ضرورت ارتقای همکاری های دو جانبه با هدف توسعه آموزش های مهارتی ویژه کارکنان بنگاه های اقتصادی

ضرورت ارتقای همکاری های دو جانبه با هدف توسعه آموزش های مهارتی ویژه کارکنان بنگاه های اقتصادی
نویسنده خبر : مرکز آموزش تاریخ بارگذاری : دوشنبه ، 13 خرداد 1398

در دیدار دبیر اتاق مشهد با مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی تاکید شد:

ضرورت ارتقای همکاری های دو جانبه با هدف توسعه آموزش های مهارتی ویژه کارکنان بنگاه های اقتصادی

 

دبیر اتاق مشهد و مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی در نشستی مشترک، روند اجرای مراحل مطالعاتی و نیازسنجی برای برگزاری دوره های آموزشی، فنی- مهارتی و برنامه‌ریزی برای تحقق پروژه آموزش شغلی دوگانه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ در این دیدار مفاد تفاهم نامه همکاری اتاق بازرگانی مشهد با سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مورد تاکید قرار گرفت. توامان طرفین بر ضرورت ارتقای همکاری های مشترک و دو جانبه در حوزه آموزش های مهارتی، لزوم ارتقای مهارت کارکنان بنگاه های اقتصادی (با محوریت آموزش های نوین و بالا بردن کیفیت آموزش) و... تأکید کردند.

در این نشست، افشین رحیمی گل خندان، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی با اشاره به سابقه اجرای دوره های آموزشی مهارتی در کشورهایی نظیر آلمان و ایتالیا، به نقش کیفیت آموزشی در این عرصه اشاره و تاکید کرد: با توجه به جایگاه اتاق بازرگانی خراسان رضوی، باید تجربه موفق آموزش های مهارتی و کاربردی موثر در توسعه انسانی و اقتصادی مجددا تکرار شود.

علی کبیر، دبیر اتاق مشهد نیز به ارتباط موثر و مهم اداره کل فنی و حرفه ای استان و پارلمان بخش خصوصی در مشهد اشاره و بیان کرد: این تعاملات به شناسایی و تامین نیازهای آموزشی فعالان اقتصادی و کارکنان بخش خصوصی منجر می شود. پیش از این نیز تجربه چنین همکاری های مشترکی بین این دو نهاد وجود داشته و ثمرات ارزشمندی را منجر شده است.

وی اعلام کرد: اتاق مشهد آماده است تا به پشتوانه اعضای توانمند و فعال خود، در توسعه آموزش های مهارتی، بیش از پیش ایفای نقش نماید.

پیام رشیدی، سرپرست مرکز آموزش اتاق مشهد نیز در بخشی از این نشست، گزارشی در خصوص روند اجرایی شدن فازهای مختلف تفاهم نامه همکاری فی‌مابین و همچنین برنامه های آتی پروژه آموزش شغلی دوگانه ایران و آلمان ارائه نمود.

رضا سقای خراسانی، معاون آموزشی و پژوهشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی نیز به سابقه اجرای برنامه های مشترک آموزشی میان اتاق مشهد و نهاد متبوعش اشاره کرد و گزارشی از برنامه های ارتقای مهارت و آموزش های شغلی قرائت کرد.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی