دومین جلسه از سلسله نشست های «ارزش آفرینان» با حضور جناب آقای مهندس علی شریعتی مقدم

دومین جلسه از سلسله نشست های «ارزش آفرینان» با حضور جناب آقای مهندس علی شریعتی مقدم
نویسنده خبر : مرکز آموزش تاریخ بارگذاری : پنج شنبه ، 12 ارديبهشت 1398

رمز موفقیت در کسب و کار، نوآوری و تلاش برای تحول است

دومین جلسه از سلسله نشست های «ارزش آفرینان»( گفتگو با فعالان اقتصادی حوزه کسب و کار با رویکرد انتقال تجربیات موفق این افراد)، با حضور علی محمد شریعتی مقدم، عضو هیات نمایندگان اتاق خراسان رضوی و مدیرعامل شرکت بین المللی نوین زعفران، در مرکز آموزش اتاق مشهد برگزار شد و این چهره فعال اقتصادی از تجارب خود و مسیری که در رسیدن به موفقیت طی نموده، برای نسل های جوان تر سخن گفت.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی؛ شریعتی مقدم در ابتدای این نشست خبر از پروژه جدیدی در حوزه معرفی و ترویج مصرف زعفران داد و گفت: از جمله اقدامات جدید ما افتتاح اولین کافه زعفران است که 100 نوع محصول در آن سرو می‌شود.

این فعال اقتصادی موفق ادامه می دهد: به دنبال کسب آگاهی و اطلاعات بودم، به مشهد آمدم و به مراکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی مختلفی سر زدم. دنبال یک سوال مهم بودم؛«آیا می شود به شیوه ای دیگر و متقاوت از روش های متداول و سنتی، زعفران کشت کرد؟» در گذشته زعفران به صورت رشته کامل برداشت می‌شد که حدود سه هفته طول می‌کشید تا خشک شود و کیفیت خوبی هم نداشت ولی در اروپا به این نتیجه رسیده بودند که اگر از محل سه شاخه شدن آن، برداشت صورت گیرد، مواد موثر در زعفران و در قسمت کلاله آن باقی می‌ماند و چون سریع خشک می‌شود بسیار حجیم می‌ گردد.

او نقبی به وضعیت بسته بندی و کیفیت نامناسب زعفران در گذشته می زند و عنوان می کند: آن روزها زعفران یا به صورت فله عرضه می شد یا کیفیت بسته بندی آن بسیار پایین بود. این امر مرا آزار می داد. یک روز تصمیم گرفتم تغییری در ظاهر ظرف های بسته بندی ایجاد کنم. خاطرم هست آن موقع سری به خیابان مخابرات مشهد زدم و چند ظرف زیبا خریداری کردم. همان ها شد مبنای بسته بندی محصولات من، از قضا استقبال مشتریان هم بسیار خوب بود و همان جا بود که متوجه شدم یک خلاء جدی در فضای کسب و کار ما وجود دارد که باید آن را پُر کنم. آن کنجکاوی و کنکاش گری من و تقلایی که برای بهتر شدن کسب و کارم داشتم، باعث شد تا هر گامی که برمی دارم به یک ارزش برای حرفه ام تبدیل شود.گام مهم دیگری که در آن ایام برداشتم، مراجعه من به مراکز علمی و پژوهشی بود. در آن دوران ارتباط فعالان حوزه زعفران با مراکز دانشگاهی بسیار اندک و محدود بود. خاطرم هست در یکی از آن مراکز، کار تحقیقاتی انجام گرفته بود که من آن را به عنوان ارزش انتخاب کردم و اسم «نوین زعفران» را نیز به همین بهانه انتخاب نمودم.

او جوان ترها را خطاب قرار داد و گفت: مسیر حرفه ای من با نوآوری و تقلا برای رشد همراه بود. ذهن پرسشگر من و علاقه ام به توسعه باعث شد تا تجربه های خوب و نتایج ارزشمندی کسب کنم. به جوانترها هم توصیه می کنم که به دنبال نوآوری باشند. رمز موفقیت در متفاوت اندیشیدن و تلاش برای بهتر بودن است.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی