تشکیل جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی

تشکیل جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی
نویسنده خبر : تاریخ بارگذاری : يک شنبه ، 16 آبان 1395

تشکیل جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی

غلامحسین شافعی رییس اتاق ایران  و مشهد در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی  که با حضور استاندار خراسان رضوی برگزار گردید  از  مجاز شدن دولت به اخذ 5 میلیارد دلار وام از روسیه  برای پروژه های عمرانی طبق مصوبه های مجلس خبر داد.

طبق مصوبه مجلس دولت مجاز به اخذ 5 میلیارد دلار وام از روسیه برای پروژه‌های عمرانی شد

به گزارش روابط عمومی اتاق مشهد وی افزود:به موجب مصوبه مجلس در این پیشنهاد، به دولت اجازه داده شد با رعایت سقف مقرر در تبصره 3 قانون بودجه سال 1395 کل‌کشور تا مبلغ 5 میلیارد دلار وام از روسیه برای طرح‌های تملک‌دارایی‌های سرمایه‌ای اخذ کند.

رییس اتاق ایران و مشهد  با بیان اینکه وام دریافتی صرفاً برای طرح‌های تملک‌دارایی‌های سرمایه‌ای امور زیربنایی و تولیدی پیوست شماره یک قانون بودجه کل‌کشور با اولویت انرژی‌های نو، هسته‌ای، نیرو، راه‌آهن، بزرگراه‌ها، سدها، شبکه‌های آبیاری و طرح‌های انتقال آب اختصاص می‌یابد،گفت:طرح‌های موضوع بند یک با پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

  شافعی افزود:نحوه اعمال حساب وام دریافتی، تعیین مدت بازپرداخت و میزان سهم ساخت داخلی و سایر شرایط وام به پیشنهاد مشترک وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان برنامه و بودجه کشور به تصویب هیات وزیران می رسد.

موافقت مجلس با انتشار 40 هزار میلیارد تومانی اوراق اسناد خزانه برای پرداخت بدهی‌های دولت

دبیر شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان در ادامه  ازموافقت مجلس با انتشار 40 هزار میلیارد تومانی اوراق اسناد خزانه برای پرداخت بدهی‌های دولت خبر داد.

رییس اتاق ایران  و مشهد در ادامه اعلام کرد:نمایندگان مجلس با انتشار و فروش 40 هزار میلیارد تومانی اوراق اسناد خزانه برای پرداخت بدهی‌های دولت به بانک‌ها، پرداخت مطالبات پیمانکاران از جمله صدا و سیما، مطالبات شهرداری‌ها از دولت و پرداخت بدهی خرید تضمینی محصولات کشاورزی موافقت کردند.

حواله‌های ارزی به لیر و یورو بین ایران و ترکیه بدون مشکل انجام می‌شود

 دبیر شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی  استان با عنوان اینکه رئیس بانک ملت ایران در استانبول گفته است مبادله حواله‌های ارزی به لیر و یورو بین ایران و ترکیه بدون مشکل انجام می‌شود افزود:هم اکنون انجام عملیات بانکی سوئیفت، صدور و مبادله حواله‌های ارزی به لیر و یورو بین ایران و ترکیه بدون مشکل در حال انجام است ولی موانع جزئی موجب کندی تحرک در گردش مالی است.

ایران رئیس دوره‌ای گروه سیانزا شد

شافعی همچنین اعلام کرد: در جریان سفر رییس کل بانک مرکزی و هیئت همراه به نپال برای شرکت در اجلاس روسای کل با موضوع «دسترسی خدمات مالی، ارایه و گسترش خدمات بانکی به آحاد جامعه» جمهوری اسلامی ایران رسماً به عنوان میزبان و رئیس دوره‌ای گروه منطقه‌ای سیانزا انتخاب شد.

تولید نفت ایران از 3.8 میلیون بشکه در روز گذشت

شافعی با بیان اینکه تولید نفت ایران از 3.8 میلیون بشکه در روز گذشته است، گفت: ایران می‌تواند بسته به نیاز بازار طی دو سه ماه آینده تولید خود را به 4 میلیون بشکه در روز برساند.

با امضای قرارداد بلند مدت، لهستان بزرگترین مشتری اروپایی نفت ایران می‌شود

رییس اتاق ایران در ادامه اعلام کرد:براساس اعلام نیاز پالایشگرهای لهستانی، این کشور اروپایی قصد دارد خود را به عنوان بزرگترین خریدار نفت ایران مطرح کند.

 

 

تاکید بر  اتمام پروژه های اقتصادی تا پایان  دولت یازدهم

 استاندار خراسان رضوی نیز با تشریح جزئیات دیدار اخیر خود با دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی اظهار داشت: در این دیدار گزارشی از اقدامات در حال انجام از ابتدای استقرار دولت تدبیر وامید، در استان ارائه و موضوعات در حوزه های مختلف عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیگیری و بر اهتمام بر اتمام پروژه های اقتصادی تا پایان  دولت یازدهم تاکید شد.
وی گفت: اقدامات ستاد اقتصاد مقاومتی استان، تحویل مسکن مهر به متقاضیان و تامین زیر ساخت ها، خدمت ریاست محترم جمهوری ارائه شد.


بررسی احداث نیروگاه های خورشیدی و بادی در نشتیفان خواف

 استاندار خراسان رضوی با اشاره به سرمایه گذاری قابل توجه در منطقه ی سنگان خواف، تصریح کرد: موضوع سرمایه گذاری عظیم در فولاد نیشابور و نیروگاه های راشد تربت حیدریه و فردوسی و همچنین احداث نیروگاه های خورشیدی و بادی در نشتیفان خواف بررسی شد.
رشیدیان با بیان این که گزارشی نیز از وضعیت حوزه ی تامین زیر ساخت های آب و فاضلاب ارائه شد؛ خاطر نشان کرد: اقدامات انجام شده در حوزه ی بهداشت و درمان نیز محضر ریاست محترم جمهوری، گزارش شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش، ظرفیت های خراسان رضوی را در حوزه ی جذب سرمایه گذاری بی نظیر دانست و گفت: از این ظرفیت باید به نحو شایسته ای استفاده شود.
استاندار خراسان رضوی گفت: در پنج ماهه ی ابتدایی سال جاری 154 میلیون دلار سرمایه ی خارجی به استان وارد شده؛ این در حالی است که با احتساب سرمایه گذاری های خارجی سال های 92 تا 94 مجموع سرمایه گذاری ها 656 میلیون دلار می باشد.

در پایان جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان گزارش وضعیت مکانیزاسیون کشاورزی  استان خراسان رضوی و گزارشی از وضعیت صنعت استان ارایه گردید.

 

 

 

 

 

 

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی