در همایش تجلیل از کار افرینان خراسان رضوی عنوان شد: فضای کسب و کار خراسان رضوی، هشت رتبه بهبود یافت

در همایش تجلیل از کار افرینان خراسان رضوی عنوان شد: فضای کسب و کار خراسان رضوی، هشت رتبه بهبود یافت
نویسنده خبر : تاریخ بارگذاری : پنج شنبه ، 28 بهمن 1395

در همایش تجلیل از کار افرینان خراسان رضوی عنوان شد:

فضای کسب و کار خراسان رضوی، هشت رتبه بهبود یافت

با حضور استاندار خراسان رضوی و در همایش تجلیل از کارآفرینان برتر استان، از میان 517 کارآفرین داوری شده؛ از 23 کارآفرین برتر تجلیل به عمل آمد.
به گزارش روابط عمومی اتاق مشهد ، علی رضا رشیدیان در این مراسم گفت: فضای کسب و کار استان در سال جاری با الگو قرار دادن سیاست های اقتصاد مقاومتی هشت رتبه بهبود یافت و استان در این خصوص در کشور پیشرو است.
وی افزود: یکی از دغدغه های دولت یازدهم حمایت از کارآفرینان و تولیدکنندگان داخلی است و در این راستا در سال جاری توسط بانک ها و صندوق کارآفرینی فقط در خراسان رضوی 433 میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد بنگاههای کوچک و بیش از 800 میلیارد تومان تسهیلات برای رونق و توسعه بنگاههای در حال افول پرداخت شده است..
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه صادرات در 10 ماه سال جاری در استان هفت درصد رشد داشته است اظهارکرد: این رشد حاصل توجه دولت به بخش خصوصی است و نشان می دهد اقدامات حمایتی از کارآفرینان به بار نشسته است.
رشیدیان با بیان اینکه خراسان رضوی در زمینه جذب سرمایه های خارجی نیز توفیقاتی را به دست آورده است گفت: تولیدکنندگان ما توانسته اند با یک رشد منطقی در بخش تولید علاوه بر افزایش میزان اشتغالزایی در سطح استان، نظر سرمایه گذاران خارجی را نیز به خود جلب کنند.
وی با تایید این موضوع که در برخی از رسته های شغلی ریزش هایی وجود داشته است، بیان کرد: در بسیاری دیگر از رسته های شغلی را افزایش حاصل شده و از اواخر تابستان 94 تا اواخر تابستان 95 بیش از 121 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شده است که دستاوردی عظیم در حوزه اشتغال استان بوده است.
استاندار خراسان رضوی گفت: با مشارکت بخش های اقتصادی تا پایان دولت یازدهم در مجموع90 هزار میلیارد ریال پروژه افتتاحی در حوزه اقتصادی خواهیم داشت که نشان دهنده حرکت در موتور اقتصادی استان است.
رشیدیان با اشاره به اینکه تولیدکنندگان ما به این خودباوری رسیده اند که می توانند در هر شرایطی به فعالیت خود ادامه دهند، افزود: به لطف خدا در چند سال اخیر بازارهای جدیدی برای صادرات استان باز شده است و ما به دنبال آن هستیم در سالی که مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده، با مغتنم شمردن شرایط، تعاملات اقتصادی خود را با کشورهای اسلامی افزایش دهیم.
وی با بیان اینکه کارآفرینان بیشترین نفع را برای مردم جامعه دارند، یادآور شد: ایجاد اشتغال پاک توسط این گروه از جامعه کمک می کند که انحرافات و آسیب های اجتماعی کاهش یابد و جامعه نیز باید به سمتی برود که فرهنگ حمایت از تولیدکنندگان داخلی را در خود ایجاد کند و در نهایت این ارتباط دوسویه است که زمینه ساز رشد در جامعه می شود.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به جایگاه اشتغال سالم در جامعه بیان کرد: کارآفرینانی که توانستند در شرایط سخت تحریم ها و رکود اقتصادی در مسیر حفظ تولید ثابت قدم و در مسیر خود مصمم باشند، مجاهدانی هستند که به امری مقدس مشغولند.
رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی کشور نیز در این همایش ضمن تاکید بر حمایت از کارآفرینان جوان افزود: اولین و شاید بزرگترین دغدغه کارآفرینان، سودهای تسهیلات نظام بانکی است که در بسیاری از مشاغل بانرخ سوددهی و تورم هم خوانی ندارد و فضا را برای تولیدکننده سخت می کند.
محمدرضا سپهری واردات بی رویه را مخل تلاشگران این عرصه دانست و عنوان کرد: شاید کارآفرینان با شرایط موجود تحریم ها را مشکل حاد ندانند اما برخی اقدامات انجام شده همانند ورود برخی کالا نیز عرصه را برای آنها تنگ کرده است و باید قوانینی در راستای حمایت از آنها وضع شود.
وی فعالیت کارآفرینان را در شرایط سخت اقتصادی جهادگونه توصیف کرد و ابراز کرد: کارآفرینان ما نشان دادند می توانند هر تهدیدی را به فرصت تبدیل کنند و از هر ایده ای به یک نوآوری برسند.
 رییس کانون کار آفرینان خراسان رضوی نیز در این همایش تصریح کرد:کارآفرینی و برگزیده شدن به معنای تداوم خطی است که آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان سردار سازندگی برنامه ریزی کردند.

روشنک تصریح کرد: با توجه به آنچه گفته شد نیاز نخست کشور ما در مقطع کنونی کارآفرینی است و باید به جای فارغ التحصیل، کارآفرین تربیت کنیم تا بتواند نیازهای موجود به تولید اشتغال را پاسخ دهد تا در نهایت منجر به تولید درآمد و توسعه پایدار کشور شود.

وی افزود: اگر منابع بانکی استان به طور کامل صرف پرداخت به کارآفرینان و صنعتگران خراسان رضوی شود شمار بسیاری اشتغال بوجود آمده و فضای کارآفرینی بهبود پیدا می کند.
وی ادامه داد: خراسان رضوی فرصت های سرمایه گذاری و کارآفرینی متعدد در حوزه تولید انرژی های پاک، پتروشیمی و گردشگری دارد که برای بهره برداری از این فرصتها نیاز به محیط مناسب و فراهم شدن فضای مطلوب برای ورود کارآفرینان می باشد.

 

روشنک با اشاره به اینکه تقویت اشتغال‌زایی در شهرهای کوچک و روستاها، موجب کاهش معضلات  حاشیه‌نشینی می شود، افزود: مفهوم کارآفرینی بدین معنا نیست که محدود به صنعت و کارخانه باشد بلکه این مفهوم در حوزه کشاورزی، تجارت، خدمات، آموزش  هم معنا پیدا می کند.

در این مراسم از بیست و سه کار افرین نمونه خراسان رضوی به شرح ذیل تجلیل به عمل آمد:

نام واحد یا شرکت

نام مدیرعامل

گروه شرکت های فجر

طاهرعلی حسن زاده

زال پارس

مهدی سنچولی

گروه کارخانجات صنایع تولیدی کاغذی خراسان(گلریز)

مجتبی هاشمیان

الماس سازه

علیرضا روشنک

ایران خودرو

بیژن زاهدی فر

تعاونی زنبورداران کوهدشت

بی بی فاطمه حسینی

تعاونی مبتکران توسعه تجارت پارسیان

حسین اعلائی کاخکی

تعاونی مرغداران زرین تخم

سعید صالحی

تولیدی کشاورزی خوراک دام و طیور دانه داران توس

سید حسن حسن زاده جوهری

تولیدی کشاورزی خوراک دام و طیور دشت جوین

علی پرکاله

داروسازی ثامن

ابراهیم دین محمدی

فرآورده های لبنی بینالود

محمد شفیع مشعوفی

فضل الکتریک

سید رضا حسینی مقدم

فورج پارت سازان

سید حمیدرضا هاشمی نژاد

کشت و صنعت جوین

سید محمد حسینی

گروه صنعتی معدنی زرمهرمارلیک

سید رضا زیارت نیا

گرین وب سامانه نوین

مهدی محمدی

موسسه دارایی های فکری و فناوری پلکان

محمد علی میرزا بابایی

موکت نگین مشهد

محمدتقی زین العابدین زاده

نوین زعفران

علی محمد شریعتی مقدم

نیان الکتریک

محمد علی چمنیان

نیرو نماد خراسان

محسن قدریان

یکدانه شرق

محمد اسماعیل برتری

 

 

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی