اتاق بازرگانی بین‌الملل عضو سازمان ملل شد بخش خصوصی جهان صاحب کرسی در سازمان ملل شد

اتاق بازرگانی بین‌الملل عضو سازمان ملل شد  بخش خصوصی جهان صاحب کرسی در سازمان ملل شد
نویسنده خبر : تاریخ بارگذاری : سه شنبه ، 25 آبان 1395

بعد از 10 سال، اتاق بازرگانی بین‌الملل (ICC)، بارأی گیری اعضای سازمان ملل به‌عنوان عضو ناظر در این نهاد بین‌المللی انتخاب شد.

اتاق بازرگانی بین‌الملل عضو سازمان ملل شد؛ مقر اصلی اتاق بازرگانی بین اللمل (ICC)، در شهر پاریس است که بارأی گیری اعضای سازمان ملل به‌عنوان عضو ناظر در این نهاد بین‌المللی انتخاب شد. این اتفاق با اکثریت آرا به تصویب رسید. این اتفاق، زمینه‌ای برای تأثیرگذاری بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌های جهانی است.

حسین سلیمی عضو هیات نمایندگان اتاق تهران و عضو هیات مدیره کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی بهسایت خبری اتاق تهران می‌گوید: «این اتفاق بسیار بزرگی برای بخش خصوصی در جهان است که بعد از 10 سال تلاش برای عضویت اتاق بازرگانی بین اللمل رخ می‌دهد زیرا هر بار با مخالفت کشورهایی مانند روسیه و مغرب روبه‌رو می‌شد ولی درنهایت و با توجه به مذاکراتی که از قبل صورت گرفت این مهم در جلسه روز جمعه و با موافقت تمامی کشورها محقق و مصوب شد.»

چرا حضور اتاق بازرگانی بین اللمل (ICC) در سازمان ملل مهم است؟

 با این انتخاب بخش خصوصی جهان نماینده‌ای در سازمان ملل دارد که می‌تواند مشکلاتش را از این طریق به گوش جهانیان و کشورهای مختلف و سازمان‌های بین‌المللی برساند. همچنین در زمان تصمیم‌گیری‌ها درباره موضوعات مهم به‌خصوص اقتصادی نقش داشته باشد. اگر در سال‌های تحریم اتاق بازرگانی بین‌الملل عضو سازمان ملل بود، بخش خصوصی ایران می‌توانست از طریق اتاق بین‌الملل مشکلات خود را به گوش دیگر کشورها برساند. نماینده اتاق بین‌الملل می‌توانست به موضوع ورود و اعلام کند که نباید بحث‌های سیاسی با اقتصادی مخلوط شود. اما شرایط این‌گونه نبود و برای همین بخش خصوصی فرصتی برای گفتن مشکلات خود نداشت. اما با عضویت اتاق بازرگانی بین‌الملل در سازمان ملل، شرایط بخش خصوصی تغییر خواهد کرد.

اتاق بازرگانی بین‌المللی بزرگ‌ترین سازمان بین‌المللی است که از سال 1919 تأسیس شده است؛ این نهاد تنها نماینده بخش خصوصی در جهان است؛ کشورهای عضو ICC از جمله ایران، کمیته‌های فعالی دارند که به گسترش خدمات اتاق بازرگانی بین‌المللی در کشورها کمک می‌کند. این نقش در ایران از سوی کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی با توجه به شرایط جدید اقتصاد ایران به طور پررنگی دنبال می‌شود.

اتاق بازرگانی بین‌المللی نقش مهمی در زمینه تسریع و تسهیل مراودات تجاری در سطح بین‌المللی، از طریق تلاش در استانداردسازی سیاست‌ها و مقررات از جمله اینکوترمز و مقررات بانکداری بین‌المللی مانند اعتبارات اسنادی، ضمانت‌نامه‌ها و ...، همچنین اداره بزرگترین م

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی