موفقیت پروژه «آموزش شغلی دوگانه ایران و آلمان» در گرو پرهیز از رویکردهای جزیره ای است

موفقیت پروژه «آموزش شغلی دوگانه ایران و آلمان» در گرو پرهیز از رویکردهای جزیره ای است
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : پنج شنبه ، 22 فروردين 1398

رئیس کمیته دانش‌بنیان سندیکای صنعت برق:

موفقیت پروژه «آموزش شغلی دوگانه ایران و آلمان» در گرو پرهیز از رویکردهای جزیره ای است

رئیس کمیته دانش‌بنیان سندیکای صنعت برق ایران موفقیت پروژه «آموزش شغلی دوگانه ایران و آلمان» در گرو پرهیز از رویکردهای جزیره ای عنوان کرد و توضیح داد: برای پیاده سازی چنین زیرساختی، مشارکت تمامی حوزه های مرتبط نیاز است. بخش خصوصی و نهادهای دولتی و حاکمیتی باید در کنار همدیگر تحقق آن را، به نفع ارتقای سیستم آموزش شغلی در ایران، پیگیری کنند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ سید مهدی مدنی در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کرد: دغدغه هایی که در مسیر اجرای چنین پروژه ای وجود دارد که دستگاه های دولتی متولی باید آن ها را مرتفع سازند از موضوع بیمه و حضور نیروی مهارت آموز به عنوان یکی از شاغلان در محیط کار بگیرید تا زیرساخت های آموزشی و... . رویکردها در این حوزه باید جامع باشد و نمی توان به اجرای ناقص چنین پروژه ای رضایت داد.

عضو هیات مدیره سندیکای صنعت برق ایران یادآور شد: یکی از منابع اصلی شرکت‌های دانش بنیان که به عنوان بخشی از ثروت آن تلقی می شود؛ نیروی انسانی کارآمد و مهارت دیده است. در حال حاضر تامین نیروی انسانی متخصص دغدغه بسیاری از بنگاه های اقتصادی است.

 وی افزود: به عقیده من اگر پروژه آموزش شغلی دوگانه ایران و آلمان در ابعاد اجرایی به خوبی پیاده سازی شود و اطلاعات بیشتری را از اتاق بازرگانی و سازمان فنی و حرفه‌ای دریافت کنیم، دغدغه اصلی شرکت‌های ما رفع در این حوزه خواهد شد.

مدنی خاطرنشان کرد: در پارک علم  فناوری خراسان، 300 شرکت دانش بنیان و فن‌آور و چهار هزار نیرو انسانی (که 80 درصد آن تحصیل کرده هستند) وجود دارد و بخشی از آن‌ها نیازمند دریافت آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای مرتبط با حرفه شان هستند.

 

 

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی