رئیس هیات نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مشهد: فرصت حداکثر پنج روزه کاندیداهای انتخابات اتاق مشهد برای اعتراض

رئیس هیات نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مشهد:  فرصت حداکثر پنج روزه کاندیداهای انتخابات اتاق مشهد برای اعتراض
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : شنبه ، 06 بهمن 1397

 

 رئیس هیات نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مشهد گفت: صلاحیت داوطلبان شرکت در انتخابات این اتاق، پس از تایید به آن ها اعلام می شود اما افرادی که در این روند رد صلاحیت شوند نیز به صورت مکتوب از این مسئله مطلع می شوند و بعد از آن حداکثر 3روز فرصت دارند تا اعتراض خود را به هیات نظارت بر انتخابات مشهد اعلام نمایند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ «فرامرز مرادی» در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: پرونده هر یک از نامزدها توسط واحد خدمات بازرگانی اتاق و واحد حقوقی هیات بررسی و در صورت وجود ایراد یا نقص پرونده، مراتب به هیات گزارش می شود و این ساختار نیز پس از بررسی نهایی پرونده مذکور، موضوع را به نامزد مربوطه اعلام می کند و چنانچه مشکلی وجود نداشته باشد، هیات موضوع تأیید واجد شرایط بودن نامزد مورد نظر را به صورت مکتوب به وی اعلام می نماید. اما در سمت دیگر اگر شرایط فرد جهت نامزدی احراز نگردید و وی به این موضوع اعتراض داشت، مراتب برای بررسی به انجمن نظارت بر انتخابات اتاق های سراسر کشور منعکس می گردد و طبق نظر انجمن مذکور اقدامات بعدی به انجام خواهد رسید.

وی اعلام کرد: لیست نهایی کاندیداهای انتخابات اتاق در سراسر کشور اول اسفندماه اعلام خواهد شد.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مشهد به بعضی تاریخ های مهم در روند این انتخابات نیز اشاره و خاطر نشان کرد: تبلیغات هشت روز قبل از برگزاری انتخابات شروع و تا ۲۴ ساعت قبل از برگزاری آن ادامه خواهد داشت. بدیهی است انجام تبلیغات انتخاباتی در ۲۴ ساعت ذکر شده ممنوع بوده و با خاطیان طبق نص قانون برخورد خواهد شد.

مرادی که در حاشیه یکی از نشست های هیات نظارت بر انتخابات اتاق مشهد سخن می گفت، در مورد دستور کار جلسه مذکور نیز چنین توضیح داد: در این جلسه آیین نامه ها و بخشنامه های جدید و مباحثی که در فاصله زمانی برگزاری نشست قبلی صادر یا مطرح شده را بررسی می کنیم. در نشست اخیرمان نیز نحوه اعمال دستور العمل اتاق ایران در خصوص تایید صلاحیت ها، محور بحث بود.

وی ضمن تاکید بر ضرورت حفظ اخلاق و پرهیز از تخریب در جریان این انتخابات توسط کاندیداها، بیان کرد: تلاش همه ما باید جلب مشارکت حداکثری برای حضور اعضای اتاق در انتخابات اتاق مشهد در دوره جاری باشد.

جواد مهدیزاده نیا که یکی دیگر از اعضای حاضر در این نشست بود نیز اجمالا از اهمیت پرهیز از بی اخلاقی در جریان انتخابات اتاق مشهد گفت و یادآور شد: توصیه اکید ما مراعات قوانین و اجتناب از هر نوع تخریبگری و دروغ پراکنی علیه دیگر کاندیداها است.

مهران دانشور نیز به عنوان یکی دیگر از حاضران در این نشست بیان کرد: امیدواریم در دوره جاری شاهد برگزاری یک انتخابات پرشور و سالم باشیم. سلامت فضای انتخاباتی به ارتقاء انگیزه اعضای اتاق برای مشارکت و حضور پُررنگ تر در این رویداد مهم کمک خواهد کرد.

اما غلامعلی رافتی نیز در همین خصوص گفت: امیدواریم هیات نظارت بتواند در عرصه برگزاری انتخابات موفق عمل کرده و عملکرد آن مورد رضایت اعضا و کاندیداها باشد.

 

 

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی