حمایت‌های مالیاتی دولت از فعالان اقتصادی در دوران کرونا

حمایت‌های مالیاتی دولت از فعالان اقتصادی در دوران کرونا
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : جمعه ، 15 فروردين 1399

سازمان امور مالیاتی طی بخشنامه‌ای ابلاغ کرد

حمایت‌های مالیاتی دولت از فعالان اقتصادی در دوران کرونا

سازمان امور مالیاتی در بخشنامه‌ای کمک‌های نقدی و غیرنقدی اشخاص و بنگاه‌ها به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را در زمره هزینه‌های قابل قبول مالیاتی قرار داده است، اقدامی که می‌تواند مشوقی برای کمک‌رسانی و ایفای نقش مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها باشد.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، طی بخشنامه‌ای حمایت‌های مالیاتی دولت از فعالان اقتصادی در دوران بیماری کرونا را ابلاغ کرد. امیدعلی پارسا در این بخشنامه پنج بندی که در تاریخ پنجم فروردین ماه ۱۳۹۹ ابلاغ کرده، حمایت‌های مالیاتی دولت از فعالان اقتصادی را به مدیران کل امور مالیاتی استان‌ها اعلام کرده است.

بر اساس آنچه در این بخشنامه آمده، کمک‌های نقدی و غیرنقدی اشخاص حقیقی و حقوقی در اسفندماه 1398 و سه ماهه اول سال 1399 جهت تأمین لوازم و تجهیزات مصرفی موردنیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی و تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح، جهت مبارزه با ویروس کرونا به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی در سال پرداخت محسوب می‌شود. 

متن این بخشنامه به شرح زیر است:

رئیس محترم امور مالیاتی شهر و استان تهران

مدیران کل محترم امور مالیاتی استان‌ها

بدین وسیله مصوبه شماره 165233 جلسه مورخ ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ «ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا» در خصوص «حمایت‌های مالیاتی دولت از فعالین اقتصادی» برای اجرا و اقدام به شرح ذیل ابلاغ ‌می‌گردد:

1- در سال 1399، در مواردی که مهلت مقرر برای تقسیط بدهی (اعم از اصل مالیات، عوارض و جرایم) قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده مؤدیان مالیاتی در اجرای ماده (167) قانون مالیات‌های مستقیم به اتمام رسیده باشد و این‌گونه مؤدیان قادر به پرداخت بدهی خود نباشند، سازمان امور مالیاتی کشور ‌می‌تواند نسبت به امهال بدهی به مدت حداکثر ۳ ماه و تقسیط به مدت ۹ ماه از تاریخ درخواست اولیه برای امهال و تقسیط فارغ از مهلت سه ساله مذکور در ماده (167) قانون مالیات‌های مستقیم اقدام نماید.

2- در مواردی که طبق مقررات قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده انقضای مهلت زمانی برای اعتراض به اوراق مالیاتی از تاریخ اول اسفند ۹۸ لغایت ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ باشد، مهلت اعتراض حداکثر تا تاریخ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ تمدید می‌شود.

3- جرایم پرداخت نشده بدهی مالیات و عوارض قانون موسوم به تجمیع عوارض مصوب ۲۲ دی ماه ۱۳۸۱ به شرط پرداخت اصل مالیات و عوارض تا تاریخ ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۹ بخشوده می‌شود.

4- تاریخ لازم‌الاجرا شدن ارزش معاملاتی تعیین شده در اجرای مقررات ماده (64) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۳۱ تیر ماه ۱۳۹۴ در سال 1398 برای اجرا در سال 1399 از یک ماه به چهار ماه پس از تاریخ تصویب نهایی کمیسیون تقویم املاک افزایش می‌یابد.

5- کمک‌های نقدی و غیرنقدی اشخاص حقیقی و حقوقی در اسفندماه 1398 و سه ماهه اول سال 1399 جهت تأمین لوازم و تجهیزات مصرفی مورد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی و تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح و سایر مراکز درمانی مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت مبارزه با ویروس کرونا که مورد تأیید وزارت مذکور قرار گیرد، به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی در سال پرداخت محسوب می‌شود.

 

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی