توسعه منطقه ای در استان را با مشارکت بخش خصوصی دنبال می کنیم

توسعه منطقه ای در استان را با مشارکت بخش خصوصی دنبال می کنیم
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : پنج شنبه ، 18 بهمن 1397

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی:

توسعه منطقه ای در استان را با مشارکت بخش خصوصی دنبال می کنیم

 

 

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: تلاش و اولویت استانداری در شرایط کنونی، پیگیری و توسعه منطقه ای در استان ما با مشارکت ساختارهای توانمند اقتصادی در بخش خصوصی است. در این راستا معین های اقتصادی به کمک این امر آمده و ما را در توسعه مناطق مختلف استان یاری می رسانند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛  علی رسولیان در گفتگو با خبرنگار ما افزود: در مسیر اجرای مثلث توسعه اقتصادی استان که مورد تاکید استاندار است، باید از همه ظرفیت های موجود بهره گرفت و از بخش های مختلف دعوت به عمل آورده ایم تا پای کار توسعه استان بیایند. در تلاشیم تا بستر مشارکت بخش خصوصی در توسعه استان را فراهم آوریم.

وی تاکید کرد: تاکید آقای رزم حسینی از زمان حضور در خطه خراسان رضوی، بر حوزه اقتصاد بوده و به همین استناد نیز بیشترین وقت و تمرکز خود را صرف توسعه زیرساخت ها در این بخش نموده است. در این راستا جلسات متعددی نیز با بخش های مختلف اقتصادی استان با هدف مشارکت جویی داشته ایم.

وی یادآور شد: در حال حاضر 6 قرارداد و موافقتنامه با شش ساختار اقتصادی توانمند برای پیشبرد طرح های توسعه اقتصادی در شش منطقه و شهرستان به امضا رسیده و موارد دیگر نیز در حال پیگیری هستند. در واقع براساس این تفاهم نامه ها در هریک از مناطق 12گانه یکی از شرکت های بخش خصوصی به عنوان معین اقتصادی تعیین شده و تفاهم نامه ای که برای این منظور با آن ها به امضا می رسد و تعهداتشان، مورد تایید ائمه جمعه، مدیران و همه عوامل دولتی و حاکمیتی قرار می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: ظرف هفته‌های پیش رو ستاد اقتصاد مقاومتی و ستاد معین های اقتصادی خراسان رضوی را در استانداری ایجاد خواهیم کرد تا مسیر پیشبرد برنامه ها پیگیری شود و مورد نظارت قرار گیرد.

این مقام مسئول یادآور شد: این اقدام با همکاری و کمک بخش خصوصی و به ویژه با محوریت اتاق بازرگانی انجام می پذیرد و به مدد همکاران خوبمان در اتاق بازرگانی میز نظارت و کنترل را برای این بحث مهم ایجاد خواهیم کرد.

رسولیان در ادامه به همکاری های مشترک با شورای گفتگوی استان، با هدف گره گشایی از مشکلات فعالان بخش خصوصی و بنگاه های اقتصادی اشاره کرد و یادآور شد: این شورا در چارچوب بهبود فضای کسب و کار به واقع فعال عمل کرده است. یکی از اقدامات شایسته این شورا شناسایی قوانینی بود که اصلاح آن ها به تحقق قانون مذکور کمک می کرد. این قوانین در قالب کتابچه ای منتشر شد و در سطح ملی پیگیری فراوانی برای آن صورت گرفت.

رسولیان یکی از تلاش های استان را پیگیری موضوع تفویض اختیارات دانست و عنوان کرد: معتقدیم واگذاری اختیار بعضی امور به نهادهای استانی، هم تسهیل و هم تسریع کار را در پی خواهد داشت. بررسی های ما نشان می دهد که از 67 تفویض اختیاری که استان درخواست و پیگیری کرده بود، 18 مورد اخذ شده است و در حال مرور و بررسی میزان تحقق آن ها هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد: با تلاش های خوبی که اتاق بازرگانی و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی صورت داده است؛ گام هایی که در مسیر توسعه اقتصادی مورد نظر استانداری است محقق گردد.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی