رییس اتاق ایران در سی و هفتمین جلسه شورای گفت و گوی استان:پیش بینی درآمد 113 هزار میلیاردی مالیات در بودجه سال 96

رییس اتاق ایران در سی و هفتمین جلسه شورای گفت و گوی استان:پیش بینی درآمد 113 هزار میلیاردی مالیات در بودجه سال 96
نویسنده خبر : تاریخ بارگذاری : پنج شنبه ، 05 اسفند 1395

رییس اتاق ایران در سی و هفتمین جلسه شورای گفت و گوی استان:پیش بینی درآمد 113 هزار میلیاردی مالیات در بودجه سال 96

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: در بودجه سال 96 درآمد 113 هزار میلیارد تومانی از حوزه مالیات در سطح پیش بینی شده است که 21 درصد بیشتر از سال جاری است.

 

به گزارش روابط عمومی اتاق مشهد ، غلامحسین شافعی در سی و هفتمین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان خراسان رضوی در مشهد افزود: پیش بینی مرکز پژوهش های مجلس نشان می دهد که تنها 93 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی در سال 95 وصول خواهد شد.
وی ادامه داد: متاسفانه در سال جاری فعالیت های اقتصادی در حوزه بخش خصوصی 21 درصد رشد نداشته است و این موضوع کمی ناعادلانه به نظر می رسد.
رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه باید معافیت ها به صورت دقیق در این نظام مالیاتی مورد تحلیل و بررسی قرار بگیرد، خاطر نشان کرد: طبق هماهنگی های صورت گرفته مقرر گشته که سیستم نظام مالیاتی دچار تحولات بسیار زیادی شود تا مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.
وی با اشاره به اینکه درامدهای رویایی نفتی در سال های گذشته هیچ گرهی را از حوزه اقتصاد باز نکرده است، خاطر نشان کرد: اتکا به درآمدهای نفتی مشکلات بسیار زیادی را برای اقتصاد کشور به وجود آورده است.
شافعی با اشاره به اینکه باید نظام مالیاتی به شیوه ای باشد که مقبولیت عمومی پیدا کند و منطق در آن حکم فرما باشد، تصریح کرد: نباید این موضوع احساس شود که هرکه بهتر و درست تر کار می کند باید جریمه بیشتری را پرداخت کند.
وی با اشاره به اینکه در یک محیط رقابتی به هیچ عنوان نرخ متفاوت مالیات قابل پذیرش نیست، اظهار کرد: هزینه های بخش تولید از سال 91 تا 94 معادل 21 درصد رشد داشته است.

استاندار خراسان رضوی نیزدر این جلسه ضمن تقدیر از مساعدت های دولت و همراهی بخش های مختلف اعم از خصوصی، عمومی و مردمی در پیشبرد اهداف توسعه ای استان، اظهار داشت: به مدد این تعامل شاهد رونق تولید، اشتغال و افزایش صادرات در یک سال گذشته بوده ایم.
وی افزود: علی رغم تمامی مشکلات و تنگناها، تنها در حوزه ی اشتغال از تابستان سال گذشته تا تابستان امسال 121 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.
استاندار خراسان رضوی گفت: تا پایان دولت یازدهم نیز با بهره برداری از دو هزار میلیارد تومان پروژه در استان، شاهد ایجاد 120 هزار فرصت شغلی جدید خواهیم بود.
رشیدیان خاطر نشان کرد: با اتخاذ تدابیر صحیح و اصولی اقتصادی از سوی دولت و ایجاد ستادهایی مانند اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید؛ شاهد این هستیم که اجرای مصوبات این کارگروه ها پاسخ داده و ثمره ی آن پویایی تولید و بهبود فضای کسب و کار است اگر چه باید بیشتر از این ها تلاش کنیم.
وی به ظرفیت شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری این جلسات باید به تقویت تعامل دو طرف و رفع مشکلات منجر شود.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به دستور کار این جلسه ی شورا، تاکید کرد: از این طریق می توان مشکلات مالیاتی واحدهای مختلف استان را حل کرد.
رشیدیان گفت: باید شرایط به گونه ای فراهم شود تا دیدگاه های همه واحدهای مختلف در خصوص مالیات بررسی و راهکارهای مناسب در نظر گرفته شود.

300هزار واحد در سال جاری در کشور شناسایی شده اند که قبلا مالیات پرداخت نمی کردند و مشمول فرار مالیاتی می شدند.

سید کمال تقوی نژاد  افزود: با پیگیری های انجام شده رقم پرداختی مالیات یک نفر معادل 250 میلیارد تومان شده است.
وی اظهار کرد: در گذشته برای صدور پیش فاکتورها برای موسسه ها و بانک ها مالیات تشخیص داده می شد ولیکن در شرایط فعلی مشکلات این حوزه رفع شده است.
وی با اشاره به اینکه دریافت مالیات در کشورهایی دیگر بسیار بیشتر از ایران است ، اظهار کرد: در کشورهای اروپایی 25 درصد درآمد کشور از مالیات است اما در کشور ما این رقم هفت و سه دهم درصد است
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در پایان برنامه ششم توسعه باید سهم مالیات از تولید ناخالص ملی به 11 درصد برسد.
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد: باید برای اینکه این درامد از جیب فعالان اقتصادی به تنهایی پرداخت نشودف باید راهکارهایی مناسبی در نظر گرفته شود.
وی ادامه داد: خراسان رضوی در سال گذشته حدود سه هزار 800 میلیارد تومان بودجه در اختیار داشته است که از این میزان 52 درصد آن به مالیات اختصاص پیدا کرده است.
تقوی نژاد با اشاره به اینکه رشد درآمدهای مالیاتی در سال 94، در کل کشور 30 درصد اما در خراسان رضوی 20 درصد بوده است، خاطر نشان کرد: نرخ رشد مصوب درآمدهای مالیاتی در کشور در سال 96 حدود 10 درصد تصویب شده است ولیکن برای خراسان رضوی هشت و هفت دهم درصد در نظر گرفته شده است.
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور اظهار کرد: اگر فردی آورده ای در واحد تولیدی دارد باید به سازمان امور مالیاتی اظهار کند تا از طریق نرخ عقد مشارکتی آن واحد تولیدی از پرداخت مالیات معاف شود.
وی با اشاره به اینکه افزایش سهم درآمدهای مالیاتی تحت هیچ شرایطی از طریق فشار به مودیان دنبال نمی شود، گفت: برخی اظهار می دارند که چرا در شرایطی که رکود در اقتصاد وجود دارد مالیات بیشتری اخذ می شود که در این خصوص مالیات بر اساس قانون اخذ می شود و اگر واحد تولیدی زیان ده گردد مالیاتی دریافت نمی شود.
تقوی نژاد با تاکید بر اینکه اطلاعات همه سپرده ها را از بانک مرکزی دریافت می کنیم، تصریح کرد: قانون اجازه می دهد که 5 سال گذشته هر مجموعه را بررسی کنیم تا در صدور حکم جهت دریافت مالیات مد نظر قرار بگیرد.
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: به استان های کشور اعلام شده است هر فردی که مالیات خود را تا پایان سال 95 پرداخت کند مشمول بخشودگی جرایم می شود.

در سی و هفتمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی عملکرد کمیسیونهای اب و کشاورزی صنعت و حمل و نقل اتاق مشهد ارایه گردید.

 

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی