تسنیم:رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی گفت: با وجود اینکه زمان پیک کاری حوزه صادرات آغاز شده اما هنوز هیچ بسته تشویقی برای آن در نظر گرفته نشده است.

نویسنده خبر : تاریخ بارگذاری :

V

 

تسنیم:رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی گفت: با وجود اینکه زمان پیک کاری حوزه صادرات آغاز شده اما هنوز هیچ بسته تشویقی برای آن در نظر گرفته نشده است.

محمدحسین روشنک در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: هیچ موضوع جدیدی در مورد حمایت از صادرات در وضعیت کنونی مطرح نشده و برای تعرفه‌ها نیز موضوعی در حوزه تشویق در نظر گرفته نشده است.

وی یکی از راهکارهای توسعه صادرات را بهبود وضعیت پرداخت تعرفه به ویژه صادرات در ازای واردات دانست و تأکید کرد: سیاست‌هایی که به عنوان حمایت از صادرات بیان می‌شود در واقع جنبه حمایتی نداشته و تنها اقدامات زیرساختی است که باید از سابق بر این برای آن‌ها پیش‌بینی‌های لازم انجام می‌شد.

رئیس‌ اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی با تأکید بر اینکه میعانات گازی در صاردات غیرنفتی استان‌ها احتساب می‌شود در حالی‌که بخش خصوصی این موضوع را قبول ندارد، خاطرنشان کرد: با این حال در خراسان‌رضوی به‌علت نبود این قبیل صادرات میزان کاهش صادرات بیش از میانگین کشوری بوده و به‌علت پایین‌بودن میزان واردات تراز تجاری ثابت نگاه داشته شده است.

روشنک  اظهار داشت: هم اکنون فصل پیک کاری در حوزه صادرات خراسان رضوی بوده و شاهد افت بسیار زیاد صادرات هستیم و این در حالی است که برای حمل و نقل محصولات واگن به اندازه کافی وجود دارد.

وی با اشاره به مشکلاتی که در مرز باجگیران و در ارتباط با کشور ترکمنستان به وجود آمده بود، بیان کرد: این مشکلات بیش از صادرات در حوزه ترانزیت بوده و هم اکنون با وجود بازگشایی دیگر مشکلی در این بخش به وجود نمی‌آید.

 

 

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی