مهندسی اقتصادی 84 واحد تولیدی در خراسان رضوی

نویسنده خبر : تاریخ بارگذاری : چهارشنبه ، 26 آبان 1395

مشهد- ایرنا- مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: برنامه ریزی برای فعالسازی یا ادامه فعالیت و مهندسی اقتصادی 84 واحد تملک شده توسط بانکها به دلیل دیون و بدهی در این استان آغاز شده است.

علی رسولیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دستور استاندار خراسان رضوی از چند ماه پیش اقدام برای شناسایی بخشی از واحدهای تولیدی که به دلیل بدهی طولانی مدت به بانکها تملیک شده اند آغاز شده است.
وی ادامه داد: در این چارچوب تاکنون 84 واحد شناسایی شده اند که به تملک بانکها درآمده است.
مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: به همین منظور کمیته ویژه ای در این اداره کل تشکیل شده و اقدامات خود را برای جلوگیری از تعطیلی و فعالسازی مجدد واحدهای تولیدی شروع کرده است.
وی افزود: برنامه ریزی شده تا اداره و مدیریت این واحدها به خود مدیر واحد یا فرد و افراد متقاضی که توانمندی لازم را دارند تحت شرایطی مشخص توسط بانک واگذار شود.
کمیته فعالسازی واحدهای تولیدی غیر فعال مصوبه ستاد تسهیل خراسان رضوی است که طی ماهها گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است.
رسولیان ادامه داد: هنوز در حال شناسایی واحدها هستیم، اخیرا هم بخشنامه ای از سوی دادستانی استان به شورای هماهنگی بانکهای خراسان رضوی ابلاغ شد که در یکی از بندهای آن آمده پس از صدور اجراییه و تملک واحدهای تولیدی توسط بانک یا موسسات مالی و اعتباری، به منظور تداوم حیات و پیشگیری خروج از چرخه تولید این واحدها، اداره و مدیریت آنها بر عهده مدیریت واحد واگذار شود تا فعالیت آن متوقف نشود.
وی گفت: رئیس کل دادگستری خراسان رضوی هم طی نامه ای از استاندار خواست این بخشنامه به دستگاههای استان ابلاغ شود.
مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: در بخشنامه دادستانی همچنین تاکید شده در صورت تملک واحد، تاسیسات آن متوقف نشود و به مکان دیگری غیر از کارخانه هم منتقل نشود و در بند دیگر آن تاکید شده اگر دو راه حل قبلی ممکن نبودف به فرد دیگری واگذار شود.
رسولیان ادامه داد: بدین منظور فهرستی از این واحدها تهیه و به اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی و نیز خانه صنعت و معدن خراسان ارائه می شود تا به سرمایه گذار، فرد و یا افرادی که بتواند تحت شرایط بانک ها مدیریت این واحدها را به عهده گرفته و دوباره آنها را رونق بخشند، واگذار شوند.
خراسان رضوی دارای شش هزار واحد تولیدی در حوزه های مختلف است که طی سال های گذشته به دلیل تحریم و فشارهای اقتصادی 570 مورد از این واحدها تعطیل شدند.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی