رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی: جاده صادرات همچنان ناهموار است

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی:  جاده صادرات همچنان ناهموار است
نویسنده خبر : تاریخ بارگذاری :

 

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی:

جاده صادرات همچنان ناهموار است

 

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی گفت: همچنان شاهد هستیم که جاده صادرات ناهموار است.

محمد حسین روشنک در مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه خراسان رضوی که در اتاق بازرگانی خراسان رضوی برگزار شد اظهار داشت: بسیاری از مشکلاتی که سابق بر این برای صادرکنندگان وجود داشته از قبیل کمبود واگن هم اکنون وجود ندارد و باید گفت همتی که در این زمینه به کار بسته شده ستودنی است.

وی با اشاره به بالا بودن قیمت تمام شده کالاهای تولیدی در کشور، خاطرنشان کرد: این موضوع یک مانع برای توسعه صادرات بوده و به همین علت باید مسائل مربوط به تولید و هزینه‌های سربار به آن در کمیسیونی ویژه در اتاق بازرگانی خراسان رضوی مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی خراسان رضوی با بیان ینکه راه صادرات همچنان ناهموار است، تأکید کرد: باید هزینه‌های سربار تولید شناخته شده و برای آنها چاره جویی شود تا در آینده شاهد بهبود وضعیت صادرات در استان باشیم.

روشنک افزود: قاچاق کالا نتیجه ضعف در حوزه تجارت و صادرات بوده و به همین علت باید برای تقویت این بخش اقداماتی در دستور کار قرار گیرد.

وی تعلق اقتصاد در خراسان رضوی به بخش خصوصی را یک افتخار دانست و خاطرنشان کرد: با وجود این مزیت اما هنوز هم شاهد هستیم در این حوزه مشکلاتی برای خراسان رضوی به وجود می‌آید.

سید حسین احمدی عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران نیز در ادامه این مراسم گفت: هم اکنون صادرات فولاد کشور از 4 میلیون تن در سال به 6 میلیون تن در سال رسیده و برنامه این است که تا سال 1420 این میزان به 15 میلیون تن افزایش یابد.

وی ادامه داد: در وضعیت کنونی 28 درصد هزینه حمل و نقل فولاد مربوط به بخش ریل بوده و باید در نظر داشت که هزینه‌های صادرات نباید به حدی برسد که آن را از توجیه اقتصادی خارج کند.

 

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی