اعتماد سازی رکن مهم مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی است

اعتماد سازی رکن مهم مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی است
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : سه شنبه ، 12 آذر 1398

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی:

اعتماد سازی رکن مهم مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی است

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: در طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی به عنوان یک مدل مشارکتی، اصل مردم بوده و اعتمادسازی رکن مهم آن به شمار می رود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی اکبر لبافی دوشنبه شب در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان نیشابور که با حضور معین‌های اقتصاد مقاومتی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در بیش از یک هزار و ۱۰۰ روستای استان خراسان رضوی طرح کسب و کار تعریف شده و مهمترین‌چالش در طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی اعتماد‌سازی مردمی است.
وی افزود: اضلاع مثلث اقتصادی، با تلاش خود، بومی سازی مدل‌های توسعه اقتصادی، تسهیل بخش عمده قوانین مزاحم کسب و کار، موازی کاری، برداشت‌های سلیقه‌ای و در نهایت انعطاف قوانین را ایجاد کرده‌اند.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: وظایف هرکدام از اضلاع مثلث اقتصادی تعریف شده و نقشه راه طی۶ گام با ۴۰ برنامه عملیاتی برای معین‌های اقتصادی استان تبیین شده است.
لبافی خاطرنشان کرد: نقش معین اقتصادی اعتمادسازی و تسهیل‌گری است و هر یک از معین‌ های استان تاکنون الگوهای متفاوتی را ارائه و پیگیری کرده‌اند که شاهد پیشرفت‌های بسیار خوبی هستیم. در این راستا یکی از معین‌های اقتصاد مقاومتی در درگز با تعریف ۴۰۰ کسب و‌کار تاکنون نیمی از این اهداف را محقق کرده و در طرقبه و شاندیز ۳۲ صندوق خرد با مشارکت و اعتمادسازی ایجاد شده است.
وی تصریح کرد: فعالیت‌ معین‌های اقتصادی در جنوب استان بسیار خوب بوده است و بخش‌های شرق، غرب و شمال استان در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
لبافی با بیان اینکه با اجرای طرح مثلث اقتصادی نرخ بیکاری قلعه گنج از ۳۶ درصد به ۶درصد کاهش یافت، افزود: این‌مدل به طور مرتب پایش و اصلاح می‌گردد و تاکنون بیش از یک هزار کسب و کار جدید، توسعه‌ای و نیمه تمام در  سامانه رصد معینها ثبت شده است.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی یک مدل مشارکتی است که در آن اصل مردم  بوده و اعتمادسازی رکن مهم آن به شمار می‌رود.
لبافی با بیان اینکه برای ۳۰درصد روستاهای استان کارت اهداف صادر شده است، گفت: به زودی تعداد کارت‌های صادر شده در جهت تعیین وضعیت پیشرفت طرح این مدل اقتصادی، به ۵۰ درصد خواهد رسید.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی