تشکیل«ستاد پشتیبانی مردمی مقابله با کرونا» با هدف هماهنگی امور در استان

تشکیل«ستاد پشتیبانی مردمی مقابله با کرونا» با هدف هماهنگی امور در استان
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : پنج شنبه ، 29 اسفند 1398

عضو هیات نمایندگان اتاق مشهد خبر داد:

تشریح «ستاد پشتیبانی مردمی مقابله با کرونا» با هدف هماهنگی امور در استان

 

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی مشهد، اقدامات و رویکردهای «ستاد پشتیبانی مردمی مقابله با کرونا» را تشریح کرد و گفت: این ساختار با هدف هماهنگی اقدامات بخش های مختلف در استان شکل گرفته و هدف آن، ایجاد همگرایی در تلاش های انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ «محمدحسین روشنک» در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: «ستاد پشتیبانی مردمی مقابله با کرونا» به منظور هماهنگی بیشتر اقدامات چشمگیر فعالان و تشکل های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و مذهبی استان  شکل گرفته است. هدف این ستاد همچون ستاد پشتیبانی جنگ در دوران دفاع مقدس، هماهنگ کردن فعالیت های مردمی است که به صورت خودجوش در حال انجام هستند. به بیان دیگر بنا نیست در «ستاد پشتیبانی مردمی مقابله با کرونا» اقدامات به صورت متمرکز انجام بگیرد بلکه هدف هماهنگی امور است.

رئیس كانون كارآفرينان خراسان رضوی با بیان اینکه این ستاد علاوه بر هماهنگی اقدامات انجام گرفته، درصدد اطلاع رسانی و برنامه ریزی به موقع است، خاطرنشان کرد: تاکنون جلسات مختلفی ذیل این ستاد با بخش های مختلف برگزار و هماهنگی ها و رایزنی‌های گسترده‌ای رقم خورده است که به اقدامات موثری منجر شده است و از جمله آن ها می توان به تولید پک های بهداشتی، تامین اقلام مورد نیاز در بخش درمان با کمک خیران، حمایت از کادر درمانی، اجرای پویش های مختلف در جهت اطلاع رسانی، فرهگ سازی، تقویت همدلی و ... اشاره کرد.

روشنک تصریح کرد: این ستاد به دنبال آن نیست که در امور اجرایی مداخله کند و تصمیم بر این است تا هماهنگی های لازم را به انجام برساند و بخش های فعال، همدل و کنشگر جامعه را به دیگر پیوند دهد؛ به طور مثال: اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون، باید هر یک فعالیت هایشان را ساماندهی کرده و با راهبری جامعه تحت پوشش خود، در مسیر مهار بحران و هوشمندسازی و آگاهی بخشی به جامعه گام بردارند.

وی یادآور شد: استان خراسان رضوی، در گیر و دار شیوع این بیماری، روزهای دشواری را از سر می گذراند. آژیر خطر در این خطه به صدا درآمده و اگر همراهی و مراقبت مردم و هماهنگی دستگاه های اجرایی نباشد؛ بحران مزمن شده و برای مدتی طولانی، گریبانگیر جامعه خواهد بود که نتیجه آن تشدید خسارت های اقتصادی، چالش برای بخش درمان و... خواهد بود. در این روزها مردم باید در خانه بمانند و متقابلا مسئولان به میدان عمل بیایند تا با سربلندی از این بحران عبور کنیم. 

روشنک یادآور شد: البته ناگفته نماند ستاد پشتیبانی مردمی مقابله با کرونا علاوه بر هماهنگی امور انجام گرفته، کمک های بسیاری برای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس انجام داده است، به طور مثال اتاق بازرگانی، خانه صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، انجمن مدیران صنایع استان، کانون کارآفرینان و ... هر یک به سهم خود کمک رسان بوده اند. چنان که تاکنون اتاق بازرگانی مشهد حجم قابل توجهی از دستگاه های مورد نییاز در بخش درمانی را خریداری کرده و خانه صنعت، معدن و تجارت نیز حجم قابل توجهی از مواد ضدعفونی کننده را برای بنگاه های اقتصادی و بخش های عمومی تهیه و توزیع کرده است.

این عضو هیات نمایندگان اتاق مشهد خاطر نشان کرد: بار دیگر از مردم می خواهیم تا در خانه بمانند و خطر ویروس را جدی بگیرند تا شاهد بروز فاجعه نباشیم.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی