در سی یکمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی عنوان شد: نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران: رتبه ریسک اقتصادی ایران کاهش یافته است

در سی یکمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی عنوان شد: نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران:  رتبه ریسک اقتصادی ایران کاهش یافته است
نویسنده خبر : تاریخ بارگذاری : شنبه ، 06 شهريور 1395

در سی ویکمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی عنوان شد:

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران:

رتبه ریسک اقتصادی ایران کاهش یافته است

 

سی و یکمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی  با حضور استاندار خراسان رضوی ،نایب رییس اتاق  ایران و رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی خراسان رضوی ،فعالان بخش خصوصی و مدیران دستگاه های دولتی  در دفتراستاندار خراسان رضوی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اتاق مشهد غلامحسین شافعی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد اظهار داشت: هماهنگی و مقبولیت قابل توجهی در اقتصاد مقاومتی بین مسئولان کشور  و بخش خصوصی ایجاد شده و امیدواریم در روش‌های رسیدن به اقتصاد مقاومتی به وحدت برسیم.

وی خاطر نشان کرد:بیشتر مشکلات اقتصادی از گذشته به ارث رسیده است و دولت تلاش میکند در شرایط نا برابر مدیریتی  مسایل  و مشکلات کشور را حل  کند.

شافعی ابراز امیدواری کرد در سال اقتصاد مقاومتی دولت و بخش خصوصی در تعامل سازنده بتوانند بر مشکلات فایق آیند و روشهای رسیدن به اقتصاد مقاومتی نیز بتواند در یک وحدت قابل توجه قرار بگیرد و به نتایج مطلوب برسد.

شافعی ضمن اعلام   گشایش رسمی دلار و یورو با کره جنوبی گفت: گشایش مبادله دلار و یورو بین ایران و کره جنوبی رسماً آغاز شد که با توجه به حجم مبادلات ما با خاور دور اقدامی بسیار مؤثر است.

شافعی تصریح کرد: تفاهم نامه‌ای برای تامین سرمایه و انتقال تکنولوژی در صنعت آبفا بین ایران و کره جنوبی امضا شد.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور ایران به آذربایجان گفت: مذاکرات سه جانبه‌ای بین ایران، روسیه و آذربایجان انجام شد که زمینه حضور در پیمان اوراسیا برای استفاده از یک تعرفه مشخص و بالا رفتن حجم مبادلات را فراهم می‌سازد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: در جریان این سفر همچنین توافق‌نامه‌ای بین بانک مرکزی ایران و آذربایجان  انجام شد که اقدام قابل توجهی است.

شافعی با بیان اینکه نرخ تورم‌ در مناطق روستایی 8.3 درصد است گفت: تورم نقطه به نقطه به نرخ 6.6 درصد رسیده که از اقدامات ثمربخش دولت است.

شافعی با ذکر اینکه  امسال رتبه ریسک اقتصادی ایران کاهش داشته است اظهار امیدواری کرد  در جلسه سازمان اقتصادی و توسعه رقم ریسک اقتصادی به پنج برسد.

وی ادامه داد:نرخ ارز صادرکنندگان تحت پوشش بیمه قرار بگیرد که اقدامی تاثیر گذار خواهد بود.

استاندار خراسان‌رضوی  نیز در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد:با اشاره به اینکه در بحث تولید گندم به خودکفایی رسیدیم گفت: ذخیره انبارهای ما امروز کفاف 17 ماه گندم مورد نیاز استان را می‌دهد؛ در واقع در حوزه صادرات با وجود اینکه کشورهای هدف ما با کاهش جدی ظرفیت اقتصادی رو‌به‌رو بودند اما تراز مثبت صادرات به واردات حفظ شد‌.

وی تصریح کرد: در سال 92-91 با رشد اقتصادی منفی رو‌به‌رو بودیم که‌ رفع شد و در سال گذشته جنگ نفت ضربه جدی به همه کشورهای صادرکننده وارد کرد اما با همدلی دولت و ملت بدون مراجعه با بانک‌ها و استقراض این ضربه اقتصادی رفع شد.

وی با اشاره به رشد خوب سرمایه‌گذاری گفت: در 5 شهر صنعتی استان 370 هزار میلیارد دلار سرمایه گذاری شده و در بخش جذب سرمایه خارجی از 460 میلیون دلار عبور کردیم.

استاندار خراسان‌رضوی با بیان اینکه حرکت دولت برای واگذاری اختیارات به استان‌ها امری ثمربخش است، خاطرنشان کرد: 47 فقره پرونده بهره‌وری صادر شده که سبب اشتغال 5840 نفر در استان شده ضمن اینکه 764 معدن فعال داریم که اعلام آزادسازی مناطق جدید در افزایش بهره‌مندی از این فرصت موثر است.

دکتر حسین بحرینی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی نیز با انتقاد از طرح مالیات بر ارزش افزوده گفت: با سوءاستفاده از قانون مصوب مالیات بر ارزش افزوده امروز شاهدیم مردم برای هر کاری باید مالیات بر ارزش افزوده بدهند، البته این موضوع به همین جا ختم نمی‌شود و برخی اوقات برای یک کالا چه از مصرف‌کننده نهایی و چه از فروشنده، مالیات بر ارزش افزوده اخذ می‌شود و این اقدام قیمت تمام شده را بالا می‌برد. وی با بیان اینکه در بودجه سال 1395 پیشنهاد شده تا قانون مالیات بر ارزش افزوده تا پایان سال تمدید شود، اما این موضوع نیاز به بررسی بیشتر در صحن علنی مجلس دارد، گفت: اگر وزارت اقتصاد اقدامی برای شفاف‌سازی در مورد قانون مالیات بر ارزش افزوده و رفع مشکلات آن انجام ندهد، مجلس با تدوین طرحی و تصویب آن در صحن علنی مشکلات موجود در این قانون را رفع خواهد کرد.

علیرضا اشرف  رییس دبیر خانه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی نیزدراین جلسه  با بیان اینکه پیش بینی ما این بوده که در سال جاری 500 هزار تن واردات شکر داشته باشیم اذعان داشت: برای تنظیم بازار ، درخواستی برای وزارت جهاد کشاورزی فرستادیم اما با تاخیر 1.5 ماهه پاسخ دادند لذا این موضوع منجر به تاخیر در واردات شکر و در نهایت تبعات آن شد.

رییس انجمن قند و شکر ایران قند و شکر  ایران گفت: با توجه این که تولید در نیمه دوم امسال برای کشاورزان امکان پذیر است ماههای پایانی سال گذشته از وزارت جهاد کشاورزی برای حفظ تعادل در بازار خواستار عرضه شکر به نسبت تولید هر کارخانه در شرایطی که انبارهای شکر از این محصول تخلیه شدند شدیم.

وی ادامه داد: مکاتبات لازم در 19 بهمن ماه انجام شد اما ارائه پاسخ تا 13 اردیبهشت به طول انجامید لذا با تاخیر این در این مدت و تغییر و نوسانات نرخ های روزانه شکر در سطح بین المللی از سوی دیگر خرید این محصول برای واردکنندگان با مشکلاتی همراه بوده است.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی