بحران کرونا با مشارکت مردم رفع می‌شود / قاطعانه با متخلفان حوزه سلامت برخورد شود

بحران کرونا با مشارکت مردم رفع می‌شود / قاطعانه با متخلفان حوزه سلامت برخورد شود
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : شنبه ، 09 فروردين 1399

در ستاد پشتیبانی مردمی مقابله با کرونا، اقدامات و تلاش های بخش های مختلف بررسی شد:

بحران کرونا با مشارکت مردم رفع می‌شود / قاطعانه با متخلفان حوزه سلامت برخورد شود

 

ستاد پشتیبانی مردمی مقابله با کرونا با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف به منظور بررسی اقدامات انجام گرفته در حوزه های تدارک و پشتیبانی و اطلاع رسانی  صبح امروز در محل فرمانداری مشهد برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ «علی رسولیان»، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی در این جلسه به تشریح شرایط موجود و اقدامات انجام گرفته به منظور مقابله با رشد شیوع این بیماری پرداخت و توضیح داد: در حال حاضر استان در زمینه تولید ماسک و دستکش بهداشتی به خودکفایی رسیده است. در بحث تامین اقلام بهداشتی و ضدعفونی نیز شرایط رو به بهبود است.  علاوه بر این نیز 400هزار ماسک به صورت روزانه در استان تولید و توزیع می شود.

 وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در راستای تولید و تامین مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده در استان، عنوان کرد: هم اکنون حجم تولید ما در این بخش از 12هزار لیتر مواد ضدعفونی به ۳۵ هزار لیتر افزایش یافته اما همچنان تقاضا و نیاز در مراکز درمانی و بیمارستانی استان وجود دارد.

 رسولیان با تقدیر از اقدامات اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی در تامین بخشی از امکانات حیاتی و تجهیزات مورد نیاز مراکز درمانی و بیمارستانی استان توضیح داد: اگرچه بخشی از نیاز استان به دستگاه‌های وینتلاتور از طریق مشارکت و همراهی خیرانه بخش خصوصی در اتاق بازرگانی مرتفع شد اما همچنان به صد دستگاه دیگر در مراکز درمانی‌مان نیازمندیم.

وی متذکر شد: در بحث غربالگری و تب سنجی اقدامات خوبی انجام شده و در چهارچوب هماهنگی صورت‌گرفته با مرکز، مقرر است تا تمامی افرادی که در غربالگری مشکوک به ابتلا هستند یا علائمی از بیماری کرونا دارند در منزل و یا استراحتگاه های ویژه قرنطینه شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی، بر ضرورت مشارکت مردم برای عبور از این بحران کرونا تاکید کرد و خواستار همراهی و همگامی آحاد جامعه در این حوزه شد.

این مقام مسئول از کادر پزشکی و درمانی استان، نیروهای خدوم انتظامی و نظامی، دستگاه های خدمت رسان استان، گروه های مردمی، تشکل‌ها و فعالان اقتصادی، به واسطه مشارکت و همراهی در امر مقابله با این بیماری تقدیر کرد.

 سید محمدرضا هاشمی، فرماندار مشهد نیز در ادامه این جلسه به کاهش ترددهای در مسیرهای ریلی، هوایی و جاده‌ای اشاره اشاره و عنوان کرد: تمامی مبادی ورودی و خروجی شهر مشهد تحت کنترل هستند و نظارت کامل و مستمر در این حوزه انجام می گیرد.

 وی تاکید کرد: برای مهار موج ابتلا به این بیماری، راهی جز فاصله گذاری اجتماعی نداریم. به همین منظور، امسال ۱۳ بدر نخواهیم داشت و تمامی پارک ها، بوستان ها و مراکز تفریحی و سیاحتی تعطیل خواهند بود. در حال حاضر نیز عملیات تب‌سنجی و غربالگری به کمک ارتش و بسیج در مناطق حاشیه‌ای مشهد و مبادی ورودی این شهر در حال انجام است.

هاشمی از توزیع شش میلیون ماسک، ۱۴۹ هزار پک معیشتی (ویژه نیازمندان)، ۱۰۱ هزار پک بهداشتی در مناطق مختلف و .... خبر داد و یادآور شد: تمامی روستاهای استان توسط دهیاری ها و به مدد و همراهی معین های اقتصادی ضدعفونی و گندزدایی شده اند.

محمدحسین روشنک، دبیر اجرایی ستاد پشتیبانی مردمی مقابله با کرونا خراسان رضوی نیز  از همه متولیان امر و مقامات عالی استان برای پیگیری های مستمر و مجدانه در امر مقابله با این بحران، تقدیر کرد و و خواستار اتخاذ تمهیدات و تدابیر موثرتری در راستای برخورد  قاطع با افرادی شد که مصوبات ستاد مقابله با کرونا را نادیده می گیرند و سلامت جامعه را به چالش می کشند.

وی همچنین هماهنگی بیشتر ستادهای استانی را یک ضرورت خواند و متذکر شد: همسویی و همراهی بیشتر باعث خواهد شد تا امکانات، تجهیزات و اقلام پزشکی و بهداشتی بهتر و موثرتر توزیع شوند.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق مشهد، از خادمان سلامت و امنیت و تشکل ها و گروه های مختلف اجتماعی و اقتصادی که در جبهه مقابله با این بیماری حضور دارند، تشکر و قدردانی نمود.

عطایی، سرپرست روابط عمومی و نماینده اتاق مشهد نیز در این جلسه به تشریح تلاش‌های پارلمان بخش خصوصی در همراهی با خط مقدم مقابله با این بیماری پرداخت و گفت تاکنون ۱۲ دستگاه ونتیلاتور،20 دستگاه بای پپ و شماری دیگر از اقلام و تجهیزات پزشکی و بهداشتی به ارزش بالغ بر ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان توسط پارلمان بخش خصوصی و با مشارکت فعالان اقتصادی تامین و در اختیار مراکز درمانی و بیمارستانی استان قرار گرفته است.

 وی ادامه داد: تلاش برای اطلاع رسانی، آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی با تولید محتوا در هر کدام از این عرصه ها، احصاء خسارت ها و چالش های بخش خصوصی و فضای کسب و کار توسط شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و بخش های تخصصی اتاق مشهد، پیگیری اقدامات معین های اقتصادی از سوی نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی استان و...، بخشی از اقدامات پارلمان بخش خصوصی استان در راستای مبارزه با این بیماری می باشد.

این گزارش حاکیست؛ در ادامه این جلسه جمع دیگری از حاضران و نمایندگان بخش های مختلف، به ارائه گزارش هایی از اقدامات خود پرداختند.

 

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی