سلاح ورزی: تاکید قانون بر مشورت گرفتن از بخش خصوصی با هدف کاهش نارضایتی های فعالان اقتصادی

سلاح ورزی: تاکید قانون بر مشورت گرفتن از بخش خصوصی با هدف کاهش نارضایتی های فعالان اقتصادی
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : شنبه ، 29 تير 1398

نایب رئیس اول اتاق ایران از ظرفیت های قانون بهبود محیط کسب و کار گفت:

تاکید قانون بر مشورت گرفتن از بخش خصوصی با هدف کاهش نارضایتی های فعالان اقتصادی

نایب رئیس اول اتاق ایران گفت: قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، حداقل مطالبات بخش خصوصی را مدنظر قرار می دهد و در واقع با پیش‌بینی پذیر کردن مقررات و سیاست‌های اقتصادی و تاکید بر ضرورت مشورت گرفتن از بخش خصوصی، نارضایتی ها و شکایات فعالان اقتصادی را نسبت به سیاست‌های دولت در بخش های مختلف کاهش می دهد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن  و کشاورزی اتاق خراسان رضوی؛ حسین سلاح‌ورزی در حاشیه «اجلاس هیات نمایندگان اتاق های سراسر کشور» در مشهد به خبرنگار ما گفت: امروز تحریم‌ها و فشارهای بین المللی در حوزه اقتصادی، بخش خصوصی را به خود مبتلا کرده است و از این منظر، کشور به استراتژی نیاز دارد؛ در حقیقت باید در برابر تحریم‌ها تسهیلگری‌هایی لازم صورت بگیرد.

وی تاکید کرد: این امر به عزم جدی و محکم اجزای‌ حاکمیت اعم از مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه و دولت برای اجرای قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار بستگی دارد.

وی ادامه می‌دهد: این قانون حداقل‌ خواسته‌های بخش خصوصی را شامل می شود و به نظر می‌رسد که شاه بیت مفاد این قانون که مواد 2، 3 و 24 آن است، می‌توانند کمک خوبی به پیش‌بینی پذیر کردن مقررات و سیاست‌های اقتصادی نمایند و با مشورت گرفتن از بخش خصوصی، می‌توان نارضایتی و شکایات بخش خصوصی را نسبت به سیاست‌های اقتصادی دولت کاهش داد.

نایب رئیس اول اتاق ایران در خصوص اقدامات اتاق در راستای اجرایی شدن کامل قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار نیز چنین توضیح می دهد: منطبق بر نص این قانون، برخی از  وظایف بر عهده اتاق بوده که سعی شده تا حدالامکان ماموریت‌ها و وظایف خود را در راستای تحقق این قانون مهم به انجام برساند. در همین راستا، سیستم پایش مستمری در اتاق ایجاد شده که به طور مداوم روند اجرایی شدن این قانون را مورد بررسی قرار می‌دهد و گزارشاتی را در خصوص قسمت‌های اجرایی نشده آن تهیه و ارائه می‌کند.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی