زمینه سرمایه گذاری گرجستان و کره جنوبی در سرخس فراهم شد

زمینه سرمایه گذاری گرجستان و کره جنوبی در سرخس فراهم شد
نویسنده خبر : تاریخ بارگذاری : سه شنبه ، 25 آبان 1395

مشهد- ایرنا- مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: با اعلام آمادگی شرکتهایی از کشورهای گرجستان و کره جنوبی در هشتمین نمایشگاه تخصصی فرصت های سرمایه گذاری کشور در کیش، زمینه سرمایه گذاری این دو کشور در سرخس فراهم شد.

احمد صادقی گلمکانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در هشتمین نمایشگاه تخصصی فرصت های سرمایه گذاری کشور در جزیره کیش که از 10 تا 13 آبان ماه امسال برگزار شد، بیش از 180 شرکت داخلی و خارجی حضور داشتند.
وی اظهار کرد: در این نمایشگاه مذاکراتی با شرکت هایی از کشورهای گرجستان و کره جنوبی برای همکاری انجام و منجر به توافقاتی بین دو طرف شد. 
وی گفت: در این نمایشگاه چند شرکت گرجستانی در زمینه راه اندازی مینی پالایشگاه در منطقه ویژه اقتصادی سرخس اعلام آمادگی کردند که توافق های اولیه در این زمینه انجام شد ضمن اینکه پیشتر شرکت های دیگری از گرجستان برای سرمایه گذاری به میزان حدود 200 میلیارد ریال در زمینه زیرساخت های فنی در حوزه راه سازی و عمرانی با منطقه ویژه اقتصادی سرخس تفاهم نامه امضا کرده بودند.
گلمکانی افزود: در طول برگزاری نمایشگاه مزبور شرکت هایی از کره جنوبی در زمینه اجرای پروژه هایی مربوط به نیروگاه های خورشیدی با سرمایه گذاری 30 میلیون دلار اعلام آمادگی کردند که از سوی این منطقه مورد پذیرش قرار گرفت.
وی اظهار کرد: همچنین 2 شرکت ایرانی برای سرمایه گذاری در حوزه های صنایع غذایی و حمل و نقل در منطقه ویژه اقتصادی سرخس ابراز تمایل کردند و بازدیدهایی نیز از این منطقه به عمل آوردند.
وی همچنین با اشاره به توسعه صادرات کالا از منطقه ویژه اقتصادی سرخس در سال جاری گفت: با توجه به احداث ایستگاه تخلیه غلات در این منطقه، یک ظرفیت صادراتی در این منطقه ایجاد شد به طوری که طی چهار ماه گذشته حدود 70 هزار تن کالا در این ایستگاه تخلیه شد.
وی افزود: سالانه حدود 60 هزار تن کالا از منطقه ویژه اقتصادی سرخس به خارج از کشور صادر می شود و در برنامه ریزی های 2 ساله این منطقه مقرر شده است صادرات کالا در سال به بیش از دو میلیون تن برسد.
آستان قدس رضوی با رسالت محرومیت‌ زدایی، کمک به اقتصاد و بهبود معیشت محرومان، تاکنون بیش از پنج هزار میلیارد ریال در این منطقه سرمایه‌گذاری کرده که از آن جمله می‌ توان به احداث زیرساخت‌ های مهم از قبیل ریل عریض و نرمال و سایر امکانات اشاره کرد.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی