معاون استاندار: تاکنون 153 هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه سرمایه گذاری در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی در استان منعقد شده است

معاون استاندار: تاکنون 153 هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه سرمایه گذاری در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی در استان منعقد شده است
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : دوشنبه ، 18 فروردين 1399

 بنا بر اذعان معاون امور اقتصادی استانداری تاکنون1149 تفاهم‌نامه به ارزش بیش از 153 هزار میلیارد تومان در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی در استان منعقد شده است که در این میان بجستان و بردسکن با بیش از 80 درصد بالاترین میزان پیشرفت فیزیکی را در اجرای این تفاهم‌نامه‌ها داشته و شهرستان سرخس با تنها 5 درصد پایین‌ترین میزان پیشرفت فیزیکی تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری را در بین شهرستان‌های استان داشته است.
علی رسولیان با اشاره به ظرفیت‌های جذب سرمایه‌گذاری در استان و تفاهم‌نامه‌های منعقدشده در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی در سال 98 اظهار کرد: تاکنون تعداد 1149 تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در قالب این طرح با کارآفرینان و سرمایه‌گذاران منعقد شده است که ارزش این تفاهم‌نامه‌ها بیش از 153 هزار میلیارد تومان است.
وی افزود: از این میزان 29.5 درصد آورده نقدی و غیر نقدی سرمایه‌گذار و برای تأمین 70.5 درصد نیازمند تسهیلات از منابع بانکی است.
معاون استاندار بابیان این که این تفاهم‌نامه‌ها در 29 شهرستان اجرا و منعقدشده‌است، افزود: این میزان سرمایه‌گذاری ظرفیت ایجاد اشتغال برای بیش از  171 هزار نفر را دارد و میزان پیشرفت فیزیکی کلیه پروژه‌های تحت پوشش این تفاهم‌نامه‌ها حدود 49 درصد است.
وی اظهار کرد: از تعداد تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری منعقد شده ذیل الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی 153 طرح (معادل 13.5 درصد طرح‌ها با اشتغال‌زایی 7906 نفر معادل 4.7 درصد اشتغال تفاهم‌نامه‌های منعقدشده به ارزش سرمایه‌گذاری 2746 میلیارد تومان) به بهره‌برداری رسیده است.
بر اساس گزارشی که حوزه معاونت اقتصادی استانداری در اختیار ما قرار داده است، شهرستان‌های بردسکن، بجستان، کاشمر و تربت‌جام به ترتیب بهترین عملکرد را در عملیاتی کردن تفاهم‌نامه‌های اقتصادی خود داشته‌اند و مشهد مقدس اگرچه بالاترین میزان سرمایه‌گذاری و تعداد تفاهم‌نامه‌های منعقدشده را در اختیار دارد اما ازنظر پیشرفت فیزیکی تفاهم‌نامه‌های منعقدشده10 درصد پایین‌تر از متوسط کلی استان است.
بر اساس این گزارش شهرستان سرخس به رغم این که 55 تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری باارزش 2230 میلیارد تومان توسط سرمایه‌گذاران در این شهرستان منعقدشده است اما با پیشرفت فیزیکی 5 درصد ضعیف‌ترین عملکرد را در اجرای تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی داشته است و شهرستان‌های زاوه و داورزن  در رده‌های بعدی پایین‌ترین میزان پیشرفت فیزیکی تفاهم‌نامه‌های منعقدشده در بین شهرستان‌های استان قرار می‌گیرند.

منبع: خراسان

 

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی