صورتجلسه مورخ 1399/03/01

خلاصه مذاکرات و مصوبات هیأت رئیسه

اتاق بازرگانی مشهد

جلسه : 3

تاریخ جلسه : 99/03/01

سومین جلسه هیأت رئیسه اتاق با حضور ریاست محترم و  اعضاء محترم هیأت رئیسه  در ساعت 8 صبح روز پنجشنبه مورخ  99/03/01 در محل دفتر ریاست محترم با تلاوت کلام ا... مجید آغاز گردید. مهمان جلسه جناب آقای امتی

در ابتدا جلسه ریاست محترم اتاق ضمن تبریک عید سعید فطر، مطالبی راجع به ملاقات با سرپرست محترم وزارت صمت در اتاق ایران و بررسی وضعیت ارزی با بانک مرکزی در راستای تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی ارائه نمودند. آنگاه دبیر محترم اتاق ضمن حضور در جلسه، گزارشی از روند کار کمیسیون ها بصورت آماری با ذکر اهداف و برنامه های کمیسیون ها در سال 99 ارائه نمودند. که در همین زمینه آقای امتی نیز با اشاره به تحلیل محتوی کار کمیسیونها اهداف بلند مدت و کوتاه مدت، معیارهای ارزیابی عملکرد و نقایص و موانع در ارتباط با کمیسیونها را مطرح نمودند.  پس از پایان گزارش ریاست محترم اتاق ضمن بیاناتی تأکید بر اجرای کامل شیوه نامه کمیسیون ها از سوی هیأت رئیسه کمیسیون ها و لزوم ارائه جدول برگزاری آنها شدند و در جهت جلوگیری از موازی کاری موضوعات مطروحه در کمیسیونها خواستار برگزاری جلسات تلفیقی با محوریت یک کمیسیون  بعنوان کمیسیون فرعی شدند و در پی آن جلسه وارد دستور کار شد و مصوباتی به شرح ذیل مورد تصویب قرار گرفت :

1- مقرر شد: کمیسیونهای اتاق به ترتیب حروف الفبا در جلسات هیأت نمایندگان حضور یافته و گزارش عملکرد کمیسیون مربوطه را حدود بیست دقیقه ارائه نمایند.

2- مقرر شد: موضوعات مربوطه که از سوی ریاست محترم اتاق یا هیأت رئیسه به کمیسیونها ارجاع داده می شود یک نسخه از آن در اختیار کمیته راهبردی کمیسیون ها جهت اطلاع و پیگیری قرار گیرد تا ضمن جلوگیری از موازی کاری نتایج حاصله پس از اخصاء توسط کمیته راهبردی کمیسیون ها در اختیار هیأت رئیسه قرار گیرد.

3- پیشنهاد شد از آنجائیکه برگزاری نمایشگاه چین به اتاق ایران واگذار شده تأکید بر حضور پر رنگ فعالین اقتصادی استان خراسان در نمایشگاه مذکور شدند.

در جهت ارتقاء رتبه کسب و کار ایران در بین کشورها و با توجه به مذاکرات ریاست محترم اتاق ایران در شورای گفت و گو به جناب وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی پیشنهاد ایجاد پنجره واحد به صورت آزمایشی در 5 استان کشور (تهران- خراسان- اصفهان- تبریز- شیراز) ارائه شد.

 

و در ادامه آقای مهندس شافعی گزارشی از پیشنهاد ایجاد دادگاههای تجاری اقتصادی به قوه قضائیه را ارائه نمودند و متذکر شدند در صورت توافق این دادگاهها به صورت آزمایشی در 5 استان بزرگ کشور تشکیل گردد و در همین زمینه مقرر شد؛ دبیر محترم اتاق مشهد با تشکیل یک کارگروه از همکاران اتاق جهت امکان سنجی آن در اتاق مشهد را بررسی و نتیجه را گزارش نمایند.

جلسه در ساعت 10 صبح با ذکر صلوات خاتمه یافت.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی