نخستین لیگ کسب و کار دانش آموزی در مشهد برگزار می‌شود

نخستین لیگ کسب و کار دانش آموزی در مشهد برگزار می‌شود
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : دوشنبه ، 19 آذر 1397

همزمان با برگزاری ششمین همایش ملی توسعه پایدار با رویکرد بهبود محیط کسب و کار

نخستین لیگ کسب و کار دانش آموزی در مشهد برگزار می‌شود

 

سرپرست مرکز آموزش اتاق مشهد گفت:همزمان با برگزاری ششمین همایش ملی توسعه پایدار با رویکرد بهبود محیط کسب و کار، میزبان جمعی از دانش آموزان مقطع متوسطه در لیگ طراحی کسب و کار دانش آموزی خواهیم بود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ پیام رشیدی در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کرد: هدف اصلی از برگزاری این رویداد، حساس نمودن دانش آموزان و نسل جوان و نوجوان نسبت به اتفاقات پیرامونشان به ویژه در عرصه اقتصاد و کسب و کار است تا از این منظر خود را نسبت به فرصت ها و ظرفیت های موجود در این عرصه مسؤول و متعهد بدانند. زیرا نسل آینده کارآفرینان و فعالان اقتصادی کشور باید در مورد اتفاقات پیرامون خود حساس و مطالبه‌گر باشند.

وی در ادامه به تجربه‌ متولیان «همایش ملی توسعه پایدار با رویکرد بهبود محیط کسب و کار» در سال گذشته اشاره کرد و بیان نمود: پارسال و در پنجمین دوره این همایش، با مشارکت آموزش و پرورش استان، یک دوره مسابقه انشاء نویسی در حوزه کسب و کار برگزار نمودیم و از برگزیدگان آن در اختتامیه همایش تقدیر به عمل آمد. یکی از نکات قابل تأمل برای ما استقبال شایان توجه از این رقابت بود که بهانه ای شد تا در سال جاری، این برنامه را در ابعاد وسیع تر و با نگاهی کاربردی تر دنبال نماییم.

وی توضیح داد: در عمده انشاء‌هایی که توسط این دانش آموزان نگاشته شده بود، همان آمال و آرزوهای معمولی مطرح می شد که نسل های گذشته نیز در ایام نوجوانی در ذهن می پروراندند. اما به واقع جامعه ای که آرزوها و آمال و اهداف نسل هایش مشابه هم باشد، در مسیر توسعه خود شکست می خورد و این تغییر و ارتقای تفکرات و همچنین ارزش گذاری بر روی فعالیت های اقتصادی، ضرورتی است که باید در آموزش ها و برنامه های ترویجی مورد توجه قرار بگیرد.

مدیر مرکز آموزش اتاق مشهد در  تشریح ساز و کار این لیگ دانش آموزی عنوان کرد:ابتدا پرسشنامه ای میان دانش آموزان توزیع شد که در آن خواستیم تا یکی از مشکلات جامعه خود را شناسایی کرده و برای ارائه خدمتی در جهت حل این مشکل به شرح راهکارهای مناسب بپردازند.

وی ادامه داد: تیم داوری پاسخ ها را غربالگری کرده و طرح هایی که قابلیت تبدیل شدن به یک بوم کسب و کار را دارند به مرحله بعدی فرستاد تا به مدد و راهنمایی مربیان (منتورها) وارد فاز نهایی شود.

رشیدی با بیان اینکه بیش از 370  تیم در این رقابت شرکت کردند، یادآور می شود:این تیم ها هر کدام 3 عضو دارند و در مجموع 1110  دانش آموز در این لیگ مشارکت می کنند. 60تیم وارد مرحله دوم داوری طراحی بوم کسب و کار شدند و نهایتا 20 تیم به دور داوری نهایی رسیدند.

وی خاطر نشان کرد:نهایتا در روز برگزاری ششمین همایش ملی توسعه پایدار با رویکرد بهبود محیط کسب و کار سه تیم برگزیده دانش آموزی که بهترین بوم های کسب و کار را طراحی کرده باشند معرفی و از آن ها تقدیر به عمل می آید.

مدیر مرکز آموزش اتاق متذکر شد: یکی از ویژگی های این برنامه، ارائه آموزش های مختلف در باب ارائه ایده، پرورش آن، مباحث مرتبط با حوزه کسب و کار و... در قالب برنامه های حضوری و مجازی است. بانک اطلاعاتی از ایده های این دانش آموزان نیز ایجاد خواهد شد.

رشیدی این نوید را داد که در سنوات بعدی نیز این طرح با محوریت توانمندسازی و آموزش دانش آموزان که نسل آینده فعالان حوزه کسب و کار به شمار می آیند، تداوم یابد.

او در پایان تاکید کرد: دانش آموزان و نسل نوجوان جامعه ما باید نسبت به اتفاقات پیرامون خود، فرصت ها و پتانسیل ها؛ حساس و متعهد باشد. نسل قدیمی، صاحب تجربه و پیشکسوت ما نیز باید این فرصت را به آن ها داده و به جوان ترها مطالبه گری را آموزش دهند.

 

 

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی