رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران: تلاش کاندیداهای انتخابات اتاق های سراسر کشور، دعوت به مشارکت حداکثری باشد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران: تلاش کاندیداهای انتخابات اتاق های سراسر کشور، دعوت به مشارکت حداکثری باشد
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : شنبه ، 29 دي 1397

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: رعایت اخلاق در انتخابات پیش روی اتاق‌های سراسر کشور یک ضرورت است و بر اعتبار این نهاد می افزاید، در نتیجه از داوطلبانی که برای این منظور کاندید شده اند، درخواست دارم تا به این مهم کمک کرده و تلاششان بر ترویج مشارکت حداکثری و پرشور در انتخابات باشد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ غلامحسین شافعی که شصت و سومین جلسه هیات نمایندگان اتاق مشهد سخن می گفت؛ به تازه ترین دستور خود در همین رابطه اشاره و عنوان کرد:در نامه‌ای به اتاق‌های استانی سراسر کشور، درخواست کردیم تا به منظور دسترسی آزاد به اطلاعات برای تمامی داوطلبان عضویت در نهمین دوره انتخابات هیات نمایندگان، مشخصات واجدان شرایط رأی دادن منتشر شود.

وی تاکید کرد: تقاضای من از کاندیداها این است که به معرفی توانمندی ها و برنامه های خود بپردازند و از تخریب رقبا بپرهیزند تا اصول اخلاقی در محیط اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور رعایت شود و این رویه بر اعتبار اتاق خواهد افزود.

شافعی حضور حداکثری واجدان شرایط رای دادن (دارندگان کارت‌های بازرگانی و عضویت معتبر) را موضوع مهم دیگری دانست که به اذعان او، به ارتقای جایگاه اتاق کمک می کند و تاکید کرد: تلاش و مشارکت همه ما، باید کمک به همین حضور حداکثری باشد.  

رئیس اتاق ایران در بخش دیگری از اظهارات خود به رایزنی های پارلمان بخش خصوصی برای حل مشکلات ارزی صاحبان صنایع به ویژه به منظور تامین مواد اولیه و قطعاتشان اشاره کرد و گفت: ماحصل تلاش های صورت گرفته، مصوبه هیئت وزیران بود که ثبت سفارش و واردات مواد اولیه، قطعات و ملزومات ضروری خطوط تولید را تا سقف سیصد میلیون دلار بدون انتقال ارز (برای تسهیل در فرایند تولید داخلی) تا پایان سال 1398 مجاز اعلام کرد.

وی یادآور شد: یکی دیگر از پیگیری های خوبی که در همین مدت به ثمر نشست، افزایش زمان ثبت سفارش کالا از سه ماه به شش ماه با همراهی و مشارکت خوب وزارت صمت بود. با افزایش زمان اعتبار ثبت سفارش ، مشکلات ترخیص کالا و احتمال ابطال ثبت سفارش کاهش خواهد یافت.

شافعی، اشاره ای نیز به سفر اخیر خود؛ همراه هیات دیپلماتیک کشورمان به هند داشت و عنوان کرد:بخشی از تلاش ما در این سفر حل مشکلات بانکی ایجاد شده از سوی بانک هندی یوکو بانک برای بعضی شرکت های ایرانی بود که با قول مساعد و همراهی مقامات این کشور، گره ها تا حد زیادی گشوده شد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ظرفیت تعاملات خوبی به ویژه در بخش های اقتصادی برای دو کشور فراهم است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی در پایان از اعضای هیات نمایندگان این اتاق خواست تا در جلسه ای فوق العاده، بودجه سال 98 این نهاد را مورد بررسی قرار داده و یادآور شد: بودجه اتاق ایران در بهمن ماه مصوب می شود و به همین منظور باید بودجه اتاق مشهد نیز به موقع به اتاق ایران ارائه شود.

این گزارش حاکیست؛ در ادامه این جلسه اعضای هیات نمایندگان مشهد به طرح آرا و دیدگاه های خود پیرامون مسائل روز پرداختند. همچنین در چارچوب دستور کار نشست مذکور، موضوع فعالیت های ساختمانی انجام شده و بحث نوسازی اتاق مشهد در قالب گزارشی مشروح به اطلاع هیات نمایندگان این اتاق رسید و مورد تایید هیات نمایندگان قرار گرفت.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی