نیازمند همگرایی بخش های مختلف برای عبور از بحران و پیشگیری از بحران های اقتصادی بعد هستیم

نیازمند همگرایی بخش های مختلف برای عبور از بحران و پیشگیری از بحران های اقتصادی بعد هستیم
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : چهارشنبه ، 13 فروردين 1399

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی:

 نیازمند همگرایی بخش های مختلف برای عبور از بحران و پیشگیری از بحران های اقتصادی بعد هستیم

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بر اهمیت همگرایی بخش های مختلف برای عبور از بحران و پیشگیری از بحران های اقتصادی تاکید کرد.

محمدرضا مس فروش در گفتگو با خبرنگار ما گفت که نهاد متبوعش برای تامین اقلام بهداشتی و ضدعفونی برای واحدهای تولیدی و بنگاه های اقتصادی استان، به انجام رسانده است.

وی در ادامه در خصوص وضعیت بنگاه های اقتصادی و فضای کسب و کار استان در ایام شیوع کرونا ویروس، عنوان می کند: خراسان رضوی در روند تولید بعضی کالاها، جایگاه خاصی دارد. از صنایع غذایی معدنی بگیرید تا تولید پوشاک. تلاش ما این است که روند تولید این محصولات روال طبیعی خود را طی کند و بستر حفظ اشتغال موجود فراهم آید.

«مس فروش»، از سرمایه گذاری هایی می گوید که تا پیش از بروز این بحران، در بخش صنعت استان به عمل آمده و امیدوار است با عبور از موج این بیماری، بتوان روند جذب سرمایه گذاری را تداوم بخشید. او توضیح می دهد: تا پایان سال 97، چهار هزار و 800 میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه های تولیدی استان انجام گرفته که این رقم تا پایان بهمن ماه سال جاری به 5 هزار و 240 میلیارد تومان افزایش یافته است. ماحصل این سرمایه گذاری ها، ایجاد اشتغال برای استان است.

وی ادامه می دهد: با این حال نمی توان با شیوع کرونا منکر رکود حاکم بر بازار شد، چنان که مجوز برپایی نمایشگاه های بهاره در کشور و استان لغو شد، بازار ناگزیر تعطیل گردید، بخش گردشگری فعالیت خود را متوقف نمود و در مجموع، بعضی حوزه ها، چالش هایی جدی را تجربه نمودند. باید بر این مسئله واقف بود که شیوه خرید و عرضه کالاها تغییر کرده و این مسائل مربوط به شرایط خاص و ویژه در بازه زمانی محدود است.

این مقام مسئول خاطرنشان می کند: دولت بخشی از برنامه های خود را برای حمایت از بخش تولید، بنگاه های اقتصادی و فضای کسب و کار اعلام کرده است. به نظر می ررسد برای عبور از شرایط موجود، باید ارفاقاتی در حوزه های مختلف از جمله تامین اجتماعی، نظام مالیاتی و عرصه های خدماتی و یا استمهال تسهیلات بانکی صورت بگیرد. این برنامه ریزی ها در وزارت صمت و دیگر وزارتخانه ها و نهادهای مرتبط در حال انجام است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی یادآور شد: در حال حاضر نیازمند همکاری و همگرایی بخش های مختلف برای عبور از این بحران و پیشگیری از بحران های اقتصادی بعد آن هستیم.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی