جزئیات گشایش اسناد اعتباری ایران و روسیه

نویسنده خبر : تاریخ بارگذاری :

جزئیات گشایش اسناد اعتباری ایران و روسیه

 

رئیس بانک توسعه صادرات خراسان رضوی جزئیات گشایش اسناد اعتباری بین ایران و روسیه را تشریح کرد.

 

علی قربانی در گفت‌وگو با ایسنا- منطقه خراسان، با اشاره به مزیت‌های بازار روسیه برای ایران اظهار کرد: بازار روسیه از جمله اهدافی است که به دلیل برخورداری از مزیت‌های متعدد از جمله جمعیت، رفاه، قدرت اقتصادی، وسعت سرزمین، زیرساخت‌های حمل و نقل، ‌نزدیکی مسافت به ایران و خطوط ارتباطی زمینی دریایی، ریلی و هوایی به عنوان یک هدف راهبردی در حوزه صادرات غیرنفتی می‌توان دارای جایگاه و سهم مناسبی برای کشورمان باشیم.

 

وی ادامه داد: بانک توسعه صادرات از این همین جهت نگاه ویژه‌ای به این کشور داشته و در حال حاضر با توجه به برقراری روابط کارگزاری با چند بانک روسی، خط اعتباری بانکی در این کشور فعال شده است و از تسهیلات ویژه‌ای برای تجار ایرانی فعال در بازار روسیه در نظر گرفته شده است.

 

قربانی با بیان اینکه به همین منظور کارگروه ویژه‌ای در این بانک برای حمایت از صادرات به کشور روسیه تشکیل شده است، گفت: بانک توسعه صادرات به جهت حمایت از شرکت‌هایی که برای فعالیت در کشور روسیه نیازمند سرمایه در گردش و منابع مالی هستند، اقداماتی را انجام داده است.

 

رئیس بانک توسعه صادرات خراسان رضوی در تشریح این اقدامات تصریح کرد: بانک توسعه صادرات قرارداد خط اعتباری 10 میلیون یوروی اعطایی به بانک Mir Business Bank جهت صادرات کالای ایرانی به میزان حداقل 60 درصدی کالای صادر شده منعقد کرده است.

 

وی اضافه کرد: قرارداد ترکیبات بانکی با RFC) Corporation Russian Financial) تا سقف 10 میلیون یورو جهت گشایش اعتبار اسنادی دیداری به تقاضای واردکنندگان روسی و به نفع صادرکنندگان ایرانی نیز منعقد شده است.

 

قربانی تصریح کرد: بعد از ارایه قرارداد تجاری به یکی از این دو بانک و اعتبارسنجی خریدار توسط این بانک‌ها و گشایش اعتبار اسنادی تامین مالی صادرکننده ایرانی انجام خواهد شد.

 

رئیس بانک توسعه صادرات خراسان رضوی با بیان اینکه در همین راستا از آبان ماه 1395 تا پایان امسال کمپینی در بانک توسعه صادرات ایران راه‌اندازی شده است، بیان کرد: این کمپین در جهت تامین مالی و حمایت تخصصی از کلیه فعالان اقتصادی و صادرکنندگان به بازار روسیه با هدف ارایه انواع تسهیلات از محل منابع مالی مختلف و با اعمال پاداش تخفیف نرخ سود تشکیل شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان جهت اطلاع از جزئیات بیشتر در خصوص کمپین مذکور می‌توانند به سامانه باشگاه مشتریان بانک توسعه ایران به نشانی club.edbi.ir مراجعه و یا از طریق برقراری تماس با مراکز ارتباط با مشتریان از طریق شماره 88709022 (10 خط و با پیش‌شماره 021) اقدام نمایند.

 

رئیس بانک توسعه صادرات خراسان رضوی عنوان کرد: در حال حاضر روابط با کارگزاری بانک‌های Mir Business Bank ،  Bank RFC JSC، Promsvyazbank PJSC ،Gazprombank JSC ،Transkapital Bank  و EXIM Bank of Russia  برقرار شده است.

 

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی