تمرکز  53درصد پروژه های کسب و کار معین‌های اقتصادی، در بخش کشاورزی و دامداری

تمرکز  53درصد پروژه های کسب و کار معین‌های اقتصادی، در بخش کشاورزی و دامداری
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : سه شنبه ، 24 دي 1398

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی خبر داد:

تمرکز  53درصد پروژه های کسب و کار معین‌های اقتصادی، در بخش کشاورزی و دامداری

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: در مجموع تاکنون 881 پروژه کسب و کار متوسط و کوچک توسط 56 معین از 27شهرستان در سامانه رصد اقدامات معین های اقتصادی به ثبت رسیده است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ علی اکبر لبافی در حاشیه نشست با جمعی از نخبگان پیرامون آسیب شناسی طرح مثلث توسعه اقتصادی، با ذکر این نکته که اطلاعات مربوطه به تایید فرمانداران شهرستان ها رسیده است، ادامه داد: از این تعداد، 243 پروژه و یا کسب و کارهای خرد با پیش‌بینی اشتغال 3090 فرصت شغلی و حجم کل سرمایه گذاری 6670میلیارد ریال و تحقق 999فرصت شغلی دائم، فصلی و ... در بخش های مختلف اعم از کشاورزی، صنعتی، خدماتی، صنایع دستی و خرد و خانگی توسط گروه کارشناسی شش نفره پایش و نظارت نهاد مردمی نیز مورد تایید قرار گرفته اند.

وی یادآور شد: 638فعالیت اقتصادی باقیمانده هم در مراحل بررسی شهرستان ها و نهاد قرار دارد که بعضا به فرمانداران و معین ها عودت داده شده است.

لبافی با بیان اینکه، از مجموع فعالیت های اقتصادی انجام گرفته، 53درصد در بخش کشاورزی و دامداری، 15درصد در بخش صنعتی و 17درصد در حوزه صنایع دستی و باقیمانده در سایر بخش‌ها قرار دارند، متذکر شد: به لحاظ فراوانی فعالیت های اقتصادی تایید شده و براساس نوع آن‌ها، 156پروژه کسب و کار فعالیت جدید ایجادی هستند، 56 کسب و کار نیز «تکمیلی» به شمار می آیند یعنی پروژه های نیمه تمام و برزمین مانده‌ای که توسط معین های اقتصادی به سامانی رسیده اند. همچنین 27واحد در بخش توسعه ای و 4 طرح هم در قالب ظرفیت خالی بنگاه های تولیدی و اقتصادی تعریف و اجرا شده اند.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در بررسی حجم سرمایه گذاری و سرانه اشتغال پیش بینی شده برای هر حوزه مشخص شد که بخش «صنعت»، حدود 510میلیارد ریال سرمایه گذاری را به خود اختصاص داده است.

وی این نکته را هم توضیح داد که؛«سرانه هر فرصت شغلی به طور متوسط در سه بخش اعم از پروژه های بزرگ، متوسط، خرد و خانگی حدود 215میلیون تومان پیش بینی شده که در پروژه های بزرگ حدود 12میلیارد ریال و در کسب و کارهای خرد، صنایع دستی و خانگی کمتر از 5میلیون تومان می باشد.»

لبافی بیان کرد: در مجموع تعداد 113 حساب سپرده توسعه روستایی نیز توسط 10معین به ثبت رسیده است که 7هزار و 876 عضو و سرمایه دو میلیارد و 678میلیون تومانی را شامل می شود. همچنین 59حساب سپرده توسعه روستایی با دو هزار 264عضو و حجم کل سرمایه 761میلیون تومانی به تایید گروه کارشناسی نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی رسیده که از محل منابع این صندوق ها، 181 پروژه کسب و کار خرد بهره مند شده اند.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر موارد ذکر شده، 101 فعالیت فرهنگی نیز توسط 12معین در 8شهرستان با هزینه کرد 17025میلیون ریال به انجام رسیده است.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی در پایان بر رصد مستمر عملکرد معین های اقتصادی و توامان بررسی ابعاد طرح مثلث توسعه اقتصادی با هدف ارتقای ظرفیت های آن تاکید کرد.  

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی