همایش «برندینگ» با رویکرد رقابت پذیری پایدار

همایش «برندینگ» با رویکرد رقابت پذیری پایدار
نویسنده خبر : تاریخ بارگذاری : يک شنبه ، 31 مرداد 1395

همایش «برندینگ» با رویکرد رقابت پذیری پایدار

اختتامیه چهارمین همایش «برندینگ» با رویکرد رقابت پذیری پایدار، با حضور جمعی از صنعتگران و کار آفرینان خراسان، در ساختمان ساپکو برگزار شد.

 

به گزارش  روابط عمومی اتاق مشهد

اختتامیه چهارمین همایش «برندینگ» با رویکرد رقابت پذیری پایدار، با حضور جمعی از صنعتگران و کار آفرینان خراسان، در ساختمان ساپکو برگزار گردید.
دکتر محسن رنانی عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان گفت: در حوزه استاندارد برندها جایگزین حاکمیت سیاسی می شوند، برندها گاهی مواقع که به سرمایه ملی تبدیل می شوند، هویت ملی را می سازند.
دکتر رنانی با اشاره به معروفیت کشورهای کره جنوبی و ژاپن در حوزه برندسازی اذعان کرد: کشوهای کره و ژاپن را برندهایی همچون سامسونگ و سونی معروف کرده اند، اینطور نبود که برندی با توجه به قدرت کشور خود به شهرت رنانی اظهار داشت: در راستای برند سازی باید خیلی هزینه کنیم تا بتوانیم کمی اقتدار یابیم، در جاهایی برندها نقش هایی ایفا می کنند، یک برند مختص حوزه فعالیت اقتصادی نیست.

وی ادامه داد: باید برندهای سیاسی، فکری و … به طور جدی مد نظر قرار گیرند، امیدواریم روزی شاهد درخشش برندهای ایرانی در بازارهای جهانی باشیم.


ارزش برند و نشان معادل ارزش گذاری یک بنگاه تولیدی بزرگ است
در ادامه محمد حسین روشنک رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: چرا در ایران برند نداریم؟ این یک سوال جدی است، بعد از پیروزی انقلاب ما در جمهوری اسلامی حتی جارو را هم با کوپن عرضه می کردیم.
وی ادامه داد: یک کالای کوپنی نیازی به برندسازی ندارد، کالای حواله ای نیز احتیاجی به برند ندارد و صاحب تولید کالا دلیلی برای برندسازی نمی بیند، وقتی کالایی قیمت گذاری می شود باز هم تولیدکننده ضرورتی برای برند نمی بیند.
مدیر عامل شرکت ایمان تجارت روشن اذعان کرد: زمانی که قیمت گذاری ها حذف شد، به دلیل تحریم ها و تعرفه ها از برند سازی باز ماندیم و کالا به صورت راحت رقابت پذیر نبود و این موضوع در این مرحله باعث عدم توجه به حوزه برندسازی شد.

روشنک افزود: برند و تولید بدون کارخانه دو سرمایه ای است که اگر کسی بتواند به آن دست پیدا کند، سال های سال از آن استفاده می کند.
وی خاطرنشان کرد: ارزش برند و نشان معادل ارزش گذاری یک بنگاه تولیدی بزرگ است.

برند قوی تولید مرجع می کند
در ادامه دکتر حمید گرمابی نماینده مردم نیشابور و شهر فیروزه در شورای اسلامی شهر گفت: معمولا نام و نشان تجاری در حد یک لگو و آرم است، برندینگ تجربه کاملی است که مشتری با ما دارد، از لگو تا رفتار پرسنل، همه موارد را شامل می شود.
حمید گرمابی با اشاره به مواردی که در بحث برندینگ حائز اهمیت است عنوان کرد: برند داشتن شتاب کمپانی شما را تسریع می کند و همچنین وقتی راجع به یک برند صحبت کنیم، کیفیت و مرغوبیت مشخص می شود.
وی ادامه داد: برند کمک می کند تا شما را از رقیبان جدا کند و همچون DNA است که مختص به هر فردی می باشد و اطلاعات یک فرد را ارائه می دهد.
نماینده مردم نیشابور و شهر فیروزه در شورای شهر اسلامی بیان کرد: برند قوی تولید مرجع می کند و در حقیقت برای مردم مهم است که چه لباسی می پوشند، وقتی نام برند را می گوییم همه چیز را راجع به آن می دانند و به مشتری کمک می کند تا بدانند چه انتظاری دارد.
وی اظهار کرد: وقتی مشتری یک برند را برای مدتی استفاده می کند، به آن تعلق خاطر پیدا می کند، نکته مهم آن است که یک برند قوی ارزش ایجاد می کند و می تواند بر مبنی یک ایده قوی شکل گیرد.
در ادامه دکتر علی رسولیان مدیرکل هماهنگی امور استان اظهار داشت: امسال در جهت اجرای اقتصاد مقاومتی کمک به تولید را در دستور کار خود قرار دادیم و در این راستا حدود هفتصد شرکت را به بانک ها برای گرفتن تسهیلات معرفی کردیم.
وی تصریح کرد: رونق تولید نیازمند بازار مصرف هم در داخل و هم در خارج می باشد، بنابراین ضرورت برندسازی و ایجاد نام و نشان تجاری برای محصول حائز اهمیت است.
رسولیان ابراز کرد: اگر بخواهیم برای مشتریان خود وفاداری ایجاد کنیم باید برندهای برتر را معرفی کنیم.
لازم به ذکر است در پایان این مراسم و قبل از معرفی برندهای برتر و اهدای تندیس رضا حمیدی دبیر اجرایی این همایش متن بیانیه ای را به عنوان حسن ختام جلسه خواندند. متن بیانیه به شرح ذیل می باشد:
بسیار خرسندیم که چهارمین همایش برندینگ، با رویکرد رقابت پذیری پایدار با استقبال خوب شما عزیزان به پایان رسید. انجمن مدیران استان بسیار خوشحال است که با مشارکت اتاق بازرگانی و اتحادیه تولید کنندگان و سایر تشکل های استان توانست این مهم را ایفا کند.
وی در پایان اظهار کرد: از اساتید محترم که به بهترین صورت به آشنا سازی برندها و اهداف آنان پرداختند کمال تشکر را داریم.
گفتنی است، از شرکت های بدتر تقدیر به عمل آمد، لوح تقدیر ها براساس عملکرد هر یک از شرکت ها در سال نود و چهار داده شد. شرکت های برتر عبارتند از: شرکت «اسیاتک» به مدیریت مهندس محمدرضا زیبایی، «امن گستر» رضا رفیعی، «ایمان تجارت روشن» محمدحسین روشنک، «آبران صنعت پارسیان» علیرضا رضا پور، «بازرگانی برق و صنعت معادن» محسن محمدی، «پوشاک اطمینان» جواد حسینی پورحجاج، «تجهیزات پزشکی اسوه آسیا» محمود استیلی، «رستوران سدروس» حمیدرضا پیله وران، «سپید بال امید» مهندس عباس لطفی پور، «فرش مشهد» رضا حمیدی، «فناوران صنایع شرق» محسن شادمان، «هتل قصر طلایی» امیر سزاوار، «کالای کودک توس» علیرضا دربار ثانی، شرکت توس چینی، شب فروز جواد زاده طباطبایی، دنیای اقتصاد، چرم مشهد، فرش فخری حسن فخری، نوین زعفران، سحرخیز،گروه صنعتی پارت لاستیک.

 

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی