وحی منزل نیست، باید مشکلات مالیاتی را حل کرد

وحی منزل نیست، باید مشکلات مالیاتی را حل کرد
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : سه شنبه ، 26 شهريور 1398
استاندار با انتقاد از شرط سازمان امور مالیاتی برای بخشیده شدن جرایم دیرکرد واحدهای تولیدی مطرح کرد: 
وحی منزل نیست، باید مشکلات مالیاتی را حل کرد

پنجمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید صبح دیروز با حضور استاندار خراسان رضوی در شهرک صنعتی توس برگزار شد.

به گزارش فارس، در این جلسه استاندار با تاکید بر ضرورت حل مشکلات واحدهای تولیدی گفت : این واحدها نباید معطل بمانند که مشکلات آنان پس از تصویب در ستاد تسهیل پیگیری و برطرف شود بلکه چنان چه نیازهای آن ها به‌تایید کارگروه مربوط هم رسید کفایت می‌کند.

«علیرضا رزم‌حسینی» همچنین با اشاره به الزام بخشیدن جرایم دیرکرد مالیاتی پس از تسویه بدهی توسط واحدها، ابراز کرد: امروز در شرایط جنگی به‌سر می‌بریم و این که ابتدا باید واحدها بدهی خود را با سازمان امور مالیاتی صاف کنند و در نهایت این سازمان جرایم را ببخشد وحی منزل نیست، باید با گفت‌‌وگو این مشکل را رفع کرد.
عملکرد ضعیف در تخصیص منابع تبصره 18
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی هم با اشاره به جلسات ستاد تسهیل در استان گفت : در 47 جلسه امسال این ستاد، بیش از 900 پرونده برای این مشکل تشکیل شد که از این تعداد در بیش از 700 فقره رفع مشکل شده، 208 فقره در دست اقدام است و چهار فقره پیگیری نشده که این آمار نشان می‌دهد گروه های استان از عهده حل مشکلات برآمده‌اند. «محمدرضا مس‌فروش» به‌ عملکرد ضعیف در تخصیص منابع تبصره 18 اشاره و بیان کرد: در خصوص تبصره 18، عملکرد بسیار ضعیف و غیرقابل قبولی وجود دارد که البته تنها در استان این‌گونه نیست و یک مشکل کشوری است. وی افزود: از منابع رونق تولید، دو هزار و 650 میلیارد ریال به‌خراسان رضوی اختصاص یافته که از این میزان 860 میلیارد ریال به 49 واحد از تیر ماه سال 97 تخصیص یافته است.
بخشش جرایم مالیاتی در صورت پرداخت بدهی
در این نشست رئیس سازمان امور مالیاتی خراسان رضوی نیز اظهارکرد: طبق قانون، واحدهایی که بدهکاری مالیاتی دارند چنان چه بدهی خود را تا پایان مهر پرداخت کنند، 100 درصد جرایم‌شان بخشیده می‌شود. «یعقوب‌نژاد» افزود: همچنین طبق قانون واحدهایی که بدهی دارند، بدهی‌شان تا 36 ماه تقسیط می‌شود که تا 60 ماه هم قابل افزایش است.
انتقاد از افزایش نرخ کرایه حمل و نقل
«حسن حسینی» رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی هم با اشاره به مشکلات ناشی از افزایش هزینه های حمل و نقل برای تولیدکنندگان گفت: آن چه امروز مشکل ساز شده این است که سال گذشته هزینه حمل و نقل برای هر تن کیلومتر 103 هزار تومان بود و امسال این رقم در استان به 176 هزار تومان رسیده است. طبق استعلامی که امروز گرفتم این افزایش نرخ را در دیگر استان‌ها نداشتیم. البته «رضا تیموری» رئیس کانون کامیون داران خراسان رضوی به این انتقاد پاسخ داد و گفت : برای تعیین دستمزد راننده، کارشناسان وزارت راه و شهرسازی 110 ساعت کار کارشناسی انجام دادند و مشخص کردند یک تن در یک کیلومتر 103.3 هزار تومان باشد و امروز هم قیمت 176 هزار تومان مشخص شده اما باتوجه به‌ این که بازار کشش افزایش قیمت را ندارد ما کمتر از 140 هزار تومان دریافت می‌کنیم و مسیری نداریم که برای آن بیش از این مبلغ دریافت شود. «سیدمحمد بحرینیان» مدیر دفتر پژوهش های اقتصاد و توسعه اتاق مشهد نیز با انتقاد از عملکرد سیاست گذاران ارشد کشور در تخصیص منابع گفت: بیش از 70 درصد منابع تامین اجتماعی را بخش‌های تولیدی پرداخت می‌کنند و 62.5 درصد مالیات می‌دهیم اما بیش از 80 درصد منابع را به‌بخش‌های خدماتی و بازرگانی داده‌ایم در حالی که سهم آنان از مالیات کمتر از تولید است.

 

فرهنگ «مقاومت با تدبیر» را در هفته دفاع مقدس تبلیغ کنیم
استاندار خراسان رضوی گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز است که وحدت، انسجام، همبستگی ملی، فداکاری و فرهنگ مقاومت با تدبیر را در هفته دفاع مقدس تبلیغ کنیم. به گزارش روابط عمومی استانداری، «علیرضا رزم‌حسینی» در جلسه شورای هماهنگی و ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس که در دفتر استاندار برگزار شد، با تاکید بر این که باید به درستی و به حق هفته دفاع مقدس را گرامی‌داشت، افزود: ما هیچ وقت از جنگ تجلیل نمی کنیم؛ از دفاع تجلیل می‌کنیم زیرا هیچ وقت جمهوری اسلامی ایران در طول تاریخ جنگ طلب نبوده است و این ما بودیم که با یک جنگ تحمیلی روبه رو شدیم.


بررسی عملکرد 4 معین جغتای
استاندار خراسان‌رضوی با هدف رفع موانع پیش‌روی توسعه مناطق هدف الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی، در جلسه‌ای با حضور معاون اقتصادی استانداری و فرماندار جغتای، اقدامات معین‌های اقتصاد مقاومتی این شهرستان را بررسی کرد. به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری، «علیرضا رزم‌حسینی» در این جلسه گفت: معین های اقتصاد مقاومتی استان باید به گونه ای فعالیت کنند که حرکت درخشان شکل گرفته برای توسعه اقتصاد استان همچنان تداوم یابد.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی