برگزاری نشست مشترک هیات نظارت راهبردی تشکل‌های اتاق مشهد با انجمن طلا و سنگ‌های قیمتی خراسان رضوی

برگزاری نشست مشترک هیات نظارت راهبردی تشکل‌های اتاق مشهد با انجمن طلا و سنگ‌های قیمتی خراسان رضوی
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : سه شنبه ، 06 اسفند 1398

برگزاری نشست مشترک هیات نظارت راهبردی تشکل‌های اتاق مشهد با انجمن طلا و سنگ‌های قیمتی خراسان رضوی

نشست مشترک هیات هدایت و نظارت راهبردی تشکل‌های اتاق مشهد با اعضای هیات مدیره انجمن طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی خراسان رضوی، در محل این انجمن برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ در این نشست، طرفین بر اهمیت توسعه تعاملات پارلمان بخش خصوصی و تشکل‌های اقتصادی استان تاکید کردند.

شهرام مرصعی، رئیس انجمن طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی خراسان رضوی در ابتدای این جلسه، بیان کرد: انتظارت تشکل‌ها از اتاق مشهد این است که نظرات و دیدگاه های اعضای تشکل ها را هدایت و راهبری کرده و حمایت لازم را از آنان در بخش های مختلف به عمل آورد.

نمایندگان انجمن طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی استان در ادامه، به پاره‌ای از مشکلات اعضای خود در حوزه کارت های بازرگانی، فقدان رشته های دانشگاهی در حوزه طلا، جواهر و گوهرشناسی، چالش های در حوزه واردات، مانع‌افکنی‌های قانونی و تصمیمات خلق الساعه در این حوزه و... اشاره کردند.

بنا به اذعان، اعضای هیات مدیره این تشکل، شمار واحدهای تولید طلا و جواهر در مشهد، به واسطه انبوه مشکلات موجود از 340واحد به 40مورد تقلیل یافته است و نگرانی زیادی نیز در خصوص توان سایر واحدها برای تدوام فعالیتشان وجود دارد.

در این جلسه همچنین گزارشی از تعاملات این انجمن با دانشگاه آزاد اسلامی برای ایجاد رشته تخصصی جواهرشناسی و دیگر اقدامات انجام شده برای توسعه آموزش، ایجاد آشنایی با این رشته و... ارائه گردید.

محمودی، نایب رئیس اتاق مشهد نیز در این دیدار عنوان کرد: شورای نظارت راهبردی تشکل‌ها برای ارتباط بیشتر و موثرتر با انجمن ها، تشکل ها و ... آمادگی دارد و از پیشنهادات و دیدگاه‌های آن ها در پیشبرد مسائل مختلف استقبال می کند. تاکید داریم که بخشی از مشکلات تشکل ها می تواند از طریق مراجع قانونی که در اختیار اتاق مشهد است، پیگیری شوند.

وی خاطر نشان کرد: پیشبرد برنامه های این انجمن در حوزه های آموزشی، می تواند به نتایج ارزشمندی منجر شود. البته که بحث آکادمی جواهرشناسی، در قالب مرکز علمی و کاربردی نیز قابل پیگیری است.

علی کبیر، دبیر اتاق مشهد نیز یکی از وظایف تشکل ها را در توانمندسازی و آموزش اعضایشان دانست و تاکید کرد: از تشکل‌ها می خواهیم تا برنامه های خود را برای سال آینده به اتاق اعلام کنند. توامان برنامه و چشم انداز پارلمان بخش خصوصی مشهد در سال 1399 نیز برای آن ها ارسال خواهد شد تا در جریان اقدامات در دست انجام قرار بگیرند.

مهدی مومنی، مسئول امور تشکل های اتاق مشهد نیز از پیگیری برای برگزاری نشست مشترکی میان تشکل های تحت پوشش اتاق مشهد با ریاست اداره کل ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری ، به منظرو حل مشکلات فعالان این بخش خبر داد.  

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی