دیدار سرپرست مرکز آموزش اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی خراسان رضوی با دبیر کمیسیون گردشگری

دیدار سرپرست مرکز آموزش اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی خراسان رضوی با دبیر کمیسیون گردشگری
نویسنده خبر : مرکز آموزش تاریخ بارگذاری : سه شنبه ، 14 اسفند 1397

در راستای امضای تفاهم نامه ای میان اتاق ایران، سازمان فنی و حرفه‌ای و SBH آلمان

دیدار سرپرست مرکز آموزش اتاق بازرگانی خراسان رضوی با دبیر کمیسیون گردشگری

 

تفاهم‌نامه همکاری آموزش شغلی دوگانه ایران و آلمان، میان اتاق ایران، بنیاد SBH آلمان و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با نیازسنجی اتاق های بازرگانی، آموزش های فنی و حرفه ای و پشتیبانی SBH از مؤلفه های پروژه انجام می شود.

سرپرست مر کز آموزش اتاق بازرگانی خراسان رضوی هدف اصلی از امضای این تفاهم‌نامه را، وارد کردن اتاق ایران به‌عنوان نماینده بخش خصوصی کشور به موضوع آموزش عنوان کرده بود.

براساس این اتفاق خوب که بخش  خصوصی ایران  را با یکی از سازمان‌های متولی آموزش کشور به‌صورت رسمی و گسترده  پیوند داد، مرکز آموزش خراسان رضوی سلسله نشست هایی با تشکل های بخش خصوصی به منظور سنجش  نیازهای آموزشی این تشکلها انجام  می دهد.

دیدار با دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خراسان رضوی یکی از همین دیدارها بود که از نتایج مثبت آن هماهنگی های لازم جهت ارائه پیشنهادهای آموزشی مؤثر در زمینه تجهیزات هتلی و بوم گردی در حوزه فعالیت  تشکل مورد  نظر بود.

گفتنی است آموزش حرفه‌ای دوگانه یک سیستم آموزش حرفه‌ای ویژه در آلمان است که در خارج از این کشور نیز شناخته شده است. در این سیستم جوانان یکی از 330 رشته تحصیلی معتبر را برای ورود به آموزش شغلی انتخاب می کنند و براساس ظرفیت بنگاه های اقتصادی برای پذیرش کارآموز می توانند طبق یک قرارداد رسمی به فراگیری نظری و عملی یک حرفه مشغول شوند. این سیستم، آموزش تئوریک را با کار عملی در بنگاه های اقتصادی ترکیب می‌کند.

این دوره‌ها غالباً سه سال به طول می‌انجامند و پیش از آغاز هر دوره، فرد قراردادی را امضا می‌کند که در آن اهداف و محتوای آموزشی و حقوقی که به فرد پرداخت می‌شود قید خواهد شد.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی