استانداردسازی کالاهای تجاری ایران و روسیه

نویسنده خبر : تاریخ بارگذاری :

ر

 

استانداردسازی کالاهای تجاری ایران و روسیه
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران از تسهیل تجارت ایران و روسیه با استانداردسازی کالاهای صادراتی و وارداتی این دو کشور به یکدیگر خبر داد.
نیره پیروزبخت با اشاره به امضای تفاهم‌نامه میان ایران و روسیه در رابطه با استانداردسازی کالاهای صادراتی و وارداتی، اظهار کرد: روسیه یکی از قطب‌های صادراتی مهم است و استانداردهای این کشور از ویژگی‌های خاصی برخوردارند که شاید در خیلی از کشورها بر این اساس نباشد.
وی ادامه داد: بنابراین لازم است برای افزایش میزان صادرات از ایران به روسیه هماهنگی‌های لازم در زمینه استانداردسازی کالاهای مختلف صورت گیرد و به همین‌منظور نیز تفاهم‌نامه‌ای میان مسئولان دو کشور به امضا رسیده است تا در زمینه استانداردهای لازم در بخش صادرات و واردات نظارت‌های لازم صورت گیرد، چراکه برای ما تراز تجاری از اهمیت بالایی برخوردار است و این مساله به میزان صادرات و واردات بستگی دارد.
رئیس سازمان ملی استاندارد همچنین با اشاره به صعود هشت پله‌ای سازمان استاندارد ایران در رنکینگ سازمان بین‌المللی استاندارد، اظهار کرد: رتبه ایران طی چهار سال گذشته از ۳۱ به ۲۳ کاهش یافته و این موضوع برای دولت تدبیر و امید یک نقطه قوت در بخش استانداردسازی در عرصه بین‌المللی به حساب می‌آید، چراکه رشد قابل ملاحظه‌ای طی چهار سال گذشته داشته است.
پیروزبخت همچنین با اشاره به جایگاه ایران بین کشورهای اسلامی در زمینه‌های استانداردسازی، خاطرنشان کرد: ایران در بین کشورهای اسلامی از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است و ریاست گروه ارزیابی انطباق در کشورهای اسلامی برعهده ایران قرار گرفته است. اخیراً نیز اجلاس موسسه استاندارد کشورهای اسلامی در ترکیه برگزار شده که جایگاه مطلوب ایران بین کشورهای اسلامی مورد تاکید قرار گرفته است.

تامین ۱۰ درصدی درآمد مالیاتی دولت توسط حقوق بگیران
بر اساس جداول درآمدهای مالیاتی دولت، تا مهر ماه سال جاری کارکنان بخش عمومی و بخش خصوصی مجموعا پنج هزار ۴۰۰میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده‌اند.
کارکنان بخش عمومی(حقوق بگیران دولت) در هفت ماهه نخست سال جاری 2هزار 900میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده‌اند که این رقم نسبت به مصوب قانون بودجه 95، 300میلیارد تومان بیش تر بوده است. گفتنی است این رقم نسبت به عملکرد 7 ماهه در سال 94 ، رشد 35 درصدی داشته است.
همچنین کارکنان بخش خصوصی تا مهر ماه دو هزار 500 میلیارد تومان مالیات بر درآمد پرداخت کرده‌اند که این رقم نسبت به قانون بودجه سال جاری حدود 100میلیارد تومان بیشتر بوده است.
این رقم نیز نسبت به عملکرد سال 94 درهفت ماه نخست، رشد 19 درصدی را تجربه کرده است.
همچنین از بخش مشاغل آزاد تا مهرماه، حدود دو هزار 500میلیارد تومان مالیات بر درآمد اخذ شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 26 درصد رشد داشته است.
بر این اساس کل مالیات بر درآمد 7 ماهه نخست سال جاری رقم هشت هزار و 300میلیارد تومان بوده است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل با 27 درصد رشد همراه بوده است.
کل درآمدهایی مالیاتی دولت در مدت ذکر شده رقم 51 هزار میلیارد تومان بوده که به این ترتیب حقوق بگیران حدود ده درصد درآمد مالیاتی دولت را تامین کرده‌اند.

 

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی