داد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی ضمن ارایه راهکارهای برای شناخت عوامل مؤثر در مسیر توسعه خدمات فنی مهندسی، چگونگی بهره مندی از آنها را برای حاضرین تشریح کرد.

او با بیان اینکه در تشریح صدور خدمات فنی و مهندسی، نقش آن در توسعه صادرات پایدار باید تعریف گرددبیان کرد:

در سال 1380 مسئولیت صادرات خدمات فنی و مهندسی به سازمان توسعه تجارت ایران واگذار شد و پس از آن آیین نامه اجرایی حمایت از صادرات خدمات مهندسی به تصویب رسید،این در حالی است که قبل از ســال 1380 این مسئولیت در اختیــار سازمان سرمایه گذاری خارجی وزارت اقتصــاد و دارایی بود.

وی با عنوان اینکه این آیین نامه می گوید صادرات خدمات فنی و مهندسی عبارتست از صادرات فعالیتهای مهندسی مشتمل بر طراحی، نظارت، تأمین، تعمیر و نگهداری، اجرا، ساخت، بهره برداری، آموزش، خدمات مشاوره ای، و..تأکید کرد: انتقال دانش فنی، بهبــود روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با کشورهای هدف و به طور کلی ارتقاء سطح توانمندی های اقتصادی کشور به صادرات خدمات فنی و مهندسی ماهیتی متفاوت از صادرات کالا و سایر خدمات دارد و بدون شناخت به وجوه تفاوت آن تلاش های بازاریابی برای آن محکوم به شکست است.

در این سمینار تجار دو کشور به بیان تجربیات خود پرداختند و چالش های فعلی در تامین منابع بین المللی با توجه به راهکارهای بلند مدت مورد بررسی قرار گرفت.

 

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی