رئیس و اعضای اتاق مشهد از موسسه همدم بازدید کردند

رئیس و اعضای اتاق مشهد از موسسه همدم بازدید کردند
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : جمعه ، 27 ارديبهشت 1398

 

رئیس اتاق ایران، استاندار خراسان رضوی، اعضای هیات نمایندگان اتاق مشهد و جمعی از مسئولان دولتی و فعالان اقتصادی شب گذشته در مراسمی که با هدف کمک به رهایی زندانیان جرایم غیرعمد و حمایت از جامعه توانیابان برگزار شد، میهمان اهالی موسسه خیریه توانبخشی فتح المبین (همدم) شدند و از ظرفیت سازی های انجام گرفته در این مرکز بازدید نمودند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران در این مراسم با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در راستای توانمندسازی معلولان این مرکز، متذکر شد: حضور ما در این جمع مجالی است برای قدردانی از اقدامات انجام شده و همراهی و مشارکت در کمک رسانی به اقشار مختلف به ویژه زندانیان جرایم غیرعمد که در بند هستند و چشم انتظار یاری هموطنانشان می باشند.

وی ادامه داد: از مدیران و کارکنان این موسسه خیریه تشکر می‌کنم که هر سال این عنایت را دارند و این فرصت را برای ما به وجود می‌آورند تا در چنین ایام مبارکی، میهمان یک سفره ساده و پربرکت باشیم.

علیرضا رزم‌حسینی، استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم با تقدیر از اتاق مشهد که بانی برگزاری این مراسم با هدف کمک و حمایت از توانیابان و زندانیان جرایم غیرعمد شد، عنوان کرد:  موسسه فتح المبین محلی برای انسان دوستی و حمایت و توانمندسازی توانیابان عزیز است. مشارکت خیران ظرفیت های مطلوبی را در زمینه نگهداری از معلولان در استانمان فراهم کرده است و دولت هم در حد توان خود از این اقدامات خداپسندانه حمایت خواهد کرد.

وی تاکید کرد: با هدف پیشگیری از معلولیت، اداره کل بهزیستی خراسان رضوی اقداماتی را پیگیری نموده است. همچنین دفاتر اسناد ازدواج را مکلف خواهیم کرد خواهیم کرد که ازدواج متقاضیان را در صورت ارائه گواهی انجام آزمایش های ژنتیک، ثبت کنند و این گامی در راستای پیشگیری از معلولیت به شمار می آید.

رزم‌حسینی با بیان اینکه آزمایش ژنتیک به عنوان یکی از گواهی‌های ازدواج به صورت اجباری انجام خواهد شد، گفت: این کار را در سایر استان‌ها انجام داده‌ایم و تاثیر بسزایی در کاهش آمار معلولیت داشته است. برای سرعت بخشیدن به این بحث، موضوع را هفته آینده در استان مصوب خواهیم کرد.

استاندار خراسان رضوی بخش دیگری از اظهارات خود به زندانیانی اشاره نمود که به دلیل جرایم غیرعمد در حبس هستند و عنوان کرد: برخی از آنها بابت مبالغ اندکی مثلا دو تا پنج میلیون تومان روانه زندان شده‌اند و خانواده هایشان با مشکلات زیادی دست به گریبانند. کمک خیران باعث خواهد شد تا این افراد به رهایی یافته و به کانون خانواده خود بازگردند. رها نمودن یک انسان از بند، اقدامی بسیار شایسته و انسانی است.

این گزارش حاکیست؛ در پایان این مراسم، حضار از کارگاه ها و مراکز توانمندسازی معلولان موسسه همدم بازدید کردند و در جریان اقدامات این مرکز قرار گرفتند.

 

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی