رئیس اتاق ایران: هدف‌گذاری پارلمان بخش خصوصی برای پُر کردن خلاءهای آموزشی در حوزه کسب و کار

رئیس اتاق ایران: هدف‌گذاری پارلمان بخش خصوصی برای پُر کردن خلاءهای آموزشی در حوزه کسب و کار
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : دوشنبه ، 25 شهريور 1398

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران عنوان کرد:

هدف‌گذاری پارلمان بخش خصوصی برای پُر کردن خلاءهای آموزشی در حوزه کسب و کار

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: پارلمان بخش خصوصی به دنبال پُر کردن خلاءهای آموزشی به ویژه در حوزه کسب و کار و تربیت نسل جوان کارآفرین آینده است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، غلامحسین شافعی در گفت و گو با خبرنگار ما، بزرگترین مشکل موجود در خصوص تربیت جوانان را دور بودن آنان از میدان عمل و اتکای آنان به محفوظات در دبیرستان و دانشگاه دانست و گفت: این محفوظات نمی تواند در صحنه کسب و کار به عنوان یک اهرمموثر و کارآمد عمل کند و این مسئله خلاء بزرگی در سیستم آموزش و پرورش و دانشگاه ما به شمار می آید.

وی خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی به دنبال پُر کردن این خلاء در حد امکانات خود است و در این راستا، یک گام مهم، ایجاد مدرسه کسب و کار خواهد بود.

شافعی افزود: در کشور ما، عمده جوانان نه براساس علایق‌شان رشته تحصیلی خود را تعیین می کنند و نه کسی براساس علایق‌شان شغل مورد نظرشان را انتخاب می نمایند؛ اگر ما چنین برنامه‌هایی را برای جوانان اجرا کنیم، استعداد آن ها را در رشته های مختلف می توانیم کشف کنیم و بدانیم در چه اموری می توانند توسعه و پیشرفت داشته باشند؛ بدین ترتیب در رشته تحصیلی هم می‌توانند انتخاب بهینه‌ای را رقم بزنند و انسان هایی آماده به کار با اطلاعات لازم در حوزه کسب و کار خواهند بود.

وی اذعان کرد: این مهم ترین مسئله ای است که می تواند هم در جهت ایجاد اشتغال و هم در راستای ایجاد بهره وری، موثر واقع شود. خلاء بزرگ در این زمینه در مسئله آموزش است و اگر الگوبرداری از این اتفاق در سایر نقاط رخ دهد، این خلاء در کشور از بین می رود.

رئیس اتاق ایران با اشاره به فعالیت مدارس کسب و کار در عمده کشورهای توسعه یافته، اظهار کرد: معمولا آن‌هایی که از این جنس مدرسه فارغ‌التحصیل می‌شوند، هیچ وقت بیکار نمی‌مانند و بلافاصله جذب بازار کار می‌شوند. بسیاری از بنگاه های بزرگ اقتصادی، جوانان با استعداد را بورسیه می کنند تا به محض اتمام دوره تحصیلی شان، جذب فضای کسب و کار آن بنگاه شوند. ما نیز قصد دارد، مدرسه ای از این جنس را به عنوان الگو در خراسان رضوی تأسیس کنیم و امیدواریم در سایر استان ها نشر پیدا کند.

وی افزود: این یکی از کارهای اساسی و از مسئولیت های اجتماعی اتاق بازرگانی است که می تواند به دست جوانان انتقال یابد و جانشین پروری را در تمامی مسائل اقتصادی به نحو مطلوب ایجاد کند.

شافعی نقبی به تجربه برگزاری فرهنگستان نوآوری و کارآفرینی در مشهد زد و بیان کرد: برای ما قابل تحسین بود که نوجوان هایی این چنین خلاق و با ذکاوت داریم که طرح‌های نوآورانه و استارت آپی جالبی ارائه می کردند اما مهم این است که بتوانیم این طرح‌ها را به بازار کار برسانیم و پشتیبانی هایی باشد تا این طرح ها را به ایده کسب و کار تبدیل شوند.

وی ادامه داد: بر همین اساس در بنگاه‌های اقتصادی باید برای این طرح‌ها سرمایه‌گذار جذب کنیم تا ایده‌های آن ها پیاده شود. مطمئنم اگر شتاب لازم به این ایده ها داده شود، آنها می توانند تحول بسیار خوبی در جامعه ایجاد کنند، جوانان را مشغول به کار کند و دیگران را امیدوار نماید که این کار را ادامه دهند و اثرات مطلوبی را در اقتصاد و اشتغال ما ایجاد نمایند. این اشتغال قطعاً پایدار خواهد بود و موقت نیست و شخصاً به نتیجه این کار بسیار امیدوارم.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی