سمینار تخصصی  تعهدات ارزی صادرکنندگان در اتاق مشهد برگزار شد

سمینار تخصصی  تعهدات ارزی صادرکنندگان در اتاق مشهد برگزار شد
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : پنج شنبه ، 23 خرداد 1398

سمینار تخصصی  تعهدات ارزی صادرکنندگان در اتاق مشهد برگزار شد

«سمینار تخصصی  تعهدات ارزی صادرکنندگان و رفع ابهامات آن»، با حضور جمعی از فعالان اقتصادی و صاحبان بنگاه های صنعتی و تجاری استان در محل مرکز آموزش و پژوهش اتاق مشهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛در این سمینار آموزشی، ‌مشکلات صادر کنندگان در بحث رفع تعهد ارزی و مسائل مربوط به‌گمرکات مطرح شد و از سوی اساتید حاضر، نکات و مباحثی کاربردی برای عبور از موانع این حوزه، ارائه گردید.

فریدون اسماعیل پور سرپرست سابق شعب ارزی بانک صادرات و مدرس بانکداری بین الملل در سخنانی به اهمیت «صادرات» در رشد و تعالی اقتصاد کشور اشاره نمود و بر تلاش همه بخش ها برای گره گشایی از مشکلات صادراتی و توسعه این حوزه تاکید کرد.

محمود رضا گشادرو، دیگر مدرس این دوره نیز برای حضار در باب چگونگی و ‌راهکار رفع تعهد ارزی سخن گفت.

مهران مرشد، مشاور  مالی و مالیاتی واحدهای صنعتی و تجاری و علیرضا فرامرزی، مشاور امور گمرکی مدیرکل گمرکات خراسان رضوی  نیز در این نشست در باب روش های تکمیل اظهارنامه صادراتی و رویه ترخیص کالای صادراتی از طریق گمرکات و مناطق ویژه اقتصادی نکاتی را بیان نمودند.

و در پایان مرشد موارد مرتبط با استاندارد حسابداری کالای صادراتی و تسعیر ارز  چگونگی اعمال اسناد حسابداری آن نکاتی یادآوری و آخرین بخشنامه های مالیاتی را با توجه به دستورالعملهای بانک مرکزی یادوری نمود

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی